ضعف فرهنگی که بلای جان ورزش ایران است/ ذوب آهن هم مثل تیم ملی قربانی گل زودهنگام شد/ گاندو به خودش باخت نه استقلال!



فوتبال توسط بازیکنان به عنوان انسان بازی می شود و مربیان مانند انسان تیم ها را هدایت می کنند. بنابراین ویژگی های فرهنگی انسان در هر جغرافیایی به طور مستقیم بر هر بازی تأثیر می گذارد و اگر منجر به شکست شود، به طور کلی به خطاهای انسانی تقسیم می شود.

ما ایرانی‌ها یک ویژگی فرهنگی بد داریم: سریع اشباع شدن. خیلی چیزهای دیگر را می توان در زیرمجموعه این صفت گنجاند، مانند رها کردن کار به گونه ای که انگار تمام شده یا ناامید شدن از مبارزه یا دست کم گرفتن حریف!

اگر به تاریخ فوتبال ایران چه در سطح ملی و چه داخلی نگاه کنید، بارها ضربه خورده ایم. این ویژگی فرهنگی در سایر رشته های ورزشی نیز خود را نشان داده و چه تعداد کشتی گیر تا آخرین ثانیه های مسابقه پیروز شده اند و به خاطر آن شکست خورده اند.

به سال قبل نگاه کنید؛ در مسابقات جهانی کشتی، مجتبی گلیچ سعدالله اف را شکست داده بود، در جام ملت های آسیا، تیم ملی کشورمان خیلی زود در نیمه نهایی به قطر گل اول را زد و همه دوستان ورزشکار وقتی یک تیم یا ورزشکار ایرانی گل می خورند. اولین امتیاز یا گل اول را می زند، بدن و بدنشان ناخودآگاه می لرزد!

و اکنون کارخانه ریخته گری آهن آخرین قربانی است. شاگردان محمد ربیعی در ورزشگاه آزادی یک گل زودهنگام زدند و در نیمه دوم در موقعیت دفاعی قرار گرفتند و مشخص بود که قرار است گل بزنند. ذوب آهن پس از دریافت گل تساوی، موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت اما به سادگی تمام آن ضربه ها و موقعیت ها را روی دروازه حریف گذاشت تا در ثانیه های پایانی بازی را به باخت تبدیل کند.

ذوب آهن در واقع به دلیل یک ویژگی فرهنگی و یک گل زودهنگام شکست خورد که تا امروز تلفات زیادی را در ورزش ایران به بار آورده و تا زمانی که این موضوع اصلاح نشود، تلفات جانی خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: استقلالی ها و پرسپولیسی ها از 3 بازیکن خارجی درس می گیرند!



سرویس داخلی اخبار فوتبال