عده ای از دریچه بیرون به استقلال برمی گردند. مهمترین دلیل اخراج علی خطیر از استقلال این بود:



علی خطیر روز چهارشنبه اخراج شد و استقلال حالا با شرایط مدیریتی خاصی مواجه است. در چنین شرایطی امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال که با این تیم قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت، تاکید می کند که توجه مجمع باشگاه به افرادی که احتمال تصرف در استقلال را دارند، معطوف شود. گفتگوی آشتیانی را در ادامه می خوانید:

علی خطیر از استقلال اخراج شد. برخی می گویند هیئت مدیره از اختیارات قانونی خود استفاده کرد و برخی دیگر می گویند نباید قبل از پایان فصل این اتفاق می افتاد. نطر شما چی هست؟

چند روز قبل از این اتفاقات در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بودم که مالکان جدید باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید در هفته های باقی مانده تا پایان فصل به فکر مشکلات ساختاری باشند و راه های ممکن برای بهبود شرایط این دو را در نظر بگیرند. تیم ها بنابراین نظر من این است که بهتر بود آقای خطیر تا پایان فصل مدیرعامل استقلال می ماند اما با توجه به بحث حقوقی که گفتید هیئت مدیره مشکلی با اختیارات شرکت نداشت. قانون و می توانست مدیر عامل را برکنار کند.

چرا جلسه هیئت مدیره بدون حضور خیر برگزار شد؟

اگر اکثریت اعضای هیئت مدیره حضور داشتند مشکل شرعی وجود ندارد. البته اگر مدیرعامل بود و خودش توضیح می داد بهتر بود، اما عدم حضور او به معنای باطل بودن جلسه هیئت مدیره نیست. شاید آقای خطیر را دعوت کرده بودند، اما ایشان نیامدند، نمی دانم، اما معتقدم حتی اگر هیات مدیره استقلال اشتباه کند، باید بگذاریم ایشان تصمیم بگیرند، چون در نهایت آن ها. خود مردم باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند، بنابراین باید به آنها اجازه دهیم که خودشان تصمیم بگیرند.

فکر می کنید چرا مدیرعامل استقلال برکنار شد؟

ببینید استقلال در 8 ماه گذشته استرس زیادی داشته و نمی توانیم آن را کتمان کنیم. مهم ترین دلیل برکناری مدیرعامل استقلال اختلاف او با جواد نکونام بود. گاهی اوقات سرمربی استقلال به این مسائل دامن می زد که طبیعی بود با توجه به مسئولیتی که داشت انتظاراتی داشت اما مدیرعامل به دلیل محدودیت های موجود نتوانست این انتظارات را برآورده کند. نکته تلخ ماجرا این بود که طرفین در هفته های پایانی فصل نتوانستند یکدیگر را تحمل کنند و هر کدام از نظر خود دفاع کردند. البته فراموش نکنیم که در حال حاضر نمی توان با قطعیت گفت که استقلال برای فصل آینده تغییرات فنی خواهد داشت یا خیر؟ در این مورد نظر مجمع باشگاه بسیار مهم است. شاید نظر مجمع این باشد که سرمربی فصل آینده استقلال خارجی است، شاید بخواهند با یک سرمربی ملی پوش کار کنند و کادر فنی فعلی را تغییر ندهند. اینها چیزهایی است که گذشت زمان روشن خواهد شد.

بعد از برکناری علی خطیر بحث انتصاب افراد خاصی تحت عنوان مدیرعامل، هیئت مدیره و… به استقلال زیاد شد.

این سوال دقیقا نشان دهنده اهمیت کاری است که مجمع باشگاه استقلال در روزهای آینده عهده دار آن خواهد بود. مجمع استقلال باید به این نکته بسیار مهم توجه کند و عملکرد برخی از افراد قبول شده در آزمون استقلال را مشخص کند. ظاهرا وقتی عده ای را از در بیرون می کنند، از پنجره به استقلال برمی گردند! این نکته بسیار مهمی است که باید در نظر گرفت. برخی از افرادی که دیگر در استقلال نیستند اما بازگشتشان به این باشگاه سخت است، نمی توانند به استقلال گل بزنند. اگر باغبان خوبی بودند، وقتی باغ پر گل و حاصلخیز استقلال را داشتند، آن را زمین بایر نمی کردند!

بیشتر بخوانید: آیا مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شده است؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال