کارخانه بزرگ مربیگری پپ گواردیولا!


سرویس خبر شماره: 2019957
20 مه 1403 ساعت 02:24
292 امتیاز خبر

0نقطه نظر

ماموریت: برنده جایزه شوید و ذهن های جوان را پرورش دهید

صعود لسترسیتی با حضور انزو مارسکا، شاگرد سابق پپ گواردیولا، یک اتفاق بسیار ویژه برای فوتبال دوستان است.

کارخانه بزرگ مربیگری پپ گواردیولا!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پپ گواردیولا علاوه بر کسب 37 جام در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، همواره با مربیان خوبی کار کرده و دستیاران او در این سال ها نقش غیرقابل انکاری در موفقیت های او داشته اند.
از سوی دیگر، همکاری با گواردیولا برای هر تکنسینی یک امتیاز است و سکوی پرشی در حرفه بسیاری از مربیان آینده محسوب می شود. انزو مارسکا آخرین دستیار کاتالان بود که تنها چند روز پس از کمک به منچسترسیتی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و تکمیل سه گانه، قرار بود با قبول هدایت و جدایی، اولین سرمربی لستر سیتی شود. راهش از پپ مارسکا در اولین فصل خود به عنوان سرمربی، به لسترسیتی کمک کرد تا به عنوان قهرمان چمپیونشیپ با نتایج چشمگیر به لیگ برتر بازگردد.

میکل آرتتا
تقریبا یک ماه پس از بازنشستگی از فوتبال، آرتتا در بدو ورود به لیگ برتر انگلیس به عنوان یکی از سه دستیار پپ گواردیولا معرفی شد. گواردیولا به ویژه دانش آرتتا از فوتبال انگلیس را تحسین کرد و گفت که خرد او به موفقیت او در لیگ برتر کمک کرده است. بسیاری بر این باور بودند که گواردیولا آرتتا را به عنوان جانشین خود در اتحاد منصوب خواهد کرد، اما آرتتا نتوانست در برابر پیشنهاد آرسنال، تیم محبوبش مقاومت کند. درس های آرتتا از پپ به آرسنال کمک کرد تا منچسترسیتی را در نیمه نهایی جام حذفی 2020 شکست دهد و پس از شروع ناامیدکننده فصل 2020/21، آرسنال را احیا کند. بیایید شاهد قهرمانی آرسنال در لیگ در فصل گذشته باشیم و سرنوشت توپچی های 20 ساله را ببینیم. شکسته شود البته این احتمال همچنان وجود دارد اما آمارهای به دست آمده تا اینجای کار همه دنیا را به جز آرسنال ناامید کرده است!

انزو مارسکا
پس از یک دوران طولانی به عنوان یک هافبک همه کاره در تیم های اسپانیایی و ایتالیایی، کار خود را با خورخه سامپائولی در سویا آغاز کرد. او سپس به تیم جوانان منچسترسیتی پیوست و برای اولین بار آن تیم را به قهرمانی رساند. پس از یک دوره ناموفق در پارما، او سال گذشته به عنوان دستیار گواردیولا به منچسترسیتی بازگشت. مارسکا علاوه بر اینکه بسیار مورد توجه گواردیولا است، دوستی دیرینه ای با سرمربی برایتون روبرتو دیزربی دارد و به عنوان پیوندی برای آغاز دوستی پپ و دیزربی دیده می شود. او اکنون با بازگشت لستر به لیگ برتر انگلیس نشان داده است که در فصل آینده در جدال با استادش توانایی کسب نتایج ویژه را دارد.

تیتو ویلانووا
ویلانوا اولین دستیار دوران مربیگری گواردیولا بود و در اولین سال مربیگری او در بارسلونا، دست راست او بود. ویلانووا پس از کار در آکادمی لاماسیا، اطلاعات زیادی از بازیکنان جوان بارسلونا داشت. او به عنوان مربی مورد علاقه لیونل مسی در نظر گرفته می شود و به توصیه او بود که بارسلونا در سال 2008 جرارد پیکه را از منچستریونایتد به خدمت گرفت. این زوج در طول چهار سال حضور خود در نیوکمپ تقریباً همه چیز را به دست آوردند و گواردیولا انتظار داشت ویلانووا به عنوان دستیار او در آینده ادامه دهد. باشگاه، اما باشگاه و خود تیتو مخالف جدایی او بودند، بنابراین به نوعی مشکلات هر دو شروع شد. بارسا تحت هدایت ویلانووا قهرمان لالیگا شد و رکورد 100 امتیازی لالیگا را به نام خود ثبت کرد، اما بدن تیتو با سرطان مبارزه می کرد. این بیماری باعث شد پس از پایان فصل نتواند به عنوان مربی بارسلونا باقی بماند و در آوریل 2014 درگذشت.

