چلسی می تواند سواری پر دست انداز به اروپا را کامل کند، اما منچستریونایتد کلیدها را نگه می دارد – Talk Chelsea

نگاهی به مسیر چلسی به فوتبال لیگ اروپا به شدت به اما و اگرها بستگی دارد. همچنین کمی کثیف به نظر می رسد و هنوز هم بسیار سخت است.

چلسی باید فقط روی پیروزی در سه بازی آخر خود مقابل ناتینگهام فارست (A)، برایتون (A) و در نهایت، بورنموث (H) تمرکز کند تا فصل را ببیند. چند بازی خارج از خانه سخت در راه است، اما ما باید در حال حاضر روی بالاترین سطح ممکن در لیگ تمرکز کنیم. البته ممکن است حتی کافی نباشد، به خصوص اگر تاتنهام، نیوکاسل و منچستریونایتد نیز پایان های مناسبی برای فصل داشته باشند. اما در طرف دیگر، چلسی در واقع می تواند رتبه پنجم را به دست آورد، که تنها جایگاه تضمین شده مقدماتی لیگ اروپا خواهد بود که به شرایط دیگر بستگی ندارد.

چلسی در حال حاضر با 6 امتیاز کمتر از تاتنهام در رده پنجم قرار دارد و این گل را بسیار بعید می کند، اما اتفاقات عجیب تری رخ داده است.

ایتالیا و آلمان مدعی مکان‌های اضافی مقدماتی لیگ قهرمانان شده‌اند، بنابراین تنها چهار تیم برتر لیگ برتر به رقابت‌های تجدیدنظر شده فصل آینده خواهند رفت.

منچستریونایتد هنوز هم می‌تواند در راهیابی چلسی به لیگ اروپا کاملاً کلیدی باشد.

البته در حالی که چلسی در فینال جام حذفی حضور ندارد، این رقابت همچنان به نوعی برای این باشگاه یک راه نجات است. برندگان جام حذفی مدعی حضور در لیگ اروپا خواهند شد. اگر برندگان در جمع پنج تیم برتر لیگ برتر قرار گیرند – و در نتیجه از طریق جایگاه خود در لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا واجد شرایط شوند – جایگاه لیگ اروپا به بالاترین رتبه بعدی تیم برتر انگلیس که در آن رقابت نمی کند، منتقل می شود. اروپا

اگر منچستریونایتد در جمع پنج تیم برتر پایان ندهد اما جام حذفی را به دست آورد، به لیگ اروپا راه پیدا می‌کند و رتبه ششم را مدعی لیگ کنفرانس اروپا می‌کند.

اما، اگر منچسترسیتی قهرمان جام حذفی شود، جواز لیگ اروپا به تیمی که در رده‌های پنجم و ششم قرار دارد، تعلق می‌گیرد، در حالی که رتبه هفتم مدعی لیگ کنفرانس اروپا است. بنابراین، چلسی می تواند هفتم شود و همچنان فوتبال اروپا را تضمین کند، بر این اساس که تیم پپ گواردیولا شیاطین سرخ را در ومبلی شکست دهد.

سردرگم؟ بله، منم همینطور!

به این ترتیب، چلسی پس از شکست 4-0 مقابل کریستال پالاس در رده هفتم منچستریونایتد قرار دارد. این موقعیت اگر آنها در جایی که هستند بمانند هیچ نوع جواز حضور در اروپا را تضمین نمی کند و نمی بینند که آنها به لیگ اروپا راه نمی یابند – حتی رتبه ششم هم این را تضمین نمی کند.

بنابراین چلسی کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و مسیر هنوز بسیار سخت به نظر می رسد و به شدت به شرایط دیگر، نتایج و فینال جام حذفی وابسته است. بنابراین حتی بعد از اینکه آخرین بازی فصل خود را در لیگ انجام دادیم، ممکن است هنوز از سرنوشت خود ندانیم و همه نگاه ها به فینال جام حذفی خواهد رفت.

البته یونایتد و نیوکاسل با هم بازی می‌کنند و هر دوی آنها بازی‌های سختی هم دارند. بنابراین هر چیزی هنوز می تواند در اینجا اتفاق بیفتد.

اگر می خواهید در Talk Chelsea حضور داشته باشید اینجا کلیک کنید.

https://www.talkchelsea.net/opinions/opinion-chelsea-can-complete-bumpy-ride-to-europa-but-man-utd-hold-keys/ منبع: