آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

این بار گزینه‌های میکل آرتتا بسیار بهتر هستند، بسیار بیشتر با روشی که او می‌خواهد بازی کند. وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که دو مدافع کناری انتخاب اول فصل گذشته – کیران تیرنی و تاهیرو تومیاسو – در بیشتر فصل این فصل “انتخاب دوم” بوده اند، به شما می گوید. شما مجبور نیستید فردی مانند سدریک را انتخاب کنید که با تمام احترامی که برای او قائل هستم، هیچ جایی نزدیک به گزینه اول نبود. اکنون، از آنجایی که بن وایت به نظر می رسد با اندکی افت فرم مواجه است، مدیر می تواند – اگر بخواهد – با اطمینان تصمیم بگیرد که کمی به او استراحت دهد و تومیاسو را بازی کند، نه اینکه بچسبد و امیدوار باشد که او در مسیر خود بازی کند.

که خوبه به جز روزهایی که کار نمی کند، همانطور که در آخر هفته مقابل اورتون دیدیم. روزهایی که به دلیل مصدومیت و محرومیت باید تغییراتی ایجاد کنید. و شاید روزهایی که عنصر غافلگیری تاکتیکی ممکن است کمی مفید باشد. آیا می‌توانیم به تیم‌ها چیز متفاوتی برای فکر کردن بدهیم؟ چیزی که آنها انتظار ندارند؟ همیشه نباید از ابتدا باشد، اما آیا می‌توانید تغییراتی را در بازی اعمال کنید که مخالفان را با مشکل مواجه می‌کند؟

https://arseblog.com/2023/02/variety/ منبع:

من مطمئن هستم که این چیزی است که میکل آرتتا به آن فکر کرده است – اما فصل گذشته او نتوانست ترکیب اصلی خود را تغییر دهد زیرا گزینه‌های لازم را نداشت و این فصل واقعاً مجبور به تغییر آن نبوده است. اما فرم به صورت فردی و جمعی در نوسان است، و من فکر می‌کنم این چیزی است که او از هم‌اکنون تا ماه می با آن بیشتر برخورد خواهد کرد. مانند بسیاری از کارها در ماه های آینده، من بسیار علاقه مند هستم که ببینم او چه کاری انجام می دهد و چقدر موثر است.

حفظ برنده شدن در صورت امکان، منچسترسیتی را در فاصله نزدیک نگه دارید. بازیکنان را آماده نگه دارید. با فشار فیزیکی اضافه‌ای که می‌تواند با حضور در لیگ اروپا همراه باشد مقابله کنید. خوشبختانه، “نگهداری” زیادی در آنجا وجود دارد – به این دلیل که ما در تلاش برای اختراع مجدد چرخ یا چیزی نیستیم. ما نیازی به انجام کار خیلی شدید نداریم و باید اعتماد به نفس داشته باشیم زیرا روشی که در نیمه اول بازی انجام دادیم به اندازه کافی خوب بود.

درست است، این سهم شما برای امروز صبح است. یک خوب. برای کمی تماشا/گوش دادن، دیشب با تام از The Gooner Talk، همراه با کلایو و کوین کمپبل در یک چت خوب بودم. آن را در زیر بررسی کنید.

چه نقشی را می توانیم برای امیل اسمیت رو پیدا کنیم وقتی که او آماده است – و استعداد او چه چیزی به آرتتا اجازه می دهد تا از روی نیمکت انجام دهد؟ او می‌تواند به صورت گسترده بازی کند، اما ما گابریل مارتینلی و لئاندرو تروسارد را برای آن نقش در سمت چپ داریم، که نشان می‌دهد اسمیت رو می‌تواند به خوبی برای چیزی مرکزی‌تر در نظر گرفته شود. فابیو ویرا چگونه شروع به نشان دادن خود در باشگاه می کند؟ آیا بازی‌ها یا سناریوهایی وجود دارد که بتوانید هم او و هم مارتین اودگارد را به‌عنوان 8 ها به کار ببرید تا آن پلتفرم بالایی از مهارت و خلاقیت را به شما ارائه دهید که ممکن است برای شکستن تیمی که در اعماق یک بلوک پایین نشسته است لازم باشد؟ چگونه تیرنی و زینچنکو می توانند با هم تبادل نظر کنند (اگرچه در این فصل مقداری از آن را دیده ایم)؟

وقتی گابریل ژسوس برگردد، ما یک بازیکن منحصر به فرد خواهیم داشت که می تواند در یک سوم پایانی چیزهای زیادی به ما بدهد. من احساس می‌کنم هر بار که درباره او صحبت می‌کنیم باید این هشدار را بدهیم که ادی نکتیا به خوبی انجام داده است، و او قطعاً انجام داده است، اما عیسی چیز اضافی دارد. این انتقاد از ادی نیست، بلکه فقط به استعداد برزیلی اعتراف می کند. توانایی بازی کردن با دو مهاجم در صورتی که دنبال یک بازی هستیم نیز ممکن است بسیار مفید باشد.

همچنین به این معنی است که برخی از این بچه ها، وقتی برای بازی های لیگ برتر فراخوانده می شوند، کاملاً سرد نیستند. همانطور که فصل پیش می رود، می توانید با قیمت پایین خود شرط بندی کنید که از طریق مصدومیت و محرومیت غایب خواهیم داشت. این تنها بخشی از یک فصل لیگ است، و در بیشتر موارد فکر می کنم ما عمق لازم را برای مقابله داریم. شما را نمی‌دانم، اما دوست دارم بازیکنانی که به آن‌ها نیاز دارند، فوتبال اخیر را در اختیار داشته باشند، شاید حتی عملکرد خوبی داشته باشند تا بتوانند با ریتم و اعتماد به نفس بازی کنند.

با این وجود، فکر می کنم در نوع خود می تواند مفید باشد. بازیکنان خوبی در این تیم وجود دارند که آنطور که دوست دارند بازی نمی کنند، بنابراین برای آنها این فرصتی است که دقایقی را در اختیار داشته باشند. دقایق رقابتی هم بازیکنان زمانی که در حال بازی هستند بسیار خوشحال هستند، بنابراین تنها بر این اساس هدف جالبی خواهد بود.

این من را به چالش دیگری می کشاند، نه برای تیم بلکه برای آرتتا: استفاده از عمق برای ایجاد تنوع در انتخاب و رویکرد. در بیشتر فصل گذشته، و برای بخش خوبی از این فصل، یکپارچگی در انتخاب وجود داشته است که به این معنی است که همه ما اساساً می توانیم ترکیب اصلی را قبل از بازی نام ببریم. مزایای آن آشکار بوده است – به جایی که ما در جدول هستیم نگاه کنید – و به خوبی می توانید مسیر «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» را انتخاب کنید.

لیگ اروپا یک رقابت جالب برای در نظر گرفتن است، زیرا من می دانم که برای خیلی ها این رقابتی است که می تواند … اساساً … وارد دریا شود. من کاملا درک می کنم که چرا. حتی اگر کابینه جام‌های اروپایی ما برای باشگاهی مانند آرسنال کوچکتر از آنچه باید باشد، فکر نمی‌کنم کسی این بار آن را با عنوان قهرمانی لیگ برتر عوض کند.

با ورود به نیم فصل دوم، چالش های پیش روی ما کاملاً آشکار به نظر می رسد.