مصدومیت پورعلی پرسپولیس را نابود نمی کند!


سرویس خبر شماره: 1973972
29 اکتبر 1402 ساعت 7:25 ق.ظ.
2.6 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

یحیی و نگاه هوشمندانه تابستان

آنچه از دل پرسپولیس قزوین بیرون می آید حکایت از دوراندیشی و درستی اندیشه یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات تابستانی دارد.

مصدومیت پورعلی پرسپولیس را نابود نمی کند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چهار ماه پیش که یحیی در حال بستن تیم بود، با وجود ابقای گلسیانی و پو علیگنجی، همه ما از خرید محمدحسین کنعانی زادگان تعجب کردیم و به سمت گل محمدی هجوم آوردیم، چرا؟ زوج ژئومرتضی فصل گذشته فوق العاده بودند و با حمایت بیرانوند، پرسپولیس را با وجود عقب افتادن اولین امید قهرمانی در این هفته ها و حتی قهرمانی در جام حذفی، در گوشه پایانی لیگ به آنچه می خواستند رساندند. آنها با شکستن همه رکوردها به یک فصل تاریخی دست یافتند که تفاوت را برای او و باشگاهش رقم زد.

بعد از آن همه نگران تیم بسته شدن یحیی بودند و چالش ها شروع شده بود. ماجرا در خط حمله اصلا خوب پیش نرفت و یحیی در ازای جذب مهاجم، سه نفر را درخواست نکرد و یکی با قراردادی بهتر به تیم رقیب رفت. پس از پشت سر گذاشتن تکه های این خلأ، خرید خارجی نیز حواشی زیادی ایجاد کرده است و همچنان ابهامات و تردیدها در مورد آینده خط حمله پرسپولیس وجود دارد، اما تاریخ خط دفاعی پیچیده شده است.

1938421

با جذب کنعانی ها که با رقمی بسیار پایین تر از پیشنهاد رقابت ها حاضر شدند پیراهن قرمز را در اختیار بگیرند، قبل از اینکه بدانیم یحیی با سه مدافع میانی عالی چه خواهد کرد و از پشت چه خواهد کرد، تمام حواس به کار گرفته شد. یکی از آنها؟ با توجه به مسائل پورعلی گنجی و کنعانی در جام جهانی اخیر، مطرح شدن این موضوع می توانست نگرانی ها را افزایش دهد اما یحیی با نیمکت نشینی گلسیانی با آرامش و حرفه ای اوضاع را مدیریت کرد. زوج مرتضی و حسین عالی بود اما تیم ملی در پرسپولیس یکی گرفت. به دلیل آسیب دیدگی رباط صلیبی، فصل پورعلیگنجی تنها پس از 5 بازی لیگ و دو بازی آسیایی به پایان رسید، این در حالی است که پرسپولیس فصل بسیار طولانی و دیدارهای نزدیکی را پیش رو خواهد داشت.

1716636

یحیی گل محمدی در همان تابستان همه این احتمالات را در نظر گرفت و می دانست که تیمش حداقل به سه مدافع میانی نیاز دارد. او با وجود مدافعانی چون فرشاد فرجی، وحدت حنان اف و علی نعمتی که همگی توانایی بازی در این پست را داشتند، کنعانی زادگان را به جمع مدافعان تیمش اضافه کرد تا مجموعه کامل و جذابی از مدافعان میانی در تیمش داشته باشد که می توانند مانند سطح جذابیت، حاشیه و دشواری.

1941237

پورعلیگنجی مصدوم شد و بازنشسته شد اما گلسیانی برای پرکردن جای خالی او حاضر شد. مصدومیت مرتضی غم انگیز و دردناک بود اما اینجا بود که دل همه فرو رفت چون گلسیانی در ترکیب این تیم ماند تا بیاید و چاله را پر کند. کنعانی زادگان پس از دیدار مقابل استقلال از تاجیکستان به ترکیب برمی گردد و خط دفاعی پرسپولیس متشکل از زوج جدید گلسیانی-کنعانی است اما همچنان محل امن پرسپولیس خواهد بود.

1940349

یحیی سال ها مدافع میانی بود و در پرسپولیس، فولاد و صباباتری بازی کرد و چندین بار برای تیم ملی در این پست بازی کرد. او بهتر از هرکسی می دانست که خطر مصدومیت و محرومیت برای بازیکنان این پست و تیمی که برای قهرمانی بسته می شود زیاد است. او در بهترین حالت باید چهار و در بدترین حالت سه مدافع میانی استثنایی داشته باشد. روزی که گل محمدی به فکر اضافه شدن کنعانی افتاد، حواشی و مشکلاتی که به دنبال جذب او به وجود آمد، برایش بسیار کمتر از پرکردن جای خود در صورت مصدومیت یکی از آنها بود. با توجه به این اهمیت، جدای از درخشش بازیکن باتجربه ای چون سروش رفیعی، غرش شهاب زاهدی در خط حمله و عملکرد امیدوارکننده جوانانی چون عمری و سورگی، درصدی از این پیروزی را باید به روشن بینی یحیی گل محمدی ربط داد. . .

ورزش ایران

مجله اخبار فوتبال داخلی