آمار و ارقام جالب از دربی دلا مادونینا/میلان

امشب از ساعت 22:15 شهر مود شاهد دربی خواهد بود. در دیداری از هفته سی و دوم سری آ ایتالیا، میلان دوم جدول رده بندی به مصاف اینتر، قهرمان احتمالی این فصل می رود. با پیروزی در این بازی، مارها قهرمان خواهند شد.

اینتر؛ سپر خاطره انگیز

14 امتیاز آنقدر فاصله امن است که می توان اینتر را قهرمان این فصل سری آ ایتالیا دانست. در واقع، اگر اینتر امشب در دربی را ببرد، قهرمانی را نیز جشن خواهد گرفت و هواداران آنها هرگز بازی 22 آوریل 2024 را فراموش نخواهند کرد. اینتر که مدتهاست از رقبای خود متمایز شده است، با این بازی به قهرمانی نزدیک و نزدیکتر شد. شکست یوونتوس و میلان بعد از 5 پیروزی متوالی در دربی و آمار فوق العاده ای که سیمونه اینزاگی برای اینتر به ثبت رساند، آنها به دنبال ششمین و مهمترین پیروزی هستند. آنها در اولین دیدار با اختلاف 5 امتیازی حریف را شکست دادند و شانس پیروزی در نبرد امشب بیشتر از رقیب قدیمی خود خواهد بود.

میلان؛ ضد درد

گفته می شود رهبران میلان به این نتیجه رسیده اند که همکاری با استفانو پیولی برای تغییر رویه را متوقف کنند. شاید این آخرین شانس مربی قهرمان 2 فصل قبلی سری آ برای پیروزی در دربی دلامادونینا باشد. یک شادی وصف ناپذیر اگرچه تا چند ماه پیش گفته می شد که پیولی به هر حال در میلان می ماند، اما حتی یک شکست در سال 2024 هم دل مدیران را با او در یک خط مستقیم قرار نداده است. در واقع، یک پیروزی در دربی می تواند برای میلان مسکن باشد. تیمی که چند روز پیش از لیگ اروپا کنار رفت و در این فصل شانسی برای قهرمانی در جام حذفی نخواهد داشت.

آخرین استدلال
در 16 سپتامبر 2023، اینتر در اولین بازی فصل جاری سری آ ایتالیا، میلان را با نتیجه خیره کننده 5-1 شکست داد. گل های اینتر را مخیتاریان (2 بار)، تورام، چالهان اوغلو و فراتسی و لیائو برای میلان گلزنی کردند.

آمار بازی
238) در 238 دربی دلامادونینا که اولین آن در ژانویه 1909 برگزار شد، میلان 79 و اینتر 90 پیروز شدند و 69 بازی با تساوی به پایان رسید.
179) در میان تعداد دیدارهای میلان و اینتر در سری آ ایتالیا، عدد 179 قابل مشاهده است. میلان 54 بار و اینتر در 69 بازی پیروز شده اند. 56 بازی بین این دو تیم مساوی شده است.
5) اینتر شرایط بسیار خوبی در دربی دارد. افعی ها در 5 بازی اخیر خود مقابل میلان در تمامی رقابت ها پیروز شده اند. در 3 سپتامبر 2022 آخرین پیروزی میلان در دربی مدونینا به ثبت رسید.
4) از آخرین باری که اینتر در سری آ مقابل میلان دبل کرد، 4 سال می گذرد. ​​در فصل 2019-2020، اینتر در 2 بازی رفت و برگشت شهر خود را شکست داد.
0) اینتر در این فصل خارج از خانه خیلی خوب بوده است. افعی ها در 15 بازی 13 برد و 2 تساوی کسب کرده اند. البته سن سیرو هم خانه آنهاست اما میهمان بازی امشب هستند. تنها شکست اینتر در این فصل در بازی خانگی مقابل ساسولو رقم خورد.
26) اینتر در 26 بازی اخیر خود در سری A شکست نخورده است.
14) آندری شوچنکو با 14 گل بهترین گلزن تاریخ دربی مدونینا است، در حالی که لائوتارو مارتینز با 8 گل این شانس را دارد که در آینده اسطوره روسونری شود.
16) استفانو پیولی با 16 بازی مربیگری در دربی مدونینا (13 بازی با میلان و 2 بازی با اینتر) یکی از باتجربه ترین سرمربیان این نبرد بزرگ است. سیمونه اینزاگی در این دیدار 10 بار روی نیمکت اینتر نشست. نرو روکو سرمربی میلان در دهه های 1960 و 1970 با 25 باتجربه ترین مربی این دیدار است.
20) سیمونه اینزاگی و استفانو پیولی 21 بار مقابل هم قرار گرفتند.
3) متئو دارمیان، هاکان چالهان اوغلو و فرانچسکو آچربی 3 بازیکن اینتر هستند که برای میلان هم بازی کردند.

مجروح و محروم
مالک تیائو محروم است و در ترکیب میلان حضور نخواهد داشت. سیمون کیاره، پیر کالوو و آنتونیو میرانته نیز برای روسونری برای دربی مصدوم هستند. اینتر با تمام قدرت در دربی دلامادونینا حضور خواهد داشت و محروم و مصدوم نخواهد شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
مانیان، فلورنتسی، گابیا، توموری، هرناندز، بنناسر، ریندرز، پولیشیچ، لوفتوشیک، لیائو و ژیرو
اینتر: سومر، پاوار، آچربی، باستونی، دارمیان، بارلا، چالهان اوغلو، دمارکو، تورام و مارتینز

سرویس اخبار فوتبال خارجی