پرسپولیس در آستانه واگذاری است، استقلال در انتظار است


سرویس خبر شماره: 2005822
11 مارس 1402 در 2:50 ب.ظ.
3.6 هزار |

9نقطه نظر

استقلال خطاب به وزارت ورزش و قرمزها خطاب به تامین اجتماعی

برای حل مسئله اشتراک سرخابی ها باید باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی و استقلال به وزارت ورزش واگذار شود.

پرسپولیس در آستانه واگذاری است، استقلال در انتظار است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، به نظر می رسد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گام مهمی برای تکمیل روند خصوصی سازی و اخذ مجوز حرفه ای برداشته اند. به گزارش تسنیم، پس از سال ها انتظار و وعده، مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه حل شدن است و طبق اعلام وزیر ورزش و جوانان، قبل از موعد مقرر (فروردین ماه) 11، 1403)، این سؤال قطعی است.

در چند وقت اخیر جلسات متعددی برای تعیین مالک جدید دو باشگاه برگزار شده و در آخرین جلسه روز گذشته جلسه مشترکی با حضور مهدی تاج وزیر ورزش و مدیران عامل در وزارت ورزش برگزار شد. از دو باشگاه و مسئولان کمیسیون مجوزهای حرفه ای.

پیگیری ها نشان می دهد که روند واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس یک قدم جلوتر از استقلال است و احتمالا قرمزهای پایتخت به عنوان اولین باشگاه به مالک جدید واگذار خواهند شد.

مطلع می شویم که مالک جدید باشگاه پرسپولیس تامین اجتماعی خواهد بود و مراحل اداری این واگذاری به زودی نهایی می شود. بر اساس آیین نامه، ابتدا باید موضوع واگذاری به تصویب هیات دولت برسد و پس از آن قرارداد بین سازمان خصوصی سازی و این شرکت منعقد شود و سپس نامه نهایی برای واگذاری مالکیت 51 درصد به سازمان بورس ارسال شود. باشگاه پرسپولیس با تامین اجتماعی سهام دارد. در این زمینه نام شستا از زیرمجموعه های سازمان تامین اجتماعی نیز مطرح شد.

در خصوص استقلال نیز موانعی برای واگذاری مالکیت این باشگاه به شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز وجود دارد که سازمان خصوصی سازی درصدد رفع آن است. همچنین بحث شد که مالکیت آبی ها فعلا در اختیار وزارت ورزش باشد و با توجه به واگذاری پرسپولیس، دیگر با مشکل مالکیت مشترک این باشگاه مواجه نشوند و بتواند مجوز حرفه ای دریافت کند، اما در این مورد فرضیه ماندن باشگاه استقلال نیز مطرح شد و برخی معتقدند ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد. با توجه به این موضوع باید دید استقلال به پتروشیمی، نفت و گاز فروخته می شود یا زیر نظر وزارت ورزش می ماند. آنچه تا اینجا ذکر شد این دو مورد است مگر اینکه در روزهای آینده اتفاق دیگری بیفتد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای صدور مجوز حرفه ای خود باید تا قبل از 20 فروردین 1403 موضوع مالکیت مشترک را حل کنند در غیر این صورت نمی توانند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی