مشکل خرید مهدی طارمی برای اینتر؛ او ایرانی است نه پرتغالی!/ تابعیت اروپایی ستاره تیم ملی آماده نبود

مهدی طارمی اگرچه او تلاش کرد تا تابعیت پرتغالی را به دست آورد، اما به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست. روزنامه “توتو اسپورت” گزارش می دهد که پروسه شهروندی اروپا قبل از امضای قرارداد طارمی با نراتزوری به پایان نمی رسد.

طارمی کمتر از دو ماه دیگر رسما بازیکن اینتر می شود. این بازیکن 31 ساله تا پایان ژوئن سال جاری با پورتو قرارداد دارد و پس از پایان این قرارداد، او می تواند به طور رسمی با اینتر امضا کند. ظاهرا اینتر از ژانویه با طارمی به توافق رسیده و تست های پزشکی این بازیکن نیز انجام شده و او می تواند به محض پایان قرارداد با اینتر قرارداد امضا کند.

با امضای قرارداد با اینتر، نام طارمی به عنوان اولین بازیکن ایرانی که پیراهن اینتر را بر تن می کند، در تاریخ این باشگاه ثبت خواهد شد. با این حال، یکی از نکات منفی این است که مهاجم 31 ساله ملیتی غیر اروپایی در ترکیب اینتر خواهد داشت که می تواند فعالیت نراتزوری ها را در بازار نقل و انتقالات تابستانی محدود کند.

این ملی پوش ایرانی از سال 2019 در اروپا به ویژه پرتغال زندگی می کند و در تیم هایی مانند ریو آوه و سپس پورتو بازی کرده است. مراحل اخذ تابعیت پرتغال در حال انجام است و این می تواند برای اینتر در سال های آینده اتفاق خوبی باشد. اما طارمی با ملیت غیر اروپایی ابتدای تیرماه به این تیم می پیوندد.

بیشتر بخوانید: مشهورترین فوتبالیست هایی که به خارج از ایران مهاجرت کردند

سرویس اخبار فوتبال خارجی