چرا ظهور جو گومز به عنوان “چاقوی ارتش سوئیس” ممکن است برنامه های انتقال لیورپول را تغییر دهد – باشگاه لیورپول

لیورپول در این فصل شاهد حضور یک مرد سودمند جدید در ترکیب یورگن کلوپ بوده است که جو گومز احتمالاً مشکلی را در بازار نقل و انتقالات حل می کند.

نکته حرفه ای برای هر کسی که علاقه مند به نوشتن است اینجا آنفیلد است: سعی کنید چیزی بر اساس یک توییت ننویسید.

من برای این توییت خاص استثنا قائل شدم:

جو گومز نه تنها در این فصل فوق العاده بوده است، بلکه ظاهراً در همه جا حضور داشته است.

او در این فصل تا کنون 27 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داده است – از زمان امضای قرارداد در 2015، او فقط سه بار این آمار را بهتر کرده است – و هنوز فقط ژانویه است.

این بازیکن 26 ساله در مقاطعی از دوران حرفه ای خود در لیورپول انتقادهای زیادی را دریافت کرده است، زیرا نتوانست به طور مداوم بهترین فرم خود را به ویژه پس از مصدومیت شدید نشان دهد.

اما در این کمپین، او دوباره در بهترین سطح خود عمل می کند – و مهمتر از همه، این کار را در چندین موقعیت انجام می دهد.

مدافع میانی

نیوکاسل آپون تاین، انگلستان - یکشنبه، 27 آگوست 2023: جو گومز (L) لیورپول توسط کالوم ویلسون از نیوکاسل یونایتد در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین نیوکاسل یونایتد اف سی و لیورپول اف سی در سنت جیمز پارک به چالش کشیده می شود.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

گومز علیرغم اینکه یک مدافع میانی بود، در این فصل تنها سه بار در این تیم حضور داشته است.

او پس از اخراج ویرجیل فن دایک از روی نیمکت برخاست تا نقش خود را در پیروزی برگشت مقابل نیوکاسل ایفا کند، در تخریب 3-0 استون ویلا عالی بود و در شکست تولوز در لیگ اروپا دوباره به جای ون دایک وارد زمین شد.

در بازی دوم، او بعد از اینکه دیروقت به سمت دفاع کناری رفت، بیشتر به خاطر پاس گل هایش در یادها ماند.

با این وجود، در هر سه بازی لیورپول پیروز ظاهر شد و گومز در هر سه بازی بی عیب بود.

قدرت طلبی ون دایک، احیای جوئل ماتیپ و آمادگی تاکتیکی قوی برای ابراهیما کوناته در سیستم لیورپول، گومز را در برخی مواقع در این فصل از موقعیت مطلوب خود محروم کرده است.

اما او به ویژه در بازی مقابل ویا نشان داد که هنوز هم می تواند گزینه های زیادی در آنجا ارائه دهد.

موفقیت لیورپول در آن روز بر پایه یک پرس تهاجمی ساخته شد که برای حفظ آن نیاز به یک خط دفاعی بالا داشت. سرعت گومز و خواندن بازی کلیدی برای آن بود.

او همچنین یک مداخله عالی در نتیجه 2-0 انجام داد و با خواندن یک حرکت به تیرک نزدیک، گلی را که لئون بیلی می‌توانست ویا را دوباره به بازی دعوت می‌کرد، رد کند.

آرنج عقب

پرستون، انگلیس - دوشنبه، 7 آگوست 2023: جو گومز از لیورپول، در جریان بازی دوستانه پیش فصل بین لیورپول اف سی و اس وی دارمشتات 98 در دیپ دیل، توپ را با پیراهنش خشک می کند.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در سال‌های اخیر نقش «آرنج پشتی» به جریان اصلی تبدیل شده است.

این به تمرین استقرار یک مدافع میانی به عنوان یک مدافع کناری و تعیین تکلیف سه دفاعی موقعیتی اشاره دارد.

این به مدافع کناری مقابل اجازه می دهد تا به جلو حرکت کند و ساختار نامتقارن ایجاد کند که مقابله با آن برای حریفان دشوارتر است.

این همچنین نتیجه تیم هایی است که به دنبال محافظت بیشتر در آخرین خط دفاعی هستند.

همانطور که بازی‌ها سریع‌تر و فیزیکی‌تر می‌شوند، تهدید ضد حمله هر تیمی بهبود یافته است، به این معنی که لیورپول بدون توجه به اینکه حریفش چه کسی است، باید درب عقب را قفل نگه دارد.

لوتون، انگلیس - یکشنبه، 5 نوامبر 2023: جو گومز از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه فوتبال لوتون تاون و باشگاه لیورپول در خیابان کنیلورث.  این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این مشخصات مدافع در پنجره نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه قرار گرفت، اما بدون چنین خریدی، گومز واضح‌ترین بازیکن در تیم است.

او به درستی برای بازدید از لوتون در آنجا مستقر شد، که به دنبال مقابله در مناطق وسیع بود و سپس صلیب‌هایی را به داخل جعبه می‌باراند.

قد گومز در ضربات ایستگاهی مفید بود، در حالی که او در اوایل نیمه دوم زمانی که کارلتون موریس مطمئن به گلزنی می‌شد، به خوبی پوشش داد.

