کریستوف گوتیه، سرمربی جدید پاری سن ژرمن کیست؟/ جاه طلب، مرموز و ناشناخته

گوتیه به سرعت حرفه مربیگری خود را آغاز کرد و در سال 1999 به عنوان کمک مربی به مارسی پیوست، همان سالی که بازنشسته شد. او پس از سمت‌های مشابه در آریس و باستیا، در سال 2004 دستیار آلن پرن شد و از العین به پورتسموث، از سوشو به لیون و سپس به سنت اتین رسید. اما زمانی که پرین در سال 2009 سنت اتین را ترک کرد، به جای پیوستن به او، گوتیه جایگزین او به عنوان سرمربی شد.

دوران سرمربی

کریستوف گوتیه در خارج از زادگاهش فرانسه کاملاً مشهور نیست، اما همه چیز در شرف تغییر است. این بازیکن 55 ساله جانشین مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی جدید پاری سن ژرمن خواهد شد. گوتیه مردی خواهد بود که وظیفه دارد لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه را رام کند و این تیم پر ستاره را به بهترین تیم فوتبال سیاره تبدیل کند.

اما کریستوف گوتیه کیست؟

زمان بازی

کریستوف گوتیه، سرمربی جدید پاری سن ژرمن کیست؟/ جاه طلب، مرموز و ناشناخته

اولین دوره سرمربیگری گوتیه تقریبا 8 سال به طول انجامید و او تا می 2017 در سنت اتین ماند. چهار سال پس از قهرمانی در کوپه دو فرانس در سال 2013. گوتیه پس از به پایان رساندن هفدهم در اولین فصل خود، سن اتین را به رده های 10، 7، 5، 4، 5، 6 و 8 قبل از بازنشستگی هدایت کرد. او پس از هدایت سنت اتین در بحبوحه نبرد سقوط، همین کار را با لیل در دسامبر 2017 انجام داد. او تیمی را که در رده هجدهم قرار داشتند، با یک امتیاز به مکان امنی رساند. یک سال بعد، در اولین فصل کامل گوتیه، لیل دوم شد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

کریستوف گوتیه، سرمربی جدید پاری سن ژرمن کیست؟/ جاه طلب، مرموز و ناشناخته

دوره نظارت

اگرچه او قبلا هرگز باشگاهی به بزرگی یا جاه طلبی پاری سن ژرمن را مدیریت نکرده بود، عملکرد او ثابت شده است. این دقیقاً همان چیزی است که پاری سن ژرمن به آن نیاز دارد تا با کسب اولین عنوان اروپایی خود از زمان قهرمانی در جام برندگان جام یوفا در سال 1996، سلطه داخلی خود را تثبیت کند.

گوتیه تابستان گذشته هدایت نیس را بر عهده گرفت. نیس فصل قبل با 52 امتیاز نهم شد، اما گوتیه آنها را با 66 امتیاز به رتبه پنجم رساند.

گوتیه در پاری سن ژرمن تا حد زیادی بر اساس عملکرد تیمش در لیگ قهرمانان اروپا قضاوت می شود، اما رکورد او در این رقابت ها تا به امروز خوب نبوده است. لیل از شش بازی گروهی در فصل 20-2019 تنها یک امتیاز کسب کرده است و در خانه و خارج از خانه مقابل چلسی و آژاکس شکست خورده و تنها تساوی آنها والنسیا بوده است. اما علیرغم سفر فراموش نشدنی آنها به اروپا، گوتیه در لیل موفق شد و آنها را به عنوان قهرمانی لیگ 1 در فصل 2021-2020 هدایت کرد. او کمتر از یک هفته پس از قهرمانی تیمش در فرانسه استعفا داد. کار او انجام شده است. او به The Crew گفت: “من اعتقاد عمیقی دارم که زمان من در اینجا به پایان رسیده است.”

گوتیه بین سال های 1985 تا 1999 فوتبال بازی کرد و مدافع بود و در تیم های مارسی، لیل، تولوز، آنجر، نیمس، مونتسرات و لیائونینگ حضور داشت. او هیچ جام مهمی را به عنوان بازیکن کسب نکرد، اما تجربیات زیادی که به دست آورد او را به مربی خوبی تبدیل کرد.

کریستوف گوتیه، سرمربی جدید پاری سن ژرمن کیست؟/ جاه طلب، مرموز و ناشناخته



سرویس اخبار فوتبال خارجی