عزت اللهی: گاهی نمی توان با سرنوشت مبارزه کرد


سرویس خبر شماره: 2001776
24 فوریه 1402 در 1:10 ق.ظ.
1.4K |

1نقطه نظر

اگر بگوییم ضعف نداریم، روز سقوط ما فرا رسیده است.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران می گوید همه اعضای تیم ملی ۴۵ روز مثل یک خانواده جنگیدند تا مردم را خوشحال کنند اما در نهایت شکست خوردند.

عزت اللهی: گاهی نمی توان با سرنوشت مبارزه کرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی در گفت و گو با بهترین شوی فوتبال، درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا صحبت کرد.
وی صحبت های خود را با شکست مقابل قطر در نیمه نهایی آغاز کرد و گفت: فکر می کنم بعد از 45 روز که هم لحظات شادی داشتیم و هم لحظات سخت، انتظار داشتیم اشک هایمان بعد از قهرمانی اشک شوق باشد اما این سرنوشت بود و گاهی نمی توان با سرنوشت مبارزه کرد.
او ادامه داد: از همه بچه ها، همه کادر فنی، اصحاب رسانه و… که در این مدت ما را حمایت کردند تشکر می کنم. بعد از بازی از آنها عذرخواهی کردم. آنها امید زیادی به تیم ما داشتند. شرمنده آنها شدیم. امیدوارم این ناکامی حداقل بتواند زمینه ساز پیروزی ای شود که مردم ایران سزاوار آن هستند.

عزت اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: روزگار سختی بود. مخصوصا برای من. بعد از بازی سختی که مقابل ژاپن داشتیم و درصد کمی از هموطنان فکر می کردند که این تماشایی را خواهیم داشت و بچه ها با این همه غیرت کار کردند و بعد وقتی این همه خوشحالی و غرور مردم را دیدیم خوابمان نمی برد. شادی واقعا از ته دل خوشحال بودیم که توانستیم کسانی را که روی پیروزی ما حساب نکرده بودند شکست دهیم و یکی از آنها شما بودید. اگر یادتان باشد قبل از بازی گفتم دلم روشن است و شما به شوخی می‌گفتید آخرین بار کی بود.

1990312

او ادامه داد: خیلی حس خوبی بود اما آنطور که ما می خواستیم نشد. اما آنچه مسلم است و دوست دارم مردم بدانند این است که همه اعضای تیم ملی در این 45 روز مثل یک خانواده کنار هم بودند و با جان و دل تلاش کردیم. هم در بازی با سوریه که 120 دقیقه دویدیم و جنگیدیم و تا حذفی رفتیم و هم مقابل ژاپن که در کمتر از یک روز با این همه خستگی و فشار روحی بازی کردیم.
او سپس از پروژه AFC انتقاد کرد: این اولین باری بود که به یک تیم کمتر از 72 ساعت در یک تورنمنت بزرگ فرصت دادید. این هم در مراحل حذفی. در مراحل حذف هم فشار روحی و هم فشار جسمی وجود دارد. به خصوص بازی که 120 دقیقه طول می کشد می تواند باعث آسیب دیدگی بازیکنان شود.

وایل هافبک به صحبت های اولیه خود بازگشت و افزود: گفتم ما این همه فشارها را تحمل کردیم و با همه این مسائل جنگیدیم تا این لحظه باشکوه را به مردم بدهیم. این احساس غرور و این اشک بعد از بازی با ژاپن. اما در بازی با قطر کمی شانس با ما همراه نبود.
عزت اللهی در ادامه تاکید کرد که باید از این مسابقات درس گرفت. امیدوارم بتوانیم یاد بگیریم. این مهمترین نکته است تا بتوانیم نقاط ضعف خود را بپوشانیم. همه ما در هر کاری ضعف داریم. اگر روزی فکر کنیم که بدون ضعف و خطا هستیم، آن روز، روز سقوط ماست. ما هم قبول داریم که ضعف ها و اشتباهاتی داریم. من و بقیه بازیکنان راه حل به نظر من نقد سازنده است. نه اینکه بخواهیم کسی را تخریب کنیم یا شخصیت او را کوچک کنیم.

او ادامه داد: در نهایت، ما همه در این با هم هستیم. ما همه ایرانی هستیم مطمئن باشید روزی که در زمین می جنگیم اصلا به این فکر نمی کنیم که چه کسانی مقابل ما بودند و چه کسانی در کنار ما بودند. از خوشحالی همه مردم ایران خوشحال شدیم. امیدوارم خداوند این اعتبار را به ما بدهد و بتوانیم در تورنمنت های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی