مهدی پور 3 سال پیش قرار بود شاگرد گل محمدی باشد/ انگیزه هافبک آبی ها برای عدم پیوستن به پرسپولیس چیست؟

مهدی مهدی پور یکی از خریدهای خوب استقلال قبل از شروع لیگ بیستم بود. این بازیکن با عبور از ذوب آهن و تراکتور چندین سال در لیگ برتر خوش درخشید و مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفت. مهدی پور سال گذشته یکی از ستاره های استقلال بود و در قهرمانی آبی پوشان نقش آفرینی کرد. حتی این بازیکن هم قرار بود تابستان امسال لژیونر شود اما این اتفاق نیفتاد و مهدی در استقلال ماند.

این مشکل بهانه ای برای شایعه رفتن این بازیکن از این پس شده است. حتی برخی پا را فراتر گذاشتند و از حضور مهدی پور در پرسپولیس خبر دادند. این شایعه به این دلیل شکل گرفت که مهدی شاگرد گل محمدی بوده و رابطه خوبی با سرمربی پرسپولیس دارد. شایعه ای که چندان جدی به نظر نمی رسد و خبر حضور هافبک استقلال در تیم رقیب همچنان در حد یک شایعه باقی خواهد ماند.

این بازیکن پس از چند روز تامل و مذاکرات فشرده با دو تیم و البته رایزنی با چند نفر، تصمیم گرفت استقلال را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کند و آبی پوشان را برتن کند. خود مهدی بعدا مصاحبه کرد و گفت از بچگی نه استقلالی بوده و نه پرسپولیسی. با این حال او می خواست از ذوب آهن جدا شود و چالش جدیدی را در زندگی فوتبالی خود رقم بزند. حالا مهدی سومین فصل حضورش در استقلال را سپری می کند و باید دید در پایان فصل چه سرنوشتی برای او رقم خواهد خورد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مهدی پور که در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بود و امید زیادی به حضور در جام جهانی داشت، با آمدن کی روش از تیم ملی جدا شد و نتوانست یکی از مسافران جام جهانی باشد. سوالی که به طور کلی وضعیت روحی این بازیکن را تغییر داده و مهدی پور در این فصل با شرایط ایده آل فاصله زیادی داشته است. مهدی اخیرا مصدوم شده و در چند بازی تصمیم گیری ساپینتو روی نیمکت نشسته است.

البته مهدی پور 3 فصل پیش و قبل از آمدن به استقلال قرار بود با پرسپولیس قرارداد ببندد اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. یحیی که با مهدی پور همکاری کرده بود نام این بازیکن را در لیست نقل و انتقالات خود قبل از شروع لیگ بیستم به لیدرهای وقت پرسپولیس داد تا این بازیکن جذب شود. پرسپولیس همزمان به بازی های آسیایی می رفت و می خواست خیلی زود تیمش را تعطیل کند.

همچنین با توجه به بدهی این باشگاه و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس، سران پرسپولیس در آن زمان برنامه ریزی کردند تا خیلی زود جذب نیرو کنند و با امضای قرارداد خود بتوانند از بازیکنان جدید خود در آسیا استفاده کنند. لیگ قهرمانان. مهدی پور که با ذوب آهن قرارداد داشت چندین بار برای گرفتن این قرارداد به باشگاه ذوب آهن رفت تا با توافق دوجانبه از این تیم جدا شود. از بخت بد این بازیکن، مدیریت ذوب آهن در آن مقطع با مشکلاتی مواجه شد که باعث شد مهدی پور در کسب رضایت نامه به تعویق بیفتد. مهدی برای رفتن به پرسپولیس و همکاری مجدد با گل محمدی تردیدی نداشت.

با این حال او نتوانست به موقع از ذوب آهن رضایت نامه خود را بگیرد و چون پرسپولیسی ها می خواستند خیلی زود تیمش را برای لیگ قهرمانان آسیا ببندند نتوانستند زیاد منتظر مهدی پور باشند. بنابراین عضویت این بازیکن در پرسپولیس منتفی شده است. پس از مدتی و زمانی که مهدی پور موفق به کسب رضایت نامه شد، دو پیشنهاد از استقلال و سپاهان دریافت کرد.