مهاجم سابق پرسپولیس: مراقب باشید جام را از دست ندهید


سرویس خبر شماره: 2020220
20 مه 1403 ساعت 7:30 ب.ظ.
583 امتیاز خبر

1نقطه نظر

به عثمر هم امید زیادی نداشتم اما او خودش را ثابت کرد.

پایان رافت نشان می دهد که در این مقطع از فصل نباید بحث تمدید یا عدم تمدید قرارداد با اسمار مطرح شود.

مهاجم سابق پرسپولیس: مراقب باشید جام را از دست ندهید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تنها چهار هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رده دوم جدول قرار دارد. پایسا رفت در خصوص عملکرد پرسپولیس در این فصل به خبرنگار ما گفت: پرسپولیس تیمی باسابقه و یک برند محسوب می شود و به همین دلیل با توجه به اینکه 70 درصد تیم را حفظ کردند، مثل دوره های قبل مدعی اصلی قهرمانی بودند. سال ها. به هر حال تیم بازیکنان خوبی داشت، از داخل دروازه تا خط جلو و در نیم فصل دوم بازیکنان بسیار خوبی وارد تیم شدند و تیم به رشد خود ادامه داد. در فوتبالی که در حال حاضر در پرسپولیس شاهد آن هستیم، انتقال از دفاع به حمله بسیار سریع است و بازیکنان با پاس های کمتری به دروازه حریف نزدیک می شوند که این یک عنصر بسیار مثبت است.

وی با اشاره به عملکرد بازیکنانی که در نیم فصل به پرسپولیس اضافه شدند، ادامه داد: اورونوف خرید بسیار موفقی بود و شاید کمتر کسی فکر می کرد که او تا این حد موفق باشد و گل های مهمی به ثمر برساند. عبدالکریم حسن در دفاع و حمله نیز بسیار خوب عمل می کند و جدای از آن نباید از بازی خوب عالیشاه، ترابی و عیسی آل کثیر غافل شد. در مجموع، تیم بسیار خوبی است که با هم کار می کنند و علاوه بر آن، حمایت هواداران باعث آرامش تیم شده است. این مسائل باعث شد تا این تیم با وجود یک تیم کمتر، سه امتیاز بازی مقابل نساجی را کسب کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شانس این تیم برای قهرمانی گفت: 4 بازی باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است و هر تیمی که تمرکز، آرامش و ذهنیت قهرمانی لازم را داشته باشد می تواند قهرمان شود اما فکر می کنم پرسپولیس با توجه به اینکه چنین شرایطی را تجربه کرده شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. ضمن اینکه پرسپولیس نیمکت قوی تری نسبت به استقلال دارد، فوتبال بهتری ارائه می دهد و عملکرد بهتری در خلق موقعیت دارد.

رافت از عملکرد عثمار به عنوان سرمربی پرسپولیس تمجید کرد و گفت: عثمر دستیار یحیی گل محمدی بود، او مدت زیادی با این تیم زندگی کرده بود و بازیکنان را به خوبی می شناخت. از طرفی او به عنوان قائم مقام یحیی تاثیر زیادی روی تیم داشت. سبک بازی اسمار هم تهاجمی است و البته بازیکنان باکیفیت پرسپولیس هم ابزار او هستند.

1960239

وی در پاسخ به اینکه برخی از پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند موفقیت عثمر حاصل کار یحیی گل محمدی است و او را سرمربی خوبی نمی دانند، گفت: این موفقیت در تیم ملی ایران انجام شده است. به عنوان پیشکسوتان باید از باشگاه حمایت کنیم. درست است که بزرگان ما انتقاد می کنند اما هدف همه افتخارآفرینی پرسپولیس است. من یکی از کسانی بودم که فکر می کردم اسمار از پس سرمربیگری پرسپولیس برنمی آید اما حالا می بینیم که او موفق شده و خودش را ثابت کرده است. نمی توان تمام موفقیت های او را مدیون حضور یحیی گل محمدی دانست و مثلاً باید در نظر داشت که بازیکنانی که در نیم فصل دوم اضافه شدند قطعاً از نظر عثمر بوده اند، بنابراین او خوب فکر کرده آنها را جذب کرده است. بازیکنان عملکرد یک مربی بر اساس مسائل فنی است و عثمر معتقد است که پرسپولیس همچنان در سطح بالایی قرار دارد و این تیم در مسیر قهرمانی قرار دارد.

رفت در خصوص حذف پرسپولیس از جام حذفی و انتقادات به اسمار گفت: درست است که جام حذفی را از دست دادیم و در این دیدار ایراداتی وجود دارد. مثلاً دقیقه 75 تیم را خالی کردیم اما فوتبال است و از این دست اتفاقات می افتد. به هر حال ما در حال حاضر مدعی اصلی قهرمانی در لیگ هستیم و می توانیم جبران کنیم. از طرفی آقای اسمار صددرصد مربی خوبی است که آقای گل محمدی به پرسپولیس آورد و تا اینجای کار به عنوان سرمربی موفق عمل کرده است. انشالله با قهرمانی پرسپولیس بار انتقادات از دوش آنها کاسته شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با تمدید قرارداد اسمار موافق است؟ پرسپولیس قبلا یک جام را از دست داده است و باید منتظر ماند و حمایت کرد تا جام دوم از دست نرود. باید منتظر ماند و دید در چهار دیدار آینده چه می شود و پرسپولیس قهرمان می شود یا خیر. البته در نهایت چون مالکان باشگاه تغییر کرده اند، تصمیم گیری با مسئولان است اما به نظر من نباید صحبت از تمدید، ماندن و رفتن کرد. همه باید روی چهار بازی آینده تمرکز کنند و تصمیمات باید منطقی باشد نه احساسی.

وی درباره آینده این تیم پس از واگذاری گفت: باید دید مردها چه فکری می کنند. آیا آنها می خواهند به فوتبال کمک کنند یا باشگاه به گل خواهد رسید؟ امیدوارم پرسپولیس در سال های آینده برنامه ریزی مدونی داشته باشد. طبق این واگذاری، باشگاه باید برای 10 سال آینده برنامه داشته باشد تا مشکلی در زمین و ورزشگاه و غیره پیش نیاید. باید مربیان و بازیکنان خارجی خوب جذب شوند و زیرساخت ها بهتر شود تا فوتبالی در خور شأن پرسپولیس ارائه شود. مسئولان باید از کارشناسان کمک بگیرند و حتی در صورت لزوم از یک مدیر خوب اروپایی مانند سایر کشورها برای برنامه ریزی برای باشگاه دعوت کنند. واقعا زشت است که باشگاهی مثل پرسپولیس که یک برند است بعد از این همه سال هیچ چیزی از خودش نداشته باشد. بدون زمین، بدون محل تمرین، بدون بودجه خوب.

رافت در پایان می گوید: بازیکنانی که سالانه بین 30 تا 40 میلیارد درآمد دارند نباید فکر کنند که هواداران نیز مانند آنها دستمزد می گیرند. هواداران در شرایط بسیار سختی به ورزشگاه می آیند و تیم را تشویق می کنند و با قهرمانی پرسپولیس انگار دنیا به آنها داده شده است. بازیکنان باید این شرایط را در نظر بگیرند و با جان و دل برای کسب عنوان قهرمانی و خوشحالی این هواداران تلاش کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی