کارت برنده پرسپولیس در ماجرای جنجالی مشخص شد/ شکایت همزمان ارتش سرخ به خیر می شود؟

در نهایت باید دید این دو باشگاه قدیمی و ریشه دار چه برخوردی با این پرونده حقوقی خواهند داشت و آیا به مذاکره و توافق پیش می روند یا خیر؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال

از سوی دیگر نگاهی به اظهارات مسئولان باشگاه ذوب آهن پاسخ آنها را نشان می دهد:

* باشگاه ذوب آهن نام اسدبیگی را در لیست ثبت نامی خود قرار نداده و این یعنی شکایتی از این بازیکن وجود ندارد.

دلایل صداقت باشگاه پرسپولیس و نماینده اسدبیگی برای امضای قرارداد:

* ضمانت پرداخت مطالبات فسخ قرارداد است. بنابراین ذوب آهن 20 روز پیش مبلغی را واریز نکرد و قرارداد فسخ شد.

* ثبت قرارداد فقط برای صدور کارت بازی است و طبق قوانین فیفا، توافق شفاهی نیز معتبر است.

اما راه سوم در این مورد مذاکره و سازش است. راهی که علی احسانی، مدیرعامل ذوب آهن در ابتدا به باشگاه پرسپولیس ارائه کرد و حسین دوام، معاون حقوقی پرسپولیس نیز از او تمجید کرد، اما در این بین باشگاه پرسپولیس ذوب آهن را به مذاکره و سازش دعوت نکرد تا طرف مقابل هم بی میل.

از طرفی پرسپولیس نیز هر هفته باید با سایه شکایت سایر تیم ها روبرو شود و این مشکل استرس زیادی به سرمربی و بازیکنان وارد می کند و از این نظر توافق برای آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. پرسپولیس.

بنابراین باشگاه پرسپولیس باید ثابت کند اسدبیگی با ذوب آهن قرارداد نداشته است که بر اساس شواهد و قرائن، پروژه سخت حقوقی است. این وکیل ورزشی معتقد است عواقب چنین پرونده ای در صورت محکومیت پرسپولیس به مدت 4 ماه محرومیت از بازی و پنجره نقل و انتقالات باشگاه متخلف (باشگاه تحریک آمیز) به مدت 2 نیم فصل بسته می شود و در صورت محکومیت شرایط مندرج در ماده 61 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در صورت وقوع این اتفاق حتی نتایجی که این بازیکن در آن حضور داشته است 3-0 به نفع تیم حریف خواهد بود.

* بازیکنی که با باشگاهی قرارداد ندارد در تمرینات تیمی طولانی مدت شرکت نمی کند زیرا احتمال مصدومیت و از دست دادن شانس عقد قرارداد وجود دارد.

با توجه به شکایت ذوب آهن از پرسپولیس، هفته گذشته و زمانی که یحیی برای اولین بار اسدبیگی را به زمین فرستاد، باشگاه فولاد نیز از پرسپولیس شکایت کرد و به مقاله مربوط به این بازیکن غیرمجاز اشاره کرد.

با توجه به اینکه در واقع ذوب آهن دیگر نمی تواند از اسدبیگی استفاده کند، شاید بهترین راه برای این باشگاه توافق با پرسپولیس و دست کشیدن از گلایه باشد.

* عدم ارسال نام بازیکن در لیست تاثیری بر شکایت ندارد. با توجه به حضور او در فهرست ترکیب، سوزاندن سهمیه برای باشگاه منطقی نیست. چون کمیته تعیین وضعیت می تواند چند ماه بعد حکم صادر کند.

کارت برنده پرسپولیس در ماجرای جنجالی مشخص شد/ شکایت همزمان ارتش سرخ به خیر می شود؟

ماجرای سینا اصدبیگی امضای قرارداد پرسپولیس با بازیکنی است که رسانه رسمی ذوب آهن از تمدید قراردادش خبر داده اما او و ایجنتش معتقدند «این قرارداد فسخ شده است». اسدبیگی در همان زمان قرارداد را امضا کرد و از طریق واتس آپ در اختیار مسئولان باشگاه ذوب آهن قرار داد.

رسول نجفی بابادی، حقوقدان ورزشی در این باره معتقد است: «قرارداد آقای اسدبیگی با باشگاه ذوب آهن معتبر تلقی می شود، اما با توجه به شواهد و اظهارات مدیر برنامه های ایشان، این تصور به طور ضمنی به ذهن من می رسد. برخلاف گفته های او، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس قرارداد با باشگاه ذوب آهن را تایید کرده اما به فسخ آن اعتقاد دارند.

* قرارداد به صورت رسمی امضا نشده و معتبر نیست.

* سازمان لیگ در پاسخ به درخواست باشگاه اعلام کرد اسدبیگی با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد.

* بحث تنظیم نشدن قرارداد در قالب رسمی نیز مردود است و در صورت وجود الزام در این خصوص، فقط باید به قراردادهای رسمی ثبت شده در فدراسیون مرتبط شود.

حدود یک ماه از انتقال غیرمنتظره سینا اسدبیگی از ذوب آهن به پرسپولیس می گذرد. انتقالی جنجالی که واکنش شدید باشگاه سبزپوش اصفهانی را به دنبال داشت زیرا معتقدند اسدبیگی با وجود قرارداد راهی پرسپولیس شده است.