کی روش – نکونام، انتخابی برای رسیدن به بن بست!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جانشینی سیاست جدیدی که اعضای هیات رئیسه و روسای فدراسیون فوتبال درباره آن صحبت کرده و بدون تردید به صورت زنده از تلویزیون صحبت کردند.

پنجشنبه گذشته دیداری بین مهدی محمدنبی سرپرست کمیته تیم ملی و کارلوس کی روش برگزار شد. مشخص بود که نام جدیدی برای سرمربیگری تیم ملی به عنوان یک ایرانی از این دیدار بیرون نخواهد آمد. چون مربی پرتغالی قبلا نشان داده بود، یا نکونام یا هیچکس.

از یک سو اگر مسئولان فدراسیون می توانستند نظر مثبت نکونام و باشگاه فولاد را داشته باشند، یکی از بهترین مربیان لیگ برتر فعلی که در فصل اول مشتریان زیادی داشت، به جمع کادرفنی و بار فنی تیم ملی برای مدیریت افزایش می یابد. اما از سوی دیگر اگر این اتفاق نمی افتاد، کی روش راه را بر دیگر مربیان ایرانی می بست و هیچکس کاندیدای کادر فنی تیم ملی نمی شد. درست مثل شرایطی که الان پیش آمد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی به درخواست فدراسیون فوتبال مبنی بر اضافه شدن مربی ایرانی به کادر فنی با سیاست خاصی پاسخ داد. وی با تاکید ویژه تنها یک نام را به فدراسیون اعلام کرد که آن جواد نکونام بود. سیاستی که برای کی روش مثل شمشیر دولبه بوده است!

با این وضعیت پرونده حضور سرمربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی را باید بسته بدانیم. ایران بدون سرمربی ایرانی در جام جهانی قطر شرکت خواهد کرد و این دقیقا برخلاف سیاستی است که فدراسیون به آن نگاه خاصی داشت. پروژه ای به نام جانشین پروری که اکنون به نظر می رسد شکست خورده است و باید دید نتیجه آن چه خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پرونده حضور سرمربی ایرانی در تیم ملی تا حدودی بسته شده است. موردی که مشی خاص کی روش در آن به چشم می خورد.

کی روش – نکونام، انتخابی برای رسیدن به بن بست!

اما از ابتدا مشخص بود که کارلوس کی روش تا سه ماه به ایران نمی آید و هواداران فوتبال او را حداقل تا پایان جام حذفی فوتبال آسیا سرمربی تیم ملی می دانستند. 2023. . با این حال طبیعتا مدیری که جایگاه خوبی در لیگ برتر دارد و تیمش می تواند مدعی قهرمانی باشد، به جایی نمی رود که معلوم نباشد اولین بازیکن در این تیم باشد یا خیر. این دقیقاً همان نکته ای است که کارلوس کی روش به آن توجه می کند.


سرویس خبر شماره: 1847223
اکتبر 16, 1401 @ 7:58 ب.ظ
4.3K امتیاز خبر|

4نقطه نظر

پروژه فدراسیون تحت تاثیر سیاست پرتغال