فوری: دو سهمیه آسیایی ایران مشخص شد


سرویس خبر شماره: 2019705
18 مه 1403 در 10:19 ق.ظ |
17.2 هزار |

17نقطه نظر

جام حذفی هر چی باشه!

دو تیم برتر لیگ برتر چهار هفته مانده به پایان فصل توانستند سهمیه آسیایی خود را قطعی کنند.

فوری: دو سهمیه آسیایی ایران مشخص شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چهار هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر، استقلال و پرسپولیس به ترتیب 10 و 9 امتیاز با تیم سومی سپاهان فاصله دارند و در این شرایط قهرمانی و نایب قهرمانی باید. بین تیم های آبی و قرمز توزیع شود. و بعید است اتفاق دیگری بیفتد اما جایگاه دوم این تیم بیش از رده سوم سقوط نخواهد کرد و تراکتور نمی تواند خطری برای جایگاه سرخابی ها باشد. .

پایان زودهنگام و غیرمنتظره استقلال و پرسپولیس در رقابت های جام حذفی باعث شد تا هر دو تیم فقط روی لیگ برتر تمرکز کنند و بتوانند با انگیزه بیشتری به سمت قهرمانی حرکت کنند اما در این شرایط و چهار هفته مانده به پایان فصل. سهمیه آسیایی هر دو تیم بر اساس برتری دیدارهای روز گذشته تعیین شد.

فوتبال ایران در فصل 25-2024 دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف در لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد. استقلال و پرسپولیس با وجود انصراف از رقابت های حذفی جام حذفی قطعا یکی از 4 سهمیه ذکر شده را کسب کردند..

علاوه بر بحث بر سر برنده نهایی جام حذفی فوتبال ایران که بین 8 تیم مشخص می شود و قهرمان آن سهمیه پلی آف لیگ نخبگان آسیا را کسب می کند، تیم های اول و دوم فصل جاری لیگ برتر نیز کسب می کنند. سهمیه مستقیم حضور در گروه الیت و تیم سوم (اگر سپاهان نباشد) وارد لیگ قهرمانان می شود.

سپاهان به دلیل اختلاف امتیاز با استقلال و پرسپولیس بعید است به مقام اول یا دوم برسد.ولی قهرمانی جام حذفی می تواند مالک آنها باشد سهمیه پلی آف لیگ نخبگان آسیا کند اما اگر تیم دیگری در مرحله حذفی قهرمان شود، پوشان طلایی اصفهان با کسب مقام سوم در فصل جاری لیگ برتر تنها به سهمیه آسیایی و البته لیگ قهرمانان می رسد.

2015250

اما نکته مهم اینجا تراکتور است با توجه به فاصله 13 امتیازی با استقلال و 12 امتیاز با پرسپولیس (و احتساب رودررویی که سرخ های پایتخت موفق شدند) قطعا در یکی از رتبه های اول یا دوم. مناسب نیست و در این شرایط رتبه سرخابی های پایتخت از سوم پایین نمی آید و در این شرایط سهمیه آسیایی خود را قطعی کرده اند.

حتی اگر فرض کنیم استقلال یا پرسپولیس از جایگاه فعلی خود پایین بیایند و فصل را در رده سوم به پایان برسانند، سهمیه آسیایی برای آنها حفظ می شود و حتی اگر به لیگ برتر نرسند، سهمیه حضور مستقیم خواهند داشت. لیگ قهرمانان

البته هفته آینده استقلال و پرسپولیس می توانند سهمیه حضور خود در لیگ برتر آسیا را مطمئن تر از امروز کنند و با پیروزی مقابل حریفان خود (فولاد خوزستان و هوادار) صاحب این سهمیه شوند و به نتایج مسابقات توجهی نکنند. جام حذفی

مجله اخبار فوتبال داخلی