نیمکت نشینی های متوالی خجالت آور شد. سهمیه مهم سوخت پرسپولیس!


هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و کمیته ساماندهی نقل و انتقالات فوتبال ایران در آستانه آغاز بیستمین دوره لیگ برتر و در کنار اعمال مجدد قانون سقف بودجه، قوانین نقل و انتقالات را اصلاح کردند که واکنش های بسیاری را در پی داشت. و حواشی زیادی به همراه داشت، قوانین دیگری نیز وضع شد. توافق شد که یکی از مهمترین مسائل مربوط به روند جذب بازیگران خارجی است. افزایش سهمیه بازیکنان خارجی به (5+1).

تیم های حاضر در لیگ بیست و دوم مجاز به خرید 5 بازیکن خارجی و البته یک سهمیه آسیایی شدند. از بحث محاسبه بازیکنان لژیونر به عنوان سهمیه خارجی تا بحث استفاده از بازیکنان خارجی در بیش از 60 درصد مسابقات فصل برای حفظ سهمیه. این مشکل باعث شد تا تیم ها با وسواس بیشتری برای جذب بازیکن خارجی به کار خود ادامه دهند و پرسپولیس یکی از تیم هایی بود که سهمیه خود را مصرف کرد.

حرکت خارجی ها در لیست پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت در ابتدای فصل در حالی که با گیورگی گلسیانی و وحدت حنانوف قرارداد داشتند، قرارداد شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا را تمدید نکردند و به جای این دو بازیکن با نبیل باهویی به توافق رسیدند. همچنین با توجه به حضور شهاب زاهدی و محمدحسین کنعانی زادگان در خارج از فوتبال ایران، این دو بازیکن در حالی با پرسپولیس قرارداد امضا کردند که جزو سهمیه های خارجی شیرهای سرخ محسوب می شدند تا تعداد بازیکنان خارجی در لیست پرسپولیس به 5 نفر برسد. !

سران باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات زمستانی جدایی شهاب زاهدی و نبیل باهویی را پذیرفتند اما از سوی دیگر عبدالکریم حسن و آستون اورنوف به پرسپولیس پیوستند تا از 6 سهمیه خارجی پرسپولیس 5 سهمیه خارجی همچنان پر باشد. اما در شرایط نقل و انتقالات تابستانی بررسی پرونده بازیکنان خارجی پرسپولیس نشان از رعایت نکردن قوانین نقل و انتقالات دارد که باعث شد یکی از سهمیه های خارجی فصل آینده خود را از دست بدهند!

نیمکت نشینی های متوالی خجالت آور شد.  سهمیه مهم سوخت پرسپولیس!

نیمکت وحدت مزاحم شده است!

وحدت حنان اف در این فصل در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس بازی کرد اما در این 3 تورنمنت 12 بار برای پرسپولیس به میدان رفت. هرچند سرخپوشان پایتخت در این فصل تا کنون 34 بار در تورنمنت های مختلف به مصاف حریفان خود رفته اند. حنانف طبق قانون باید تا فصل جاری بیش از 20 بازی برای پرسپولیس انجام می داد اما در 20 بازی ناکام ماند و بیشتر کارش از روی نیمکت بود.

حنانوف که در این فصل تنها 4 بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس را تجربه کرده است، حتی اگر شانس حضور در 4 بازی باقیمانده فصل را داشته باشد، تعداد بازی هایش در این فصل در تیم پرسپولیس به 60 بازی نمی رسد. درصد از کل مسابقات این تیم. یعنی طبق قانون جدید قرمزپوشان پایتخت سهمیه بازیکنان خارجی فصل آینده را از دست خواهند داد و باید بر اساس سهمیه (1+4) بازیکنان خارجی به کار خود ادامه دهند!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از این درباره قانون جدید گفت: بازیکنی داشتیم که از سوی هواداران به چالش کشیده شد و 5 دقیقه یا نیم ساعت بازی کرد و شماره مهمی گرفت. کیفیت بازیکن خارجی باید بالاتر از بازیکن ملی باشد و باید بازیکن باکیفیت جذب کنیم. قانون جدید که می گوید بازیکن خارجی باید در 60 درصد بازی ها در زمین باشد، در غیر این صورت باشگاه ها بازی نمی کنند بتوانم سال بعد از بازیکن خارجی استفاده کنم.” حال با توجه به شرایط باید دید واکنش سران باشگاه پرسپولیس به این موضوع و اینکه در بازار نقل و انتقالات تابستانی آینده چگونه پیش می روند.

بیشتر بخوانید: مشکل جدید پرسپولیس; مدارک پزشکی بیار!



سرویس داخلی اخبار فوتبال