مخالفت والدین با مدیران جوان: هیچ کدام موفق نشدند

* یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی باشگاه استقلال در این مدت بدهی های سنگینی است که باید پرداخت شود. به نظر شما مدیری مثل آقای فتح الله زاده برای این شرایط مناسب است؟
آیا در گذشته مدیران غیرورزشی نیاورده‌ایم که بدهی بیشتری داشته باشند؟ در هر صورت، یکی از راه ها استخدام یک مدیر با تجربه است که در گذشته این مسائل را تجربه کرده است. من فکر می کنم آوردن آقای فتح الله زاده تنها راه ممکن بود. در این دوره نیاز به مدیری بود که کار و جامعه را بشناسد و صلاحیت داشته باشد و او فردی شناخته شده و شناخته شده برای جامعه و پیشکسوتان باشد و خودش هم کاملا به مسائل استقلال واقف باشد. هیچ راه دیگری وجود نداشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، برکناری مصطفی آجورلو از مدیرعاملی باشگاه استقلال و انتخاب مجدد علی فتح الله زاده به این سمت، باعث شد به سراغ کاظم علیایی، مدیرعامل سابق استقلال برویم و این تغییرات و چالش های پیش از آن را از او جویا شویم. مدیرعامل جدید آبی ها

* به نظر شما یعنی در باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس نمی توان به مدیران جوان زمین داد؟
ندادند؟ مثلا دولت آقای احمدی نژاد مدیران جوان نیاورد؟ فقط نمی توان گفت جوان است. کار باید مدیریت شود و مدیران باید کار را بدانند. تغییرات زمانی مثبت هستند که مدیران مناسب انتخاب شوند. ما همه چیز را تکان می دهیم و هر روز تازه شروع می کنیم. جوانان باید دوره ها را بگذرانند. دولت انگلستان دولتی به نام دولت سایه دارد که گاهی از دولت خودشان قدرتمندتر است و جوانان باید در آن محیط بزرگ شوند و اطلاعات کسب کنند، اما ما می خواهیم یک نفر بپرد وسط میدان و همه چیز را درست کند. .

* قبول ندارید این تغییرات و این بی ثباتی به باشگاه ها آسیب بزند؟
این تغییرات مربوط به مونتاژ است و مشکل از آنجاست. این قوانین ماست که مشکل دارد. ما لایحه انجمن باشگاهی نداریم، باشگاه داری در کشور تعریف نشده و درآمدها ثابت نیست. مشکل ما مدیر نیست بلکه چون مدیران روی صحنه هستند از آنها انتظار می رود اما آیا مقرراتی برای فوتبال حرفه ای در کشور وجود دارد؟ آیا منابع درآمدی از فوتبال وجود دارد؟ آیا فوتبال را حرفه ای اداره می کنیم؟ ما می خواهیم فوتبال را دولتی مدیریت کنیم اما از طرفی دولت هیچ هزینه ای را نمی پذیرد. باید تکلیف فوتبال را روشن کنیم. تکلیف کلی فوتبال کشور از نظر حقوقی همچنان نامشخص است. یک بار در مجلس تصویب می کنند که یک درصد از درآمد وزارتخانه ها صرف فوتبال شود و به این ترتیب فوتبال را کاملا عمومی می کنند و هزینه ها را بالا می برند، اما ناگهان مجلس تصویب می کند که دولت حق پرداخت فوتبال را ندارد. . مشکل این قوانین متناقض که فوتبال را سردرگم و به چالش کشیده است، اجرایی نیست.

* نظرت درباره تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال و برکناری آقای آجورلو چیست؟
اجتناب ناپذیر بود. این روزها مشکلات مالی باشگاه ها خیلی مهم است و آقای آجورلو وقتی آمد قول 1000 میلیاردی داد، بعد از قرارداد 500 میلیاردی با اسپانسر صحبت شد و بعد از آن دعوا و دعوا روی تبلیغات اطراف راه افتاد. زمین و صحبت از 150 میلیارد هم شد، اما متاسفانه درآمد از این طریق صورت نگرفت و در نتیجه همه این عوامل، مسئولان تصمیم گرفتند که تغییر کنند تا وضعیت بهتر شود.

