ادعای امارات؛ سوپرلیگ آسیا بدون تیم های ایرانی؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا بین غول ها و بزرگان قاره سبز که یوفا به شدت با آن مخالفت کرده بود، ایده این مسابقات به قاره کهن خطور کرد. به گزارش روزنامه اماراتی، تیم سوپرلیگ آسیا با جدیت از سوی مقامات عرب پیگیری می شود.

هر باشگاه می تواند علاوه بر درآمد قهرمانی و ارتقاء، 2 میلیون دلار به دست آورد، در حالی که کل درآمد قهرمان طبق شاخص ها و انتظارات اولیه به بیش از 14 میلیون دلار خواهد رسید.

حداکثر 24 باشگاه پیش بینی می شود، اگرچه مسابقات می تواند تنها با 20 تیم آغاز شود که در نشست بعدی نمایندگان انجمن های حرفه ای و فدراسیون های ملی شرکت کننده در رقابت های “نخبگان” یا “سوپر لیگ آسیا” مورد بحث قرار خواهد گرفت. این رقابت باید در نسخه 2024-2025 به روشی جدید آغاز شود. به گفته این منابع، اگر باشگاه ها برای این تجربه جدید آماده باشند، این مبارزات می تواند در نسخه 2023-2024 برگزار شود.

در تورنمنت جدید از دور اول، باشگاه ها به گروه ها تقسیم می شوند و از مرحله یک هشتم نهایی به بعد، جدایی بین باشگاه های شرق و غرب آسیا لغو می شود و به این ترتیب باشگاه های غربی طبق سناریو با تیم های ژاپن و استرالیا دیدار خواهند کرد. .قرارداد.

روزنامه اماراتی الاتحاد مدعی شد برنامه میزبانی سوپرلیگ آسیا با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا روی میز است.

از سوی دیگر، از نظر جوایز، ارزش جوایز سوپرلیگ دو برابر جوایز فعلی لیگ قهرمانان آسیا پیش بینی می شود. بودجه فعلی لیگ قهرمانان آسیا 37 میلیون دلار است و در برخی فصول لیگ قهرمانان آسیا مانند نسخه 2021 به 40 میلیون دلار می رسد.

این پیشنