قهرمانی این فصل از قهرمانی بدون شکست استقلال هم دلگرم کننده تر است. لابی هایی که می شود به ضرر استقلال است.


انتخاب محمدحسین ضیایی به عنوان رئیس جدید آکادمی باشگاه استقلال با واکنش های متفاوتی از سوی پیشکسوتان این باشگاه و از سوی شاهین بیانی، کاپیتان سابق آبی پوشان پایتخت که سابقه قهرمانی و فینالیست آسیا را دارد، مواجه شد. با این تیم، از چنین انتخابی انتقاد می کند.

از استقلال شروع کنیم. 4 بازی دیگر اگر با پیروزی به پایان برسد استقلال بدون حرف و شایعه قهرمان لیگ بیست و سوم می شود. اتفاق می افتد؟
مطمئناً این کار دشواری است، اما دست یافتنی تلقی می شود. استقلال و جواد نکونام تا الان خیلی خوب کار کرده اند، اما فراموش نکنیم که پرسپولیس هم پیشرفت کرده و من در این چند ماه اخیر پرسپولیس را به این خوبی ندیده ام. به نظر من استقلال با از دست دادن رافائل سیلوا ضربه بزرگی خورد چون واقعیت این است که روزبه چشمی می تواند در خط هافبک و پست 6 کمک زیادی به ما کند اما در خط دفاعی آن تاثیرگذاری را ندارد. روزبه بازیکن بسیار خوبی است و نقطه ضعف او نیست اما باید چند متر جلوتر بازی کند. شرایط جواد نکونام را درک می کنم و می دانم که دستانش به دلیل مصدومیت و محرومیت بسته است، اما هر اتفاقی بیفتد باید به فکر وضعیت خط دفاعی و قلب دفاع استقلال باشد. اگر لازم باشد حتی می تواند استقلال را با 4 مدافع به زمین بفرستد اما باید مشکل خط دفاعی را حل کند چون می ترسم دفاع استقلال در این چهار هفته اخیر پاشنه آشیل تیم ما شود. خودتان در بازی با ذوب آهن دیدید که در همان دقایق ابتدایی یک گل راحت دریافت کردیم. البته نمی خواهم دل هواداران را خالی کنم، استقلال در حال حاضر رهبر است و توانایی قهرمانی را دارد. این حرف ها را به عنوان هشدار گفتم خدای نکرده اتفاق بدی بیفتد و مطمئنم جواد نکونام هوشیاری و توانایی حل این مشکل را دارد. البته واقعا نمی دانم کادر پزشکی استقلال چه می کند؟ چرا رافائل را زودتر آماده نمی کنند تا عصای جواد شود؟

جلال الدین مشاریپوف و گوستاوو بلانکو دو بازیکن خارجی استقلال هستند که این روزها واقعاً برای استقلال بازی موثری دارند اما هواداران نگرانند این دو نفر مثل سرور جباروف و تیام ناگهان استقلال را ترک کنند.
همانطور که گفتید جلال الدین مشاریپوف و گوستاوو بلانکو این روزها برای استقلال بسیار خوب بازی می کنند و مهره های فوق العاده موثری به حساب می آیند، بنابراین فعلا باید روی قهرمانی در این فصل تمرکز کنیم و نگران نقل و انتقالات نباشیم. البته ما باید هوشیار باشیم و از سرمایه خود محافظت کنیم، اما همانطور که گفتم فعلا اولویت قهرمانی در لیگ برتر است. بیایید این چهار مسابقه را به پایان برسانیم و سپس تصمیم جدی بگیریم تا تیم قدرتمندتری را ببندیم. اتفاقی که باید بیفتد چون انشالله در صورت قهرمانی در لیگ برتر با تیم های بسیار قدرتمندی در لیگ قهرمانان آسیا روبرو می شویم و استقلال باید تقویت شود. به نظر من با توجه به تغییر مالکیت و بهبود شرایط مالی، این دو بازیکن خارجی در استقلال خواهند ماند.

قهرمانی این فصل از قهرمانی بدون شکست استقلال هم دلگرم کننده تر است.  لابی هایی که می شود به ضرر استقلال است.