2019606

خوانما لیلو
گواردیولا که شاگرد لیلو در مکزیک بود و با درس های او دوران بازی خود را به پایان رساند، لیلو را به عنوان مربی باتجربه به دنیا معرفی کرد. او در سال 2020 خانما لیلوا را به عنوان دستیار خود در سیتی معرفی کرد، اما این تکنسین تنها دو سال در این باشگاه ماند و درست پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، راهی قطر شد تا هدایت السد را بر عهده بگیرد. گواردیولا ولی نتوانست این فاصله را تحمل کند و در این مدت با این باسکی در تماس بود و برای بازی برگشت مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان فصل قبل لیلو را به شهر منچستر آورد تا بتواند به او کمک کند تا لوس را شکست دهد. بلانکوس پس از آن با توجه به جدایی مارسکا، پپ از او خواست که در این فصل او را همراهی کند تا همچنان باعث افتخار منچسترسیتی شود.

مانل استیارته
سفر استیارته از دیگر دستیاران گواردیولا متمایز است. پپ قبل از پیوستن به بارسا در سال 2008 هیچ دانشی از فوتبال نداشت و یک بازیکن برجسته واترپلو بود که در المپیک 1996 با اسپانیا قهرمان شد. او همیشه یکی از مشاوران مورد اعتماد بارسا بوده و 14 سال در کنار او ماند. پپ در کتاب مارتی پرارنائو گفت: “مانل غرایز بسیار خوبی دارد، اما این هرگز چیز خوبی نیست.” او به خوبی می داند که آیا همه چیز خوب است یا نه. به سرعت کوچکترین تغییر را تشخیص می دهد و می تواند شما را از وضعیت رختکن مطلع کند.”

برایان کید
کید که در فینال جام ملت های اروپا در سال 1968 برای منچستریونایتد گل زد و دستیار دیرینه سر الکس فرگوسن بود، با ورود پپ به منچسترسیتی رنگش تغییر کرد. گواردیولا علیرغم جذب دستیاران اسپانیایی زبان، کید را به دلیل دانش و تجربه‌اش حفظ کرد. آنها پنج سال با هم کار کردند تا اینکه او در سال 2021 در سن 72 سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد.

2019607
لیلو – استیت – کودک

رودولفو بورل
بورل بیش از یک دهه را به عنوان مربی جوانان در بارسلونا گذراند و بر پیشرفت لیونل مسی، آندرس اینیستا و سسک فابرگاس نظارت داشت. او قبل از انتقال به لیورپول برای کار در آکادمی آنها، قبل از پیوستن به تیم جوانان سیتی در سال 2014، مدت کوتاهی با گواردیولا کار کرد. دستیار در فصل 2021/22.

دومینیک تورنت
در سال 2007 او کار خود را با گواردیولا در اسپانیا آغاز کرد و پس از همراهی پپ در آلمان و منچسترسیتی در سال 2018، پس از قبول مدیریت نیویورک راه خود را از پپ جدا کرد. او در سال 2020 هدایت فلامنگو برزیل را برعهده گرفت، اما چهار ماه بعد اخراج شد و پس از یک دوره ناامیدکننده و کوتاه مدت در گالاتاسرای، در حالی که تیم در رده سیزدهم قرار گرفت، اخراج شد و این تقریباً 2 سال از حضور او می گذرد. در خانه.

کارلوس وینس
مانند بسیاری از دستیاران گواردیولا، وینس کار خود را به عنوان مربی فوتبال جوانان آغاز کرد و در سال 2017، یک سال پس از حضور در لاماسیا، به آکادمی سیتی پیوست. در سال 2020 به عنوان سرمربی تیم زیر 18 سال ارتقا یافت و این تیم را به قهرمانی FA رساند. موفقیت او با جوانان باعث شد که در سال 2021 به عنوان معاون گواردیولا انتخاب شود، سمتی که او از آن زمان تاکنون در این سمت بوده است.

2019608
وینس – تورنت – برل

مجله اخبار فوتبال داخلی