* و مدیران موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟
باید نحوه انتصاب مدیران جوان را مشخص کنیم و برای آن دستورالعمل بنویسیم. شناخت محیط حائز اهمیت است و از سوی دیگر جزء مدیریت اکتسابی و بخشی ذاتی است و باید ارزیابی کنیم که نیروهای ما قادر به مدیریت کدام سازمان ها هستند. مدیران باید مهارت های مدیریتی، دانش، ابزار کافی، اشراف کافی و غیره داشته باشند. البته باز هم تاکید می کنم که بیشتر مراحل مدیریتی ما مدیریت بحران است و در شرایط بحرانی باید مراقب شناخت و اعتماد باشیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* فکر می کنید چرا مدیران ما همیشه مدیران نسل شما هستند و یک مدیر جدید و جوان وارد فوتبال نمی شود؟
به دلیل شناخت. مدیرانی که در زمان کاهش هزینه ها باشگاه ها را هدایت کرده اند، شناخته شده و واجد شرایط هستند. رهبری ما که در شرایط عادی نیست، در شرایط بحرانی است و در این شرایط باید فردی بیاید که بحران را بشناسد و رهبران قدیمی این بحران را بدانند اما رهبران جوان نه. استقلال مدیرانی مثل آقایان موسوی، خلیل زاده، افشارزاده، سعادتمند، مددی، فتحی و… داشت که جوان و سرمایه دار بودند اما چه کسانی موفق شدند؟
* ضمناً فکر می کنید سبک مدیریتی دهه 70 و 80 همچنان کارساز است و بحران ها هم همین طور است؟
جواب منفی؛ بحران ها تغییر کرده اند اما به هر حال مدیریت مورد نیاز مدیریت بحران است. در مدیریت بحران، درک عمیق بحران تعیین کننده است و آقای فتح الله زاده حداقل این بحران را می شناسد. چرا آقای آجورلو به طور ناگهانی هزینه ها را افزایش داد؟ چرا از یک تریلیون درآمد صحبت کرد؟ چرا به فدراسیون پیوست؟ چرا قرارداد 500 میلیاردی بست و اجرا نشد؟ چون باشگاه استقلال را نمی شناخت. در مدیریت بحران امکان شناخت وجود ندارد و باید از قبل دانش داشته باشید. دلیلش همین است.

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

* چگونه مدیران جدید و جوان را به درستی وارد چرخه مدیریتی کنیم؟
شما باید جوانانی را در کنار مدیران و مدیران ارشد داشته باشید تا به طور طبیعی رشد کنند و مطلع شوند و ارزیابی های منصفانه داشته باشند. مثلا خاطره ای را بازگو می کنم. در زمان حضور آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال جلسه ای داشتیم که از من خواستند زمان جلسه را جابه جا کنم. وقتی از آنها پرسیدم چرا؟ آنها گفتند که رئیس فدراسیون ژاپن به اینجا خواهد آمد. گفتم برنامه چیه؟ گفتند قصد دارد جانشین خود را که می خواهد در انتخابات سال آینده شرکت کند، اینجا بیاورد تا او را به من معرفی کند تا برای ریاست فدراسیون در جلسات بین المللی آماده شود. ما هم باید پله پله بریم بالا ولی متاسفانه اینجا همه چی آسانسوره و مدیر رو از یه جایی میبریم و بدون اینکه بشناسیمش یه جای دیگه میذاریم و وقتی میره تو همه چیز خراب میکنه و نمیتونه بذاره برگشت به هم.


سرویس خبر شماره: 1848728
25 اکتبر 1401 ساعت 17:30
6K |

4نقطه نظر

آمدن فتح الله زاده تنها راه ممکن بود

همچنین در این گفت و گو از اولیایی درباره تداوم حضور مدیران قدیمی و باتجربه در فوتبال و اینکه چرا از مدیران جوان استفاده نمی کند پرسیدیم و در توضیح این مشکل از شرایط مدیریت در ایران صحبت کرد.

* بازگشت آقای فتح الله زاده را چگونه می بینید؟ فکر می کنی آینده باشگاه استقلال با حضور او چگونه خواهد بود؟
آقای فتح الله زاده یکی از مدیران باتجربه استقلال است و با توجه به علاقه و دانشی که داشت انتخاب خوبی بود. در شرایط فعلی همه ما باید به او کمک کنیم تا در باشگاه موفق شود و موفقیت هایی که باعث خوشحالی هواداران می شود را ادامه دهد.

کاظم علیایی معتقد است مدیرانی که موفق به مدیریت باشگاه های کم هزینه شده اند و شایستگی لازم را دارند، برای مدیریت باشگاهی مانند استقلال مناسب ترند.

مخالفت والدین با مدیران جوان: هیچ کدام موفق نشدند