فرمول جدید موفقیت از نظر سرمربی باورنکردنی

میشل سانچز از سه سال پیش که به خیرونا پیوست، یادگیری زبان کاتالانی را آغاز کرده است و در کاتالونیا مورد تحسین قرار می گیرد، اگرچه بسیاری از مردم این کشور او را به خاطر غیرضروری بودن این کار مورد انتقاد قرار داده اند.

این مربی 48 ساله بیشتر دوران حرفه ای خود را در مادرید و در باشگاه محلی خود رایو وایکانو سپری کرد و در آنجا کار مربیگری خود را آغاز کرد. پس از مدتی در هوئسکا، او در سال 2021 در سگوندا ژیرونا را تصاحب کرد و آنها را به مقام دوم لالیگا رساند. در صحبت با RAC1، او توضیح داد که اگرچه تمام بازیکنانش و اکثریت قریب به اتفاق، اگر نگوییم همه، باشگاه کاستیانو (اسپانیایی) صحبت می‌کنند، او تصمیم گرفت که زبان محلی را یاد بگیرد.

از روز اول برای من کاملاً واضح بود که باید کاتالانی را یاد بگیرم، به دلیل نحوه تربیت والدینم و نحوه زندگی ما در وایکاس. شما باید فرهنگ و سنت های مکانی را که در آن هستید یاد بگیرید. مطمئناً الان نسبت به سه سال پیش آدم بهتری هستم. من شک ندارم که بهتر است در جایی که بقیه صحبت می کنند کاتالانی صحبت شود. من نمی‌دانم چه اشکالی دارد، اگرچه برخی از مردم مخالف هستند.»

میشل افزود: به عنوان یک مربی، ابراز احساسات در یک کنفرانس مطبوعاتی به زبانی که هیچ کنترلی روی آن ندارید، دشوار است. “اما من ترجیح می دهم این کار را انجام دهم و آن را خراب کنم تا اینکه اصلا این کار را نکنم.”

میشل مدت ها قبل از درخشش خود در این فصل، به دلیل نگرشش نسبت به صداقت، تیم سازی و سبک فوتبالش، در خیرونا و باشگاه مورد علاقه بود. او در حال حاضر تبدیل به یک الگو شده است و بعید نیست بهترین مربی این باشگاه شود.

بیشتر بخوانید: لینکی که منجر به جدایی غافلگیرانه می شود/ گروه سیتی باید جلوی این باشگاه را بگیرد

سرویس اخبار فوتبال خارجی