پرسپولیس قهرمان می شد اگر…/بی توجهی مدیران سرخ



این در حالی است که پرسپولیس در حال حاضر با فاصله یک امتیازی از استقلال صدرنشین در رده دوم جدول لیگ برتر قرار دارد و هفته به هفته ادامه دارد. سرخ پوشان تهرانی نیم فصل اول را با رتبه سوم به پایان رساندند و اختلافشان با استقلال زیاد بود اما خریدهای خوب این تیم در نیم فصل باعث شد دوباره به کورس قهرمانی بازگردند. یکی از بازیکنانی که در زمستان امسال به پرسپولیس اضافه شد و عملکرد فوق العاده ای داشت، اوستون اورونوف از ازبکستان بود که ستاره این روزهای تیم عثمار است.

ارونوف علاوه بر هوش بالا و شوت غافلگیرکننده در ابتدای بازی با نساج که ذهن و برنامه های آرام همی و بازیکنانش را کاملاً به هم زد، در صحنه گل دوم نیز سرعت، توانایی و استعداد خاص خود را نشان داد. خونسردی و با اینکه اسدبیگی در زمان ارسال پاس در چند متری بازیکن حریف بود، با سرعت زیاد از او جدا شد و در نهایت گل تعیین کننده مسابقه را به ثمر رساند.

حالا که آستون اورونوف در ترکیب پرسپولیس می درخشد، هواداران باید به این فکر کنند که چگونه و چگونه نتوانستند در ابتدای فصل به چنین بازیکنی هدیه یک خارجی تاثیرگذار در لیگ قهرمانان آسیا را بدهند. پرسپولیس برای راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در هفته ششم این دیدار باید الدحیل را در تهران شکست دهد.

پرسپولیس در این دیدار فوتبال قابل قبولی را ارائه کرد اما فاقد گل و ضربه آخر بود و در نهایت الدحیل با ستاره های خارجی مانند اولونگا تفاوت را ایجاد کرد، همانطور که در بازی های قبلی ستاره هایی مانند بروزوویچ و اوتاویو برای نصر فاصله ایجاد کردند و در نهایت پرسپولیس نتوانست به گل برسد. بدون ستاره بین المللی تاثیرگذار از گروه خود خارج شد.

اورونوف خیلی سریع در پرسپولیس تاثیرگذار بود و در همان بازی اول در فولادشهر که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، ثابت کرد فارغ از آشفتگی های لیگ و مسائلی مانند ادغام در تیم جدید و لیگ جدید. او با مختصات فرهنگ فوتبال ایران آشنا نبود. او به سرعت به بازیکن اصلی و تاثیرگذار این تیم تبدیل شد تا پس از هر بار درخشش در ترکیب پرسپولیس این سوال در ذهن ما بیشتر شود که این باشگاه چگونه می تواند نتیجه بدهد. یک خارجی با نفوذ به مدت شش ماه برای 500000 دلار. آیا قبلا آن را ندیده اید و آن را برداشته اید؟

بیشتر بخوانید: پرسپولیس باید از سپاهان الگو بگیرد/ وقتی ستاره های با تجربه تیم های بزرگ 10 نفره تشکیل می دهند



سرویس داخلی اخبار فوتبال