وقتی مسی را حذف می کنید این اتفاق می افتد


سرویس خبر شماره: 2019486
17 مه 1403 در 4:20 ب.ظ.
13.4K امتیاز خبر|

دهنقطه نظر

درام بی پایان بارسلونا

تحریریه اسپورت ادامه افت بارسلونا و شرایط سخت این روزهای باشگاه کاتالان را نتیجه روز فریب خوان لاپورتا توسط پرز می داند.

وقتی مسی را حذف می کنید این اتفاق می افتد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خیرونا با دو پیروزی بی چون و چرا و زدن 8 گل در دو بازی، گربه سیاه فصل بارسا بوده است. فرقی نمی کند مشکلات امروز بارسا با اشتباهات سرخیو روبرتو توضیح داده شود یا اشتباهات آرائوخو، حقیقت این است که باشگاه بلوگرانا امسال تمام رکوردهای گلزنی را شکسته است: دریافت 3 گل یا بیشتر در ده بازی، و بسیاری از آنها شکسته اند. تعیین کننده .

این نزول یک تصادف و نتیجه یک تصادف نیست، بلکه یک بحران ساختاری عمیق است که از دور به وجود می آید، از آن روز سرنوشت ساز 5 آگوست 2021، زمانی که بارسا در تصمیمی شرم آور تصمیم به اخراج مسی گرفت. بارسا در آن زمان در حال افول بود، اما روند نزول سرعت قابل توجهی داشت. از آن زمان، باشگاه به خودباختگی خود سرعت بخشیده است.

2015127

احساس این است که لاپورتا، هر چند باورنکردنی به نظر برسد، فلورنتینو پرز سوپرلیگ که اکنون از نظر بالینی مرده است را به تمدید با بهترین بازیکن خود در تمام دوران ترجیح داد.

فراتر از تبعات اقتصادی، حقیقت این است که خروج ناگهانی و دردناک شماره 10 باشگاه را ویران کرد و گذشت زمان نشان داد که اولین پیامد آن غیبت کامل یک رهبر در تیم بود.

امروز، بارسا بدون اینکه بداند رهبرش کیست، در زمین پرسه می‌زند و بیرون، این موسسه هرج و مرج شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد که به ماندگاری غم انگیز ژاوی منجر شد.

جدایی مسی همچنین به کاهش چشمگیر تمایل ستاره های بزرگ برای پیوستن به بارسا و تقویت تیم در اروپا کمک کرد. بارسا مدت زیادی است که مدعی جدی لیگ قهرمانان اروپا نیست و اکنون در آستانه از دست دادن قدرت خود در لالیگا است. بارسا حتی بهترین تیم کاتالونیا در حال حاضر نیست.

2014832

بدون مسی، باشگاه توانایی خود را برای جذب ستاره های بزرگ و حامیان مالی بزرگ از دست داده و خود را در یک دور باطل می بیند. این باشگاه در سال جاری دور از نوکمپ بخش مهمی از سرمایه نمادین و احساسی خود یعنی هواداران را از دست داده است. بارسا بدون مسی در سطح ورزشی فقیرتر و بدتر از قبل است، اما مهمتر از همه باشگاهی است که شخصیت خود را از دست داده است.

با حضور مسی در باشگاه، حتی اگر کمتر بازی می کرد، بارسا قطعاً دچار بحران می شد، اما آنها به گونه ای دیگر بر آن غلبه می کردند. بارسا با رهبر طبیعی خود احترام بیشتری ایجاد می کند، درآمدهای بی شماری ایجاد می کند و می تواند توصیه های ارزشمندی به مدیریت ورزشی و ریاست باشگاه بدهد و هواداران ناامیدی فعلی خود را با افتخار داشتن یک پرچمدار بزرگ جبران می کنند. اما لاپورتا او را بیرون کرد و مقداری از آن گل از آن گرد و غبار می آید.

1949313

مسی امروز اینجا نیست و انتظار نمی رود که با به هم خوردن روابط دو طرف، او برگردد. حتی تاریخی برای مسابقه قدردانی از مسی وجود ندارد.

کسانی که فکر می کردند قدرت رهبری لاپورتا می تواند جایگزین قدرت مسی شود، در یک دنیای فانتزی غیرواقعی زندگی می کردند. تمام این درامی که بارسا تجربه می کند نتیجه اخراج مسی بهترین بازیکن تاریخش است.

منبع: دیاریو اسپورت

مجله اخبار فوتبال خارجی