هواداران کی روش، مدافعان دژ تیم ملی!


کد اطلاعات: 1973984
29 اکتبر 1402 ساعت 8:55 ق.ظ.
9.1 هزار |

9نقطه نظر

پورعلیگنجی بازنشسته شد کی جایگزین او می شود؟

قلب دفاع یکی از آخرین نقاطی بود که هنوز بلاتکلیفی برای جام ملت ها وجود داشت.

هواداران کی روش، مدافعان دژ تیم ملی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، قبل از مصدومیت پورعلیگنجی تقریبا همه می توانستند حدس بزنند امیر چه بازیکنانی را در خط میانی یا خط حمله می خواهد، سرنوشت دروازه و دفاع های کناری از قبل مشخص بود اما تغییرات مداوم در مرکز خط دفاعی قلعه نویی را ایجاد کرد. هنوز تصمیم نهایی خود را برای قرار دادن 2 نفر شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی و مرتضی پورعلیگنجی نگرفته است. اما مصدومیت شدید مرتضی و حذف نام او از لیست جام جهانی به این بلاتکلیفی پایان می دهد. مگر اینکه سرمربی تیم ملی تصمیم غافلگیرکننده ای بگیرد.

مدافع محبوب کارلوس کی روش که پس از مدت ها مصدومیت در جام جهانی تحت مداوا قرار گرفته بود، اکنون در آستانه جام ملت ها با مصدومیت دردناکی مواجه است و امیدی به صعود او به این تورنمنت نیست. مرتضی تحت هیچ شرایطی نمی تواند تیم ملی را در قطر همراهی کند. در نتیجه او با 271 دقیقه بازی در تیم قلانوی یکی از مدافعان محبوب این مربی بود اما حالا حلقه ملی پوشان را در قلب خط دفاعی ترک کرده است. ژنرال باید در غیاب خود زوج دفاعی خود را برای جام ملت ها انتخاب کند.

1942477

به نظر می رسد منطقی ترین معادله خط دفاعی تیم ملی در آسیا استفاده از زوج ثابت شجاع و کنعان باشد. این دو بیشتر از هر مدافع میانی تیم ملی در زمین حضور داشته اند. کنعانی 450 دقیقه و شجاع 360 دقیقه در ترکیب این مربی بازی کردند. این دو در کنار هم نقش بسیار مهمی در رساندن تیم ملی به جام جهانی داشتند اما با تصمیم کی روش نیمکت نشین این جام شدند.

امروز سرنوشت یک فرصت دیگر به آنها داد. 2 بازیکنی که عملکردشان در دیدار مقابل اردن چندان قابل قبول به نظر نمی رسید و نگرانی های زیادی را به وجود آورد. مزیت بزرگ شجاع و کنعانی درک متقابلی است که پس از چندین سال بازی با یکدیگر به دست آورده اند. چیزی که این دو نفر را نگران می کند سن آنها و همچنین اشتباهاتی است که گاهی در زمین بازی مرتکب می شوند. با این حال، آنها مردان قابل اعتمادی برای تورنمنت سختی مانند جام ملت ها باقی می مانند.

1942478

امیر 4 گزینه دیگر برای تغییر این زوج دارد. مجید حسینی پس از سال ها حضور در فوتبال ترکیه حالا بازیکنی باتجربه است. او در جام جهانی دوم هم فیکس می شد اما در مجموع در تیم قلانوی چندان بازی نکرد و تنها 181 دقیقه در این تیم حضور داشت. آرمین سهرابیان هم مدافع محبوب قلعه نویی است اما او فقط برای جایگاهش در استقلال می جنگد و شاید برای یک دیدار همه جانبه آماده نباشد. دو گزینه زیر هم علمی و هم معنادار هستند. افرادی که حتی در دعوتنامه های اردویی هم در مواقع نیاز بیشتر به عنوان پشتیبان دیده می شوند و بعید است نظر مثبت امیر را برای فیکس شدن در تیم جلب کنند.

فوتبال ایران دو مدافع جوان هم دارد که شاید گزینه های جسورتری به نظر برسند. امین حزباوی و سامان فلاح پیش از این در رده های سنی برای تیم ملی بازی کرده اند و در اردوهای قلانوی حضور داشته اند اما هرگز زیر نظر این مربی به میدان نرفته اند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً زوج شجاع و کنعانی را اشتباه نمی گیرند. با این حال، همیشه احتمال یک تصمیم غافلگیرکننده وجود دارد. مرتضی هم مثل 8 سال پیش به یکباره در ترکیب ثابت تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا قرار گرفت.

ورزش ایران

مجله اخبار فوتبال داخلی