شوک در خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2


سرویس خبر شماره: 2018922
14 مه 1403 در 9:35 ب.ظ.
77.6 هزار |

64نقطه نظر

ابهام در پرونده انتقال دوبیک

انتقال آرتم دوبیک از دنیپرو اوکراین به خیرونا با ابهامات مالی همراه است و می تواند منجر به از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه کاتالانی شود.

شوک در خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، طبق ادعای رسانه اوکراینی اسپورتارنا که در مارکا و آ اس نیز بازتاب داشت، باشگاه خیرونا در جریان انتقال آرتم دوبیک متهم به کلاهبرداری مالیاتی شد. شرایطی که ممکن است آنها را از حضور در مسابقات اروپایی باز دارد.

خیرونا که به تازگی یک فصل باورنکردنی را در لالیگا پشت سر گذاشته است (رده سوم، 71 امتیاز)، به احتمال زیاد برای اولین بار در تاریخ خود جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد، اما این شادی ممکن است کوتاه مدت باشد.

2014799

این باشگاه اسپانیایی در خطر حذف از جام های اروپایی است. دلیل؟

یوگنی کوزمین، وکیل اوکراینی پس از انتقال آرتم دوبیک، بهترین گلزن فعلی لالیگا با 19 گل، خیرونا را به تقلب مالیاتی متهم کرد. این فوتبالیست اوکراینی در آگوست 2023 توسط باشگاه اسپانیایی به مبلغ 8 میلیون یورو خریداری شد که بزرگترین انتقال تاریخ خیرونا است. دوبیک فصل گذشته برای دنیپرو بازی می کرد.

کوزمین توضیح می دهد که باشگاه خیرونا هزینه انتقال دوبیچ را به درستی پرداخت نکرده است. در این صورت، انتقال و مالیات آن منحصراً مطابق با قوانین اوکراین انجام می شود. این طبیعی است زیرا فروشنده یک باشگاه اوکراینی است. قرار بود تمام پرداخت ها به حساب های بانکی اوکراین واریز شود، اما به گفته وکیل، این پول به حساب یک واسطه در استونی واریز شد.

اوگنی کوزمین، نماینده بازیکن، الکسی لوندوفسکی را متهم می کند. او ظاهراً یک شرکت در استونی ایجاد کرده است تا از مقامات مالیاتی اوکراین اجتناب کند. به گفته کوزمین، از این شرکت برای ثبت تراکنش مربوط به انتقال دوبیک استفاده شد تا در اوکراین مالیاتی پرداخت نشود.

کوزمین به یوفا شکایت کرده و امیدوار است این تخلفات را بررسی کنند و تصمیم عادلانه و مناسبی اتخاذ کنند. اگر بررسی ها نشان دهد که این انتقال نادرست بوده، خیرونا می تواند از جام ملت های اروپا حذف شود و حتی به دسته دوم سقوط کند. به گفته این وکیل، الکسی لوندوفسکی نیز در خطر ابطال گواهینامه رانندگی است.

مجله اخبار فوتبال خارجی