ادعاهای بزرگ در عربستان: از کوپا آمریکا تا جام جهانی ورزش سه | akhbarfootball

در جام‌های بین 1934 تا 1978 شانزده تیم در مسابقات شرکت کردند (به غیر از چند مورد که تیم‌ها پس از راه‌یابی به بازی‌ها استعفا دادند). اکثر تیم‌های از اروپا و آمریکای لاتین بودند و اقلیت بسیار کمی از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه. مشکلات اولیه بازی‌ها مسائل مربوط به سختی سفرهای بین‌قاره‌ای و جنگ بود. همانطور که تیم‌های اروپایی حاضر به سفر برای شرکت در جام اروگوئه 1930 نبودند، تیم‌های آمریکای جنوبی نیز حاضر به تحمل سفر برای شرکت در جام 1934 و 1938 نبودند و برزیل تنها تیمی بود که در این جام‌ها شرکت کرد. جام‌های 1942 و 1946 به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن برگزار نشدند. اولین دیدارهای مجله اخبار فوتبال به طور همزمان برگزار شدند و توسط فرانسه و آمریکا فتح شدند.

  • حتی اگه خیلی محال است که به جام جهانی قطر سفر کنید، ثبت نام در قرعه کشی خرید بلیط بازی‌ها، هیچ ریسکی ندارد.
  • تاکنون غیر از قطر میزبان رقابت‌ها، به ترتیب تیم‌های آلمان، دانمارک، برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند و آرژانتین به جام جهانی رسیده‌‌اند و همگی از اروپا یا آمریکای جنوبی‌اند.
  • در آن دوره کشور‌های اوروگوئه و آرژانتین به نشانه اعتراض به میزبانی مجدد اروپا، از حضور در این بازی‌ها انصراف دادند و از قاره آمریکا کشور‌های برزیل و کوبا حضور داشتند که برزیل تا نیمه نهایی صعود کرد و در آن مرحله مغلوب ایتالیا شد.
  • برگزاری جام جهانی طرحی بود که ژول ریمه فرانسوی- سومین رئیس فیفا- سال‌ها در ذهن خود می‌پروراند.
  • در این مطلب نگاهی داریم به تاریخچه، پیدایش و نحوه برگزاری جام جهانی فوتبال.

تا پایان جام تیم‌های صعود کننده و رتبه‌ی آنها را در هر مرحله به صورت رایگان پیش‌بینی کنید و جایزه ببرید. شما می‌توانید پیش از اتمام زمان هر مرحله پیش‌بینی خود را ثبت کنید؛ و به ازای هر پیش‌بینی صحیح امتیاز کسب کنید. امتیازات شما در هر مرحله با هم جمع خواهند شد و در پایان جام به نفرات برتر جایزه اعطاء خواهد شد . هر ستاره، یک قهرمانی و حالا آرژانتینی‌ها ستاره سوم را به پیراهن تیم‌ ملی فوتبال‌شان اضافه کرده‌اند. میروسلاو کلوزه با ۱۶ گل در چهار جام جهانی، بهترین گلزن جام جهانی است.

فرمت جام جهانی فوتبال

آلمان‌غربی پس از مجارستان به عنوان تیم دوم به یک چهارم نهایی رسید. این 2 تیم در فینال مقابل هم قرارگرفتند و با اینکه مجارستان در دور مقدماتی 8 بر3 آلمان‌غربی را شکست داده بود، در فینال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد. برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، قهرمان دوره گذشته و میزبان بازی‌ها بدون انجام بازی‌های مقدماتی به مرحله نهایی راه‌یافتند. اولین دوره جام جهانی در ۱۳ ژوئیه سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو اوروگوئه آغاز شد و بیش از ۲ هفته طول کشید و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این مسابقات دیدن کردند. در این دوره ۱۳ تیم شرکت کردند که از اروپا فقط تیم‌های بلژیک، یوگسلاوی، رومانی و فرانسه حضور داشتند.

بهترین‌های جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند

خطوط هواپیمایی مراکش اعلام کرد که ۳۰ پرواز ویژه را برای انتقال هواداران تیم ملی مراکش از کازابلانکا به دوحه اختصاص داده است تا آنان تیم خود را در مسابقه حساس روز چهارشنبه در برابر فرانسه تشویق کنند. “گل روح” اسمی مناسب برای گل فرانک لمپارد به آلمان در جام جهانی 2010 که شاید یکی از دلایل به وجود آمدن سیستم VAR باشد. در صورت پیش‌بینی صحیح صعود تیم‌هایی که با علامت مشخص شده‌اند، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. این تیم‌ها به نسبت همگروهی‌های خود امتیاز پایین‌تری در رتبه‌بندی فیفا دارند. امتیاز پیشبینی صعود این تیم‌ها به جای یک امتیاز 2 امتیاز خواهد بود. فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر واکنش هواداران رونالدو، پست تمجیدی خود از برنده هفت توپ طلا را حذف کرد.

استرالیا تا پیش از سال ۲۰۰۶ عضو کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه بود اما در ۱ ژانویه ۲۰۰۶، آنها کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه را ترک کردند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوستند. کریستیانو رونالدو اولین و تنها بازیکنی است که در پنج دوره گلزنی کرده‌است. احمد نوراللهی، مهدی قایدی و احسان حاج‌صفایی هم با ابتلا به کرونا در قرنطینه‌اند. در تیم عراق هم بازیکنان مطرحی مانند امجد اطوان و سعد ناطق به دلیل مشابه، بازی را از دست دادند. ایران که در دور رفت نیز عراق را شکست داده بود، با پیروزی مجدد مقابل همسایه‌اش به نوزدهمین امتیاز رسید تا سه دیدار باقی مانده‌ را تشریفاتی کند.

http://3dmark.ir