برگردیم به اتفاقی که روز پنجشنبه افتاد و سر و صدای زیادی به پا کرد. محمدحسین ضیایی در حالی به عنوان سرپرست آکادمی باشگاه استقلال انتخاب شد که تعداد قابل توجهی از هواداران و پیشکسوتان معتقدند این باشگاه به اندازه کافی چهره های قدیمی را در خانواده خود دارد که بتواند هدایت آکادمی را بر عهده بگیرد و مجبور به رفتن به سراغ دیگران نمی شد. البته برخی معتقدند باید به تصمیم مدیریت اعتماد کرد و قبول کرد که مدیر آکادمی می تواند خارج از خانواده استقلال باشد. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟
با تمام احترامی که برای محمدحسین ضیایی و افرادی که او را انتخاب کردند، باید بگویم به نظر من اگر یکی از اعضای خانواده استقلال این سمت را می گرفت، بهتر بود. چرا یک پیشکسوت استقلال نباید مدیر آکادمی شود؟ لطفا به این اسامی دقت کنید: رضا نعلچگر، اصغر حاجیلو، شاهرخ بیانی، من، رضا احدی، صادق ورمزیار، خسرو حیدری، مجتبی جباری، مهدی پاشازاده و… از جمله بازیکنانی هستند که آکادمی باشگاه استقلال در دوره های مختلف خلق کرده است. به فوتبال ایران معرفی شدند. همه این افراد بازیکنان بزرگی شدند و تعدادی از آنها در جام جهانی شرکت کردند. وقتی یک باشگاه ورزشکاران خود را در یک آکادمی آموزش می دهد، دو مزیت بسیار بزرگ خواهد داشت. اولاً او می تواند آنها را بفروشد و پول در بیاورد و دوم اینکه بازیکن آکادمی به طور قابل توجهی از پیراهن خودش حمایت می کند و به همین دلیل خیلی بهتر است که یک پیشکسوت داشته باشد که فضای استقلال را درک کند و آن را حمل کند. آقای ضیایی سال هاست که آبی پوش است، احترام زیادی برای من قائل است و البته یک فصل هم که در رده جوانان حضور داشت برای استقلال بازی کرد، اما ناگفته نماند که حتما برای انتخاب به استقلال می رود. سرمربیان تیم های پایه می روند و شاید این افراد اصلا خانواده استقلال نباشند. به نظر من بهتر است به جای اینکه با لابی و رفاقت در مورد استقلال تصمیم گیری کنیم، براساس توانایی و جانبداری اقدام کنیم. خود آقای ضیایی آنقدر باهوش است که بداند اگر فضای سنگینی برایش ایجاد شود، تمرکز لازم برای کار را نخواهد داشت. امیدوارم مدیریت باشگاه قبل از اینکه دیر شود تصمیم بهتری در این مورد بگیرد.

و سوال آخر. شما از لابی گری صحبت کردید. آیا ممکن است در سایر موارد برای استقلال در فصل آینده چنین اتفاقاتی رخ دهد و شرم آور شود؟
احتمال وقوع چنین اتفاقاتی 100 درصد است به همین دلیل الان می گویم باید مراقب باشیم با یک سری اشتباهات کوچک زمینه بروز مشکلات بزرگ در استقلال را فراهم نکنیم. استقلال هیچ بازیکن ثابتی در تیم ملی ندارد و در طول فصل با مشکلات زیادی مواجه شده است اما جواد نکونام و شاگردانش تاکنون با غیرت و تعصب بر همه آنها غلبه کرده اند، به همین دلیل می خواهم این قهرمانی را با دیگر هواداران استقلال کسب کنم. .ببینید کار تیم فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم که استقلال را قهرمان بی باخت کرد عالی بود اما به نظر من با این حجم از مشکلات و اتفاقاتی که برای استقلال افتاد اگر جواد نکونام می تواند ما را قهرمان بیست و سوم کند. لیگ، این عنوان حتی از قهرمانی بدون شکست با فرهاد مجیدی آرامش بخش تر است.

بیشتر بخوانید: دستور پخت جواد نکونام; ابتدا با این بازیگران در استقلال مذاکره کنید



سرویس داخلی اخبار فوتبال