می دانم دست کی کلید مشکل نکونام و خطیر است!/ هنوز برای قهرمانی استقلال زود است/ در حال رانندگی بودم که گفتند عابدزاده را به بیمارستان رساندند.


مجید نامجموتلق پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبروشی درباره وضعیت فعلی این تیم صحبت کرد که در ادامه صحبت های پایانی او را می خوانید:

استقلال سپاهان را شکست داد و همچنان در جایگاه خوبی در جدول رده بندی قرار دارد.

آره. استقلال مثبت و حرفه ای جلو می رود. شاید این تیم چشم نواز فوتبال بازی نمی کند اما حرفه ای به نظر می رسد و نمایش می دهد. استقلال اقتصادی می برد و البته فراموش نکنیم که انصافاً شانس گلزنی را به تیم های حریف می دهد. بازیکنان ساختار تاکتیکی بسیار خوبی دارند که حاصل کار کادر فنی است. در مجموع می توانم بگویم که چنین خصوصیتی مختص تیمی است که می خواهد قهرمان شود.

البته استقلال از نظر بازیکن فراز و نشیب های زیادی داشته است.

آره. او در ابتدای فصل چند بازیکن مهم مانند مهدی قیدی و محمد محبی را از دست داد. در اواسط فصل سعید مهری رفت اما دو بازیکن به این تیم پیوستند که انصافا کمک بزرگی هستند. اولی جلال الدین مشاریپوف است که به نظر من هنوز در استقلال به هارمونی 10 درصدی نرسیده است و قطعا می تواند در آینده بیشتر به تیم کمک کند. از طرفی بازگشت رافائل سیلوا به میزان قابل توجهی استحکام خط دفاع را افزایش داده است.

بلانکو چطور؟

این مهاجم فوق‌العاده تاثیرگذار فوتبال تاثیرگذار بازی می‌کند و توانایی حفظ توپ را به خوبی دارد. او بسیار جنگنده است و در کنار همه این موارد در تمام ضربات ایستگاهی هم به استقلال کمک می کند. تنها نقطه ضعف بلانکو تعداد گل های کم است که کمی روی شانه های او فشار می آورد اما او خوب بازی کرده است. بیخود نیست که جواد نکونام اصرار به استفاده از آن در این حد داشت.

با وجود نتایج خوب استقلال، هواداران همچنان نگران اختلاف جواد نکونام و علی خطیر هستند.

آره. می توان گفت این تنها مشکلی است که استقلال در حال حاضر با آن دست به گریبان است. اختلاف سرمربی و مدیرعامل هنوز حل نشده و به نظر می رسد شرایط به گونه ای است که باید هیات مدیره و به طور خاص آقای آقامحمدی وارد این موضوع شوند. به نظر من کلید حل اختلاف سرمربی و مدیرعامل استقلال آقای آقا محمدی است که سابقه مدیریت بالایی دارد و از چهره های شناخته شده فوتبال ما محسوب می شود. استقلال الان وضعیت خوبی دارد اما متاسفانه این مشکل همچنان وجود دارد و می ترسم دوباره به وجود بیاید و ضربه بزرگی به تیم وارد کند.

می دانم دست کی کلید مشکل نکونام و خطیر است!/ هنوز برای قهرمانی استقلال زود است/ در حال رانندگی بودم که گفتند عابدزاده را به بیمارستان رساندند.

جمعی از هواداران استقلال مدعی هستند که با توجه به پیروزی مقابل سپاهان، اگر استقلال موفق شود پرسپولیس را شکست دهد یا حداقل دربی را نباخت، قهرمانی آنها در لیگ بیست و سوم قبل از پایان سال جاری قطعی می شود.

خیر به نظر من این استدلال نمی تواند درست باشد زیرا استقلال بازی های زیادی در پیش دارد و طرح چنین مواردی می تواند باعث ایجاد غرور کاذب در بین بازیکنان شود. فراموش نکنیم که در فروردین امسال استقلال قبل از دربی یک پیروزی بسیار چشمگیر مقابل هواداران کسب کرد و در مورد بازیکنان هم همینطور باعث افتخار کاذب او شد. استقلال اگر می خواهد قهرمان شود باید بازی به بازی جلو بیفتد و الان برای صحبت درباره قهرمانی زود است.

بیایید به دیدار دوشنبه جدال با مس رفسنجان در جام حذفی.

مس رفسنجان تیم قابل احترام و باکیفیتی است اما با این روندی که استقلال دنبال می کند، شکست دادن جواد نکونام و شاگردانش برای یک تیم بسیار سخت است.

فرهاد مجیدی که همیشه در جوانی از شما الگو می گیرد، این فصل برخلاف فصل قبل نتوانست در امارات نتیجه بگیرد و حضورش در اتحاد کلبا به پایان رسید. اتفاقی که باعث ناراحتی فوتبالدوستان شد چرا که آنها معتقد بودند ادامه نتایج خوب فرهاد راه را برای حضور سایر مربیان ایرانی در خارج از کشور هموار می کند.

این طبیعت فوتبال است، هیچ چیز در فوتبال تضمین یا از پیش تعیین نشده است. گاهی اوقات حتی اگر همه بازیکنان بزرگ و موثر را در اختیار داشته باشید، به نتایجی که می خواهید نمی رسید و این دقیقاً چیزی است که فوتبال را از سایر ورزش ها متمایز می کند. فرهاد مجیدی بدون شک یکی از استعدادهای مربیگری ماست و به هیچ وجه نباید با پایان کارش در اتحاد کلبا، تمرکز او مختل شود. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم فرهاد مجیدی حرام شود چون همانطور که گفتم او یکی از استعدادهای ما در عرصه مربیگری به حساب می آید.

21 اسفند سالروز بستری شدن احمدرضا عابدزاده در بیمارستان است، مردی که سابقه دوستی او با شما به بیش از 35 سال می رسد. از این روز برایمان بگویید.

دقیقا یادم هست که روز تعطیل بود و من به همراه همسرم راهی منزل مرحوم پدرم بودم که یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت احمدرضا در بیمارستان بستری شده است. از آنجا به سمت بیمارستان کسری تغییر جهت دادم و به نزدیک بیمارستان که رسیدم جمعیتی را دیدم که آنجا جمع شده اند. از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس گرفته تا مردمی که بار دیگر ثابت کردند که چقدر قدردان کسانی هستند که برای ورزش این مملکت زحمت کشیده اند. مسابقات و مسابقات ورزشی برای او محفوظ است اما در آن زمان همه استقلالی ها و پرسپولیسی ها برای بهبودی احمدرضا دعا می کردند و من خیلی خوشحالم که عابدزاده این دوران سخت را پشت سر گذاشت و به جمع ما بازگشت. شخصیت و دانش مردم آن دوران بار دیگر بر همگان ثابت شد. البته خدا رحمت کند ناصرخان حجازی را. من هم برای عیادتش به بیمارستان کسری رفتم. روحش شاد یادش گرامی باد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال