گپ و گفت با ستاره 19 ساله خاص ترین تیم جام حذفی


سرویس خبر شماره: 2018169
12 مه 1403 ساعت 2:30 ق.ظ.
526

0نقطه نظر

هیچ چیز با ارزش تر از اشک شوق مادرم نیست.

تیم فوتبال چادرملو با درخشش تیم فوتبال سنگربان 19 ساله خود توانست به عنوان تنها تیم دسته اول به جمع 8 تیم برتر جام حذفی راه پیدا کند.

گفتگو با ستاره 19 ساله خاص ترین تیم جام حذفی ترکیه

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هجدهمین دوره رقابت های جام باشگاه های ایران برگزار شد و در یکی از این دیدارها تیم چادرملوی اردکان با درخشش “امیرحسین آسیابانپور” دروازه بان 19 ساله خود که اخیرا داغ با پیوستن به تیم ملی فوتبال دانشجویان کشور صعود را به کرمانی ها واگذار کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

این تیم رویایی که گرفتار تساوی های طاقت فرسایی شده و در بلاتکلیفی در جدال های لیگ دسته اول فوتبال ایران با شکست دادن تیم مس کرمان در جام حذفی، نشان داده آماده بازگشت به شرایط ایده آل خود و کسب سهمیه است. برای لیگ برتر فوتبال کشور آمادگی لازم را دارد.

شاگردان سعید اخباری در این دیدار خارج از خانه فاصله زیادی با شکست نداشتند. اما آنها امیدوار بودند و در دقایق پایانی بازی گل خورده را جبران کردند و اجازه ندادند میزبان کرمانی به هدف خود برسد. در نهایت سرنوشت این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد. و “امیرحسین آسیابانپور” ستاره دهه 80 چارملو که بدون اغراق ستاره بی چون و چرای میدان بود. ناجی پر گل بود و با مهار پنالتی مسی سند صعود تیمش را به عنوان تنها تیم لیگ دسته اول به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امضا کرد.

2016627

پس از پیروزی 4 بر 6 تیم چادرملو اردکان در ضربات پنالتی، سعید اخباری سرمربی چادرملو اردکان درباره نقش دروازه بان جوان تیمش در این برد گفت: امیرحسین آسیابانپور را که دروازه بان تیم جوانان بود سال گذشته در زمان انتخابی و تست به تیم آوردم و او شبانه روز زیر نظر طباطبایی مربی دروازه بانان این تیم که به عنوان بهترین دروازه بان امروز ایران شناخته می شود تمرین کرد. 19 سال سن دارد و خوشحالم که او به این اعتماد پاسخ داد این مسابقه و امیدوارم از موقعیتی که به او داده شده قدردانی کند و از مربی خود نیز لذت ببرد.

به دیدن این ستاره خوش آتیه رفتیم. امیرحسین به خبرنگار اسپورت سه گفت که در مسیر دروازه بانی قرار گرفته است: همه چیز از فوتبال بعد از مدرسه در خیابان شروع شد و هر روز علاقه ام به فوتبال و دروازه بانی بیشتر و بیشتر می شد تا اینکه با حمایت خانواده برای شرکت در تست های آکادمی کیا به تهران رفتم.

* چطور به چادرملو رسیدید؟
یک بار در 12 سالگی به تهران سفر کردم و شرایطم برای پسری 12 ساله در شهر غریب سخت بود. و فرصت زندگی در استانی به بزرگی تهران را نداشتم و مجبور شدم به یزد برگردم. چند سالی در یزد ادامه دادم و یک بار برای همیشه تصمیم گرفتم برای تحقق آرزوی خود به تهران برگردم. در تهران خیلی اتفاقی مراحل تست بازیگری در آکادمی چادرملو را کشف کردم و با کمال ناباوری و وقتی مات و مبهوت شدم گفتند امتحان را پس داده ام.

2016628

او گفت: “آغاز دوران حرفه ای من به عنوان دروازه بان از اینجا شروع شد. به لطف خدا، به لطف و تلاش مربی آقای حمید طباطبایی، دعای پدر و مادرم و استقامت همه آزمایش ها، امروز به اینجا رسیدم و می دانم. راه طولانی، فراز و نشیب در پیش دارم، واقعاً در این دنیا هیچ چیز برایم ارزشمندتر از اشک شوق نیست.

* در آخرین دیدارها ستاره میدان و ناجی تیم بودی. نظرت راجع به آن چیست؟
به عنوان کوچکترین عضو باشگاه چادرملو به حضور در این تیم افتخار می کنم و به عنوان تنها بازیکن بومی توانستم برای تیم مفید باشم. من این موفقیت در دیدارهای گذشته را مدیون سرمربی و مربیان تیم و همه کسانی هستم که به من ایمان داشتند. و امیدوارم در آینده سربلند باشم و بخشی از پاسخ تمام سختی هایی که تا امروز برایم پیش آمده را بدهم.

فکر می کنی در آینده به چه جایگاهی در فوتبال ایران برسید؟

من واقعا نمی توانم آینده را پیش بینی کنم. اما امیدوارم به جایگاهی برسم که باعث خوشحالی والدینم شود. چون هنوز کار برای من سخت است و هیچ چیز برایم ارزشمندتر از این نیست.

* چه آرزویی داری؟
آرزوی من رسیدن به تیم ملی بزرگسالان و پوشیدن پیراهن تیم ملی است و امیدوارم روزی به این درجه برسم تا به مردم ایران افتخار کنم.

مجله اخبار فوتبال داخلی