نه الهلال و پرسپولیس و نساجی مقابل سهمیه ایران!


سرویس خبر شماره: 2017922
10 مه 1403 در 1:19 ب.ظ.
12.3K امتیاز خبر|

49نقطه نظر

شما فقط با برنده شدن به نخبگان می رسید.

عملکرد نمایندگان ایران در آخرین فصل لیگ قهرمانان آسیا منجر به کاهش سهمیه لیگ برتر شد.

نه الهلال و پرسپولیس و نساجی مقابل سهمیه ایران!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فصل 2023-24 لیگ قهرمانان آسیا در حالی پیگیری شد که تنها سپاهان از مرحله گروهی خارج شد و در مرحله یک هشتم نهایی با عملکردی نزدیک و اخراجی نتوانست از الهلال عبور کند. سد عربستان و صعود به دور بعد از راه خواهد رسید اما با این وجود شاگردان خوزه مورائیس یک گام به جلو برداشتند و پرسپولیس و نساجی با نمایش کم خود ضربه سنگینی به سهمیه ایران وارد کردند.

پرسپولیس با شکست در دیدار نهایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر از مرحله گروهی بازماند و نساجی با عملکرد ضعیف خود زیر الهلال عربستان و نوبهار نمنگان ازبکستان قرار گرفت و ناکام ماند. واجد شرایط بودن. برای مرحله یک شانزدهم به طوری که این نتایج تاثیر مستقیمی بر سهمیه ایران دارد.

سهمیه فوتبال ایران در اولین سال تاسیس لیگ نخبگان آسیا 1+2 است طبق اعلام قبلی فدراسیون، قهرمان و نایب قهرمان لیگ به طور مستقیم در این مسابقات حضور خواهند داشت قهرمان جام حذفی نیز به پلی آف راه پیدا می کند.

اما عملکرد پرسپولیس و نساجی در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا و البته شگفتی سازی العین امارات با صعود به فینال باعث شد. سهمیه ایران در فصل الیت 26-2025 به 1+1 کاهش می یابد.

مصطفی زارعی، رئیس سازمان مجوز باشگاه ها در خصوص سهمیه باشگاه های ایرانی در لیگ برتر آسیا گفت: سهم باشگاه های ایرانی در لیگ الیت آسیا امسال قطعا 1+2 است. طبق نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که به تمامی فدراسیون های عضو ارسال شده است، ملاک کسب سهمیه باشگاه های هر کشور در بازی های آسیایی 2024، رتبه فدراسیون ها در سال 2022 است.

او ادامه داد: بر اساس رده بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان سال 2022 که در سایت این کنفدراسیون نیز موجود است، ایران رتبه سوم منطقه غرب را به خود اختصاص داده است و از این رو سهمیه باشگاه های ایرانی در لیگ برتر از این دسته تشکیل شده است. دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف. ایران در دسته دوم باشگاه های آسیا نیز نماینده خواهد داشت. نحوه دسترسی نمایندگان ایران به این رقابت ها پیش از این توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شده است.

2016258

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به فدراسیون ها در تاریخ 15 می 2023، معیارهای انتخاب باشگاه های لیگ برتر در سال 2022 را اعلام کرد. بر اساس سایت رده بندی AFC، کشورهای عربستان با 93 امتیاز، ژاپن با 91 امتیاز، کره جنوبی با 88 امتیاز، قطر با 75 امتیاز، ایران با 72 امتیاز و امارات با 64 امتیاز در رده های اول تا ششم قرار دارند. که بر اساس آن سهمیه های هر کشور تعیین شد.

زارعی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به نتایج کسب شده توسط باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023 و موفقیت های باشگاه های امارات متحده عربی، به احتمال زیاد سهمیه های ما برای لیگ برتر فصل آینده که از شهریور 1404 آغاز می شود، بسیار زیاد است. کاهش خواهد یافت و احتمالا یکی سهمیه مستقیم و سهمیه در پلی آف خواهد داشت.

باید بگویم، بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ نخبگان آسیا امسال از 18 مردادماه با برگزاری مرحله پلی آف آغاز می شود. مسابقات مرحله گروهی از 5 شهریور آغاز می شود و هر باشگاه میزبان 8 بازی مرحله گروهی با فرمت جدید خواهد بود. مسابقات مرحله گروهی در تاریخ 1 مارس به پایان می رسد و مرحله نهایی مسابقات از 5 تا 14 می 1404 برگزار می شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی