لیورپول – منچستریونایتد; دشمن! / قانون شمال غرب را کی تعیین می کند؟

اگر آنها می خواهند به لیگ قهرمانان اروپا و “چهار نفر برتر” برسند، باید در آن بازی های بزرگ پیروز شوند و مانند گذشته مقابل هر تیمی شکست نخورند. این چیزی است که خود یورگن کلوپ به آن اعتراف می کند. در این فصل، لیورپول کیلومترها از تیمی دور بوده که کلوپ برای ساختن آن تلاش کرده و به جام های رنگارنگ منجر شده است. کار به جایی رسید که حتی احتمال جدایی کلوپ نیز مطرح شد. این تیم واقعا خوب بازی نمی کرد و نتیجه نمی گرفت. اما شرایط در ماه فوریه کمی تغییر کرد و لیورپول به جز شکست سنگین مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی گرفت. بعید است آنها در لیگ قهرمانان اروپا بمانند و شانس قهرمانی در لیگ را داشته باشند. تنها تمرکز لیورپول در ادامه فصل کسب یک نتیجه خوب در برابر تیم های بزرگ و در بازی های مطرحی مانند بازی امشب مقابل منچستریونایتد است. کلوپ باید فصل آینده تیمش را به لیگ قهرمانان اروپا برساند تا نظر و اعتماد هواداران را به خود جلب کند.

منچستر یونایتد ؛ اولین نبرد با KOP

در اولدترافورد، ماموریت اریک تنهاچ با موفقیت انجام شد و او اکنون باید تیمش را در مقابل تیم KOP tifosi به میدان بفرستد. سرمربی هلندی منچستریونایتد پیش از این بازی بزرگ گفت که از حساسیت و دشمنی پشت پرده این بازی آگاه است و می خواهد پیروزی متفاوتی را به هواداران تیمش تقدیم کند. منچستریونایتد پیشرفت قابل توجهی داشته است و تنهاچ سرانجام پس از یک دهه به هواداران امید داد. آنها اولین جام جام اتحادیه را به دست آوردند و شانس قهرمانی در لیگ اروپا را دارند. یونایتد حتی امیدوار است که حداقل جایگاه سیتی را در رده دوم بگیرد. به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شیاطین سرخ یکی از مدعیان قهرمانی فصل آینده خواهند بود. در حال حاضر، پس از مدت ها، هواداران آنها خواهان یک برد در آنفیلد و دو گلزنی در برابر دشمن قدیمی هستند. تنهاچ همچنین نشان داد که می داند این دیدار و نتیجه آن چقدر برای هواداران مهم است.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، ون دایک، رابرتسون، هندرسون، بایچتیک، صلاح، جوتا و خاکپو
منچستر یونایتد : دخیا، دالو، واران، مارتینز، شاو، کازمیرو، فرد، آنتونی، فرناندز، راشفورد و وکهورست



سرویس اخبار فوتبال خارجی

صدمه دیده و محروم
تیاگو آلکانترا، لوئیس دیاز و کالوین رمزی قطعا این بازی را از دست خواهند داد. بعید است لیورپول از نبی کیتا، جو گومز و آرتور در لیست خود سودی ببرد. کریستین اریکسن، آنتونی مارسیال و دونی فان دی بیک نیز برای منچستریونایتد مصدوم هستند. جیدن سانچو بیمار احتمالا در این دیدار غایب خواهد بود. پرسنل پزشکی در تلاش هستند تا لوک شاو را به این نبرد مهم بیاورند.

آمار بازی
210) از سال 1894، تقریباً 129 سال پیش، این دو تیم 210 بار به مصاف یکدیگر رفته اند. لیورپول 70 بازی، منچستریونایتد 83 برد و 58 بازی مساوی شده است.
61) در 61 بازی لیگ برتر بین لیورپول و منچستریونایتد، قرمزهای مرسی ساید 18 برد و شیاطین سرخ 29 برد داشته اند. 14 بازی مساوی است.
8) منچستریونایتد در اولین بازی خود مقابل لیورپول زیر نظر اریک تنهاخ پیروز شد که در 8 بازی متوالی لیگ برتر مقابل آنها پیروز نشد و 5 بازی از آن 8 بازی را باخت.
7) آخرین باری که منچستریونایتد مقابل لیورپول گلزنی کرد 7 سال پیش بود. این اتفاق در فصل 2015-2016 با مدیریت لوئیس فن خال رخ داد.
1) با وجود عملکرد ضعیف در فصل جاری و 6 شکست خارج از خانه، لیورپول تنها یک بازی را در آنفیلد شکست داده است، آن هم مقابل لیدز یونایتد.
4) قرمزهای مرسی ساید کمی با روزهای حساس فاصله دارند. این تیم در 4 بازی اخیر نه باخت و نه گلی دریافت کرده، در حالی که در 3 بازی قبلی گلی نزده بود.
25) مارکوس راشفورد به درخشش در منچستریونایتد ادامه می دهد و در اکثر بازی ها گل می زند. شماره 10 شیاطین سرخ 25 گل به ثمر رسانده که بهترین آمار تمام دوران بازی او با این تیم است.

امشب هیجان در لیگ برتر انگلیس به اوج خود می رسد. در دیداری از هفته بیست و ششم لیگ برتر، دو تیم سابق لیورپول و منچستریونایتد از ساعت 20 امشب در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ اگر می خواهید لیگ قهرمانان …

آخرین اختلاف
در آگوست 2022، در اولین بازی فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در اولدترافورد 2-1 لیورپول را شکست داد. سانچو و رشفورد در آن بازی برای یونایتد و صلاح برای لیورپول گلزنی کردند.