چرا تیم ملی نمی تواند مقابل اروپایی ها بازی کند؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر به دنبال انتخاب حریفان تدارکاتی اسکوچیچ برای آماده سازی تیم ملی هستند.
از این رو در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی، اعضای فدراسیون رایزنی های زیادی را با روسای فدراسیون های حاضر در مراسم آغاز کرده اند، اما یک مشکل مهم باعث شده تا فدراسیون فوتبال ایران در انتخاب حریف دوستانه با محدودیت هایی مواجه شود.
اردوی جدی و مهم تیم ملی فوتبال به منظور آماده سازی خرداد ماه سال جاری برگزار می شود. جایی که لیگ برتر و جام حذفی تعطیل است و اسکوچیچ می تواند به راحتی برنامه های خود را اجرا کند. مسئولان فدراسیون قصد دارند 3 یا 4 بازی تدارکاتی را برای حدود 20 روز در اردوی تیم ملی در نظر بگیرند که با توجه به فیفادی بودن این تاریخ ها امکان بازی با تیم های اروپایی و آمریکایی وجود ندارد.
به گفته حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال خردادماه امسال تیم های اروپایی و آمریکایی درگیر رقابت های قاره ای خود می شوند و به همین دلیل امکان بازی ایران با آنها وجود ندارد.
بنابراین مسئولان فدراسیون فوتبال یا باید بازی های دوستانه با تیم های آفریقایی برگزار کنند یا با تیم های حاضر در پلی آف جام جهانی بازی کنند. در بین تیم های حاضر در مرحله پلی آف، بازی با ولز، اوکراین و اسکاتلند عملا غیرممکن است، زیرا هر کدام مقابل ایران قرار دارند و ملی پوشان می توانند حریفی را از بین تیم های کاستاریکا، نیوزلند یا پرو انتخاب کنند.
در چنین شرایطی تیم ملی یا باید در خرداد با تیم های آسیایی بازی کند یا تیم های آفریقایی را انتخاب کند.
البته رایزنی های فدراسیون فوتبال برای این دیدار دوستانه ادامه دارد و باید دید حریف تدارکاتی ایران برای جام جهانی کدام تیم ها خواهند بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تیم ملی فوتبال برای انجام بازی های دوستانه با تیم های اروپایی و آمریکایی به مشکل خورد.


سرویس خبر شماره: 1817729 |
13 جولای 1401 19:04 |
49,792 امتیاز خبر|

39نظرات

تیم های آفریقایی، اولویت اول برای بازی های دوستانه