نقض قرارداد برخی بازیکنان سپاهان


سرویس خبر شماره: 1993248
19 ژانویه 1402 در 10:16 ب.ظ.
2.9 هزار امتیاز خبر|

3نقطه نظر

قوانین سازمانی لیگ فقط در مورد باشگاه اعمال نمی شود.

بازیکنان لیگ برتری در صورت مغایرت با قوانین نقل و انتقالات لیگ باید قرارداد خود را تغییر دهند.

نقض قرارداد برخی بازیکنان سپاهان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتظر تصمیم کمیته استیناف برای تایید یا اعاده کسر امتیاز و همچنین تحریم های مالی باشگاه ها در حین نقل و انتقالات بود تا حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشد. تغییر قرارداد باشگاه و بازیکن در دور دوم لیگ برتر. او نیز این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

کمیته استیناف به اعاده امتیازات رای داد اما سایر موارد و آرای کمیته انضباطی در پرونده نقل و انتقالات اخیر سپاهان و پرسپولیس را تایید کرد و در این شرایط باشگاه ها و بازیکنان باید با هم نسبت به لغو آن اقدام کنند. نه اینکه یک طرف چنین کاری را انجام ندهد و از انجام آن خودداری کند.

کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال تخلف باشگاه سپاهان را به دلیل تخطی از سقف قرارداد و رعایت نکردن قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران تایید کرد اما همین کمیسیون تاکید می کند که تنها باشگاه مسئول نیست و بازیکنان نیز مقصر هستند. انجام این کار و زیر پا گذاشتن قوانین (مانند افزایش بیش از 25 درصدی قرارداد برای سال بعد) متخلف محسوب می شود.

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که پس از رای کمیته استیناف منتشر شد معتبر است و سازمان لیگ کنترل جدی انجام داده است تا بازیکنان و باشگاه هایی که قوانین اجرای چنین مصوبه ای را رعایت نکرده اند. تصمیم گیری وظیفه آنها در دستور کار است تا بتوانند مجوز بازی را دریافت کنند. همچنین سید پیام نظام، رضا شکاری و رضا اسدی در هفته آخر نیم فصل قبل از دیدار قراردادهای خود را اصلاح کردند و توانستند به میدان بروند.

برخی از بازیکنان متخلف فکر می کنند که می توانند از زیر بار این قانون دوری کنند اما چنین مشکلی نمی تواند اتفاق بیفتد و طبق گفته سازمان لیگ هر دو طرف (بازیکن و باشگاه) باید طبق قوانین قرارداد را اصلاح کنند و این سوال مهم است. فقط به باشگاه بستگی دارد متصل نمی شود

مجله اخبار فوتبال داخلی