نگرانی بازیکنان استقلال از برنامه ریزی/چرا پرسپولیس دو هفته زودتر از استقلال به میدان می رود؟



آنالیز دیدارهای هفته بیست و ششم و بیست و هفتم لیگ برتر نشان می دهد شاگردان برزیلی اسمار ویرا زودتر از شاگردان جواد نکونام به میدان می روند. برنامه ریزی سازمان لیگ برای دو هفته قبل از بازی های همزمان سه هفته اخیر (هفته های بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام) به گونه ای است که بازیکنان پرسپولیس زودتر از استقلالی ها وارد زمین می شوند. این سوال مورد مناقشه برخی از کارشناسان استقلال قرار گرفته و معتقدند این وضعیت تا حدودی برای استقلالی ها شرم آور است.

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال در گفت و گوی کوتاهی با خبروشی گفت: این شرایط می تواند برای استقلال خوب یا بد باشد اما به نظر من کار را برای ما سخت تر می کند. چون پرسپولیس در بازی امروز و هفته آینده یعنی هفته بیست و هفتم هر نتیجه ای کسب کند ممکن است روی روحیه و شرایط بازیکنان استقلال تاثیر منفی بگذارد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر پرسپولیس در بازی امروز پیروز شود با دو امتیاز اضافه به اوج می رسد و موقتا بالاتر از استقلال قرار می گیرد که می تواند فشار روحی زیادی به بچه های استقلالی وارد کند و اگر شکست بخورند شاید. بازي بازيكنان استقلال آسان مي شود و آن وقت ذوب آهن به استقلال مي رسد.

برخی دیگر از کارشناسان فوتبال با توجه به برگزاری همزمان سه هفته اخیر معتقدند با نزدیک شدن به امتیازات تیم های پیشرو، برگزاری دو دیدار قبل از این سه هفته می تواند تاثیر مستقیمی در روند قهرمانی داشته باشد. تیم های رقابتی تیم پرسپولیس امروز ساعت 18:15 به مصاف نساجی می رود و استقلال ساعت 20:30 تقریبا دو ساعت بعد به مصاف ذوب آهن می رود. پرسپولیس در هفته بیست و هفتم در شرایطی به مصاف هواداران می رود که نتیجه این دیدار یک روز زودتر مشخص شده و قرار است 31 اردیبهشت به مصاف هم برود اما استقلال قرار است روز بیست و سوم در تهران میزبان فوتبال خوزستان باشد.

ستار حمدانی دیگر پیشکسوت استقلال در این باره به خبرروزشی گفت: بهتر بود حداقل در هفته های حساس اخیر استقلال یک بار زودتر و یک بار پرسپولیس بازی می کرد. نه اینکه در هر دو بازی استقلال را دوم کنند. هرچند اگر کادرفنی و بازیکنان استقلال با دقت عمل کنند، می توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، اما وزن روانی نتیجه پرسپولیس روی نتیجه بازی استقلال می تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: اضطراب و نگرانی از هدایت احتمالی موقت پرسپولیس در بازی امشب می تواند تاثیر مستقیمی بر تمرکز بازیکنان استقلال داشته باشد. بنابراین فکر می کنم تا جایی که ممکن است نباید به بازیکنان استقلال گفته شود که نتیجه نساجی و پرسپولیس در قائم شهر چه شد تا با آرامش به میدان بروند و کارشان را بسازند. حتی اگر آن را بدانند، باید بدون استرس در شرایط حرفه ای کار خود را انجام دهند.

دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر همگی به صورت همزمان بین تیم های اول تا شانزدهم برگزار می شود اما بازی های هفته بیست و ششم و بیست و هفتم در زمان ها و روزهای مختلف برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: تکذیب شایعه عجیب درباره بازیکنان استقلال



سرویس داخلی اخبار فوتبال