همه عوامل مهم و کلیدی در راه انتقال بزرگ / ژاوی و لواندوفسکی مهمتر از وسوسه 105 میلیون یورویی سعودی ها هستند

اما این بازیکن باید با یکی از سخت ترین لحظات دوران حرفه ای خود روبرو می شد: تماس با دوستش گواردیولا. چون گواردیولا برای گوندوغان چیزی فراتر از یک مربی بود و آنها با هم دوست بودند و ساعت ها و ساعت ها در خانه و دفتر مربی درباره فوتبال صحبت می کردند. گواردیولا به هیچ وجه او را به خاطر این تصمیم سرزنش نکرد و فقط از او تشکر کرد و از او به خاطر انتخابش به خوبی صحبت کرد، زیرا برای گواردیولا بارسلونا همیشه بارسلونا او خواهد بود.

مدت ها شایعه شده بود که انتقال ایلکای گوندوگان به بارسلونا یک معامله تمام شده است اما تنها چند روز قبل از انتشار این خبر بود که این بازیکن تصمیم نهایی خود را گرفت. او تا آخرین ثانیه روی این تصمیم مهم فکر می کرد، گزینه های زیادی روی میز داشت و افکار زیادی در ذهنش بود.

زمانی که گوندوگان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، احساس کرد دوران حضورش در منچسترسیتی به پایان رسیده است. او در هفت سال گذشته تمام جام ها را برده بود و معتقد بود میراثش با لیگ قهرمانان کامل شده است. تصویر او برای همیشه بر روی دیوار اتحاد حک خواهد شد، بنابراین گوندوگان خواهان چالش های جدید بود و بارسلونا از اولین گفتگو با ژاوی توجه او را به خود جلب کرد.

«نه» به پول عربستان سعودی

اولین پیشنهادی که او رد کرد از عربستان سعودی بود زیرا گوندوغان معتقد است توانایی ماندن در اروپا در سطح بالا را دارد. بازیکن آلمانی حتی حاضر به مذاکره با قرارداد 1+3 که از 35 میلیون یورو در سال شروع می شد، نبود. اگر گوندغان می خواست این پیشنهاد اقتصادی بیشتر می شد اما او وارد بازی نشد و از ابتدا عربستان را کنار گذاشت.

همه عوامل مهم و کلیدی در راه انتقال بزرگ / ژاوی و لواندوفسکی مهمتر از وسوسه 105 میلیون یورویی سعودی ها هستند

پایان دوران در منچسترسیتی

دایی و ایجنت او ایلهان گوندوگان در جمع آوری تمام پیشنهادات برای این بازیکن بسیار عالی عمل کرد. با این حال، تصمیم آسانی نبود زیرا همه پیشنهادات برای او جذاب بود.

مربی به زبان فوتبال گواردیولا صحبت می کرد و ایلکای او را دوست دارد. او سه بار با مربی مذاکره کرد و کاملا متقاعد شد، زیرا سبک بارسلونا و نقش او در تیم را دوست دارد. نه گفتن غیرممکن بود.

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

به همین ترتیب، پاری سن ژرمن و آرسنال نیز حذف شدند. گوندوگان به دلیل دوستی با میکل آرتتا که با او در منچسترسیتی کار می کرد و جذب شهری مانند لندن به تیم انگلیس پیوست. اما او به خوبی می دانست که یا باید به بارسلونا برود یا در تیم فعلی اش بماند.

ترشتگن و لواندوفسکی کلید خوردند

از یک طرف، او می تواند در منچسترسیتی بماند، پپ گواردیولا در راس آن قرار دارد، بازوبند کاپیتانی روی بازو و پیشنهادی که از نظر مالی 2 میلیون یورو در سال بیشتر از بارسلونا باشد. از سوی دیگر، بارسلونا و ژاوی که دقیقاً آنچه را که می خواست بشنود به او گفتند. سپس عربستان و قرارداد 105 میلیون یورویی در سه فصل. و در نهایت، آرسنال و پاری سن ژرمن نیز شروع کننده بودند، اگرچه گزینه دوم با حذف یولیان ناگلزمن روی نیمکت شکست خورد. با همه این گزینه ها روی میز، گوندوگان تصمیم گرفته است هر تصمیمی را به پایان فصل موکول کند.

برای تکمیل این پیشنهاد، دو بازیکن در هفته های اخیر نقش تعیین کننده ای داشته اند: مارک آندره ترشتگن و روبرت لواندوفسکی. اولی در اردوی تیم ملی آلمان کار بزرگی انجام داد و دومی بعد از بازی هفته گذشته لهستان و آلمان رو در رو با این هافبک صحبت کرد. زمانی که لواندوفسکی در مورد باشگاه و شهر بارسلونا صحبت کرد، گوندوگان نور را در چشمان او دید. مهاجم لهستانی که گوندوغان همیشه به او احترام گذاشته است، عاشق باشگاه جدیدش و زندگی اش در بارسلونا است و همه اینها را در گفتگو با گوندوغان بیان کرده است.