با این حال، ماهیت بازی – با شکست لیورپول در یک بلوک پایین و مقابله با لوتون – منجر به این شد که گومز برای حفظ عرض به هر حال، مهاجمان را جرأت کند.

بنابراین یورگن کلوپ او را با کوستاس تسیمیکاس ماجراجوتر جایگزین کرد، اگرچه لیورپول در نهایت دو امتیاز ناامیدکننده را از دست داد.

دفاع کناری

نیوکاسل آپون تاین، انگلستان - یکشنبه، 27 آگوست 2023: جو گومز، بازیکن لیورپول، پس از مسابقه لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین نیوکاسل یونایتد اف سی و لیورپول در سنت جیمز پارک جشن می گیرد.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

جایی که گومز واقعاً در آن درخشیده است، دفاع کناری بوده است.

با ورود ترنت الکساندر-آرنولد به طور فزاینده ای در خط هافبک، یک مدافع کناری همپوشانی در برخی مواقع چیزی شبیه به برنامه B بوده است.

در غیاب نایب کاپیتان، از گومز خواسته شد تا در نیمه اول مقابل وولوز از دفاع راست برگرداند و گاهی اوقات ناراحت به نظر می رسید.

پس از استراحت، لیورپول به شکلی آشناتر تغییر کرد، گومز و اندی رابرتسون، مدافع چپ، از بال‌ها به جلو پرواز کردند.

نتیجه یک برد 3-1 بود و در حالی که رابرتسون با یک گل درخشان در تیتر اخبار قرار گرفت، گومز هم در حمله و هم در دفاع در سمت راست عالی به نظر می رسید.

گومز از زمانی که در ماه نوامبر در اتحاد استفاده نشده بود، در تمام بازی های لیگ برتر به عنوان مدافع راست یا دفاع چپ ظاهر شد.

حضور او در سمت راست، الکساندر-آرنولد را آزاد کرد تا پیروزی بک بک مقابل فولام را قطعی کند، و معرفی او در شکست 1-0 مقابل کریستال پالاس نیز به پیروزی چشمگیر 2-1 کمک کرد.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 23 دسامبر 2023: جو گومز (R) از لیورپول و بوکایو ساکا از آرسنال در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول اف سی و آرسنال اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اما ارزش واقعی گومز در دفاع چپ دیده شده است.

او در جریان تساوی 1-1 مقابل آرسنال، جای تسیمیکاس مصدوم را گرفت و بوکایو ساکا نتوانست در 55 دقیقه باقیمانده یک بازی مقابل گومز را کامل کند.

اما این عملکرد پشت آرنج نبود. گومز نیز با دویدن عالی و کولینگ عالی که با سوت از کنار پست عبور کرد، به برنده نزدیک شد.

گومز نقش خود را در بردهای برابر برنلی، نیوکاسل و آرسنال (دوباره) حفظ کرده است، و فولاد دفاعی خود را با یک تهدید هجومی اضافه کرده است که باعث شده موضوع مورد انتظار اولین گل بزرگسالان او بر چرخه اخبار تسلط یابد.

چاقوی سوئیسی لیورپول

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 10 ژانویه 2024: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول و جو گومز در جریان بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال لیگ فوتبال، بازی اول بین باشگاه لیورپول و فولام اف سی در آنفیلد.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با وجود صدرنشینی در جدول لیگ و داشتن بهترین خط دفاعی، دفاع عقب لیورپول موضوعی است که دائماً مورد بحث است.

مهاجرت الکساندر-آرنولد به خط هافبک درخواست ها برای دفاع راست هجومی جدید را افزایش داده است، اگرچه ظهور کانر بردلی در هفته های اخیر ممکن است بر آن تأثیر بگذارد.

Jarell Quansah در این فصل رشد چشمگیری داشته است، اما با اتمام قرارداد جوئل ماتیپ در تابستان امسال، تقویت‌های دفاعی در میان بسیاری از هواداران مورد نیاز است.

بالا آمدن آرنج پشتی باعث شده که لیورپول با انبوهی از مدافعان چپ پای همه کاره مرتبط شود و بازار نقل و انتقالات باز است.

و علیرغم اینکه قبل از مصدومیت خود را افزایش داد، برخی احساس کردند که در آینده نزدیک ارتقاء کوستاس تسیمیکاس ضروری است.

لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 29 اکتبر 2023: جانشین لیورپول جو گومز قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ناتینگهام فارست در آنفیلد.  لیورپول 3-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با این حال، به لطف جو گومز، لیورپول در حال حاضر پوشش عالی در هر یک از این نقش های متعدد دارد.

چاقوی سوئیسی جدید لیورپول ممکن است نتواند همه جا را به یکباره بازی کند.

اما توانایی او برای بازی در هر نقطه از خط دفاعی به لیورپول طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای ادامه فصل و برنامه‌ریزی نقل و انتقالات به جلو می‌دهد.



https://www.thisisanfield.com/2024/01/why-joe-gomezs-rise-as-swiss-army-knife-may-change-liverpool-transfer-plans/ منبع: