گزارش: استقلال و این کارنامه جاودانه!


سرویس خبر شماره: 2015974
1 اردیبهشت 1403 ساعت 23:29 |
12.4K امتیاز خبر|

25نقطه نظر

به عدد باورنکردنی چهل و شش برسید

استقلال با شکست دادن شمس آذر به رکورد ویژه خود یعنی شکست دادن تمام تیم هایی که تا کنون در تاریخ لیگ برتر بوده اند، ادامه داد.

گزارش: استقلال و این کارنامه جاودانه!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیروزی مهم استقلال مقابل شمس آذر در شرایطی رقم خورد که آبی ها موقتاً به حریف سنتی خود پرسپولیس واگذار کرده بودند. شاگردان سعید زهی که پدیده مسابقات امسال هستند حریف سختی برای استقلال بودند و این مشکل قابل پیش بینی بود.

با این حال استقلالی ها توانستند بازی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنند و سه بار دروازه حریف قزوینی را باز کردند تا به نظر کار سختی مقابل تیم پرتلاش شمس آذر نخواهند داشت اما اتفاقات برخلاف پیش بینی ها پیش رفت. آبی ها برای تایید پیروزی به سختی سقوط کردند.

تیم دقیق نتوانست به بازی برگردد اما دو بار موفق شد دروازه حسینی را باز کند تا دقایق پایانی بازی برای استقلال سخت شود اما در نهایت آبی پوشان پیروز شدند و 3 امتیاز حساس را از آن خود کردند. بازی متوقف شد. جبران اتفاقی که برای قزوین افتاد.

2013190

این پیروزی استقلال با یک دستاورد بزرگ و مهم برای این تیم همراه بود چرا که آبی ها توانستند رکوردی را که در بین تمام تیم های لیگ برتری فقط خودشان دارند، یعنی شکست دادن همه تیم هایی که در لیگ برتر هستند را ادامه دهند. تاریخ. لیگ برتر شمس آذر امسال برای اولین بار در لیگ برتر بازی می کند. استقلال در بازی رفت این تیم را به تساوی رساند اما در بازی برگشت با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد تا نام شمس آذر به لیست بازیکنان اضافه شود. قربانیان استقلال

تاکنون 47 تیم مختلف در 23 دوره لیگ برتر حضور داشته اند. اگر استقلال را در نظر بگیریم این تیم مقابل 46 حریف مختلف قرار گرفت که آبی ها موفق شدند 45 نفر از این حریفان را شکست دهند و شمس آذر تنها تیمی بود که در تاریخ لیگ برتر به آبی ها نباخت. بالاخره این اتفاق افتاد و جواد نکونام تنها گلی که تیمش در ادوار مختلف لیگ به ثمر رسانده را حفظ کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از استقلال در رده دوم قرار دارد. قرمزها هم مانند استقلال با 46 تیم مختلف روبرو شده اند که در 45 تیم پیروز شده اند. نکته جالب و عجیبی که شاید در ذهن بسیاری از فوتبالدوستان وجود نداشته باشد این است که شهرداری تبریز تنها تیمی است که هرگز به پرسپولیس نباخته است.

در واقع این تیم منحل شده تبریزی در لیگ های دهم و یازدهم چهار بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت و عجیب است که سرخ ها نتوانستند این تیم را شکست دهند و از آنجایی که دیگر تیم خارجی به نام شهرداری تبریز وجود ندارد و این تیم نمی تواند بازی طولانی تر . برای رسیدن به لیگ برتر این عنوان و این رکورد برای همیشه در اختیار استقلال خواهد بود.

2013189

دستاورد آبی پوشان در یک مورد از دست می رود، یعنی در فصل(های بعدی) تیم جدیدی مثل خیبر خرم آباد یا چادرملو اردکان برای اولین بار وارد لیگ برتر می شود و استقلال نمی تواند شکست بخورد. این تیم در نیمه دیدارهای رفت و برگشت نیز پس از سقوط به دسته پایین رنگ حضور در لیگ برتر را نخواهد دید و اگر پرسپولیس بتواند نماینده لرستان یا یزد را شکست دهد با استقلال برابری می کند.

پس از استقلال و پرسپولیس، تیم سپاهان در جایگاه سوم قرار دارد. زردپوشان اصفهانی در دو دیدار رفت و برگشت لیگ دوازدهم نتوانست آلومینیوم هرمزگان را شکست دهد. آنها امسال در بازی رفت به شمس آذر باختند، اما این فرصت را دارند که در بازی برگشت یا حداقل فصل آینده با پیروزی مقابل نماینده قزوین، برتری خود را مقابل تیم های لیگ برتری 45 افزایش دهند. مساوی کردن با پرسپولیس در این صورت فرض فوق و برابری با استقلال در مورد آنها نیز صدق می کند.

استقلال در حال حاضر تنها تیم فوتبال ایران است که توانسته هر ۴۶ تیم حاضر در لیگ برتر را شکست دهد. عنوانی که می تواند برای همیشه در دست آبی ها بماند به شرطی که یکی از تیم هایی که اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند، عقب بیفتد.

مجله اخبار فوتبال داخلی