عجیب ترین تصمیم کمک داور تاریخ لیگ برتر!


سرویس خبر شماره: 2020058
19 مه 1403 در 7:56 ب.ظ.
6.8K امتیاز خبر|

7نقطه نظر

او ناگهان تصمیم گرفت وارد میدان شود

انتشار تصویری از بازی استقلال – ذوب آهن توجهات زیادی را به کمک داور جلب کرد.

عجیب ترین تصمیم کمک داور تاریخ لیگ برتر!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در این تصاویر کمک داور اول بازی استقلال به طرز عجیبی از خط طولانی بازی عبور می کند و با ورود به زمین حدود ده متر جلو می رود.

این فیلم که توسط دوربین خبرنگاران ثبت شده نیز واکنش های زیادی را به همراه داشت و جالب اینکه پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که دلیل این کمک های اولیه نظر ناظر بازی بوده است.

محمدرضا ابوالفضلی داور مسابقه یکی از چهره های سرشناس داوری ایران است که در سال های اخیر دو جام جهانی و یک جام ملت ها را بالای سر برد و در جریان بازی استقلال برای اولین بار نظارت داشت.

البته نکته جالب این است که به نظر می رسد توصیه او در دوره های داوری و دیدارهای پیش از بازی بین داوران توصیه می شود، اما کاری که کمک داور اول انجام داد ناشیانه و نادرست بود و با کاری که ابوالفضلی در جام جهانی انجام داده بود بسیار متفاوت بود. جام باشگاه های آسیا و بیشترین بازی های لیگ برتر ایران.

این در حالی است که کمک داور دوم در دقایقی از بازی به درستی همین کار را انجام داد، اما با توجه به اینکه حدود دو سه متری وارد زمین شده بود، توجه چندانی به خود جلب نکرد و فیلمی از حضورش در زمین در انتظار او رخ نداد.

محمدرضا ابوالفضلی ناظر این دیدار در گفتگو با ما در خصوص این توصیه گفت: این موضوع قانون و دستور نیست بلکه مدت هاست در بسیاری از جلسات قبل از شروع مسابقه که انجام می شد. بین داوران به کمک داوران گفته شد در هنگام کرنر یا ضربه ایستگاهی که از سمت کمک داور حریف گرفته می شود، مشروط بر اینکه آخرین دفاع نزدیک محوطه جریمه حریف باشد، کمک داور این سمت می تواند وارد زمین شود. چند قدم برای زاویه دید بهتر و تمرکز بیشتر و پس از اتمام صحنه به جای خود برگردد.

اگر به درستی انجام شود می تواند در برخی موارد به تیم داور کمک کند تا تصمیم درستی بگیرد و متاسفانه در این مسابقه کاملا متوجه منظور من نشدند.

من حتی در اکثر مسابقات خارجی و داخلی این مهم را با آقای منصوری انجام دادم که در روند کمک به داور و همچنین تمرکز روی خودمان بسیار مثبت و جالب بود. پس حالا اگر دقت کنید متوجه می شوید که داوران فوتسال نیز در صحنه های خاصی از مسابقه برای دید بهتر و تمرکز بیشتر وارد زمین می شوند.

جالب اینجاست که ابوالفضلی در اکثر بازی های فصل گذشته لیگ از جمله پرسپولیس – استقلال (دربی 100) و استقلال – تراکتورسازی این کار را انجام داده است. این موضوع باید در رسانه ها مطرح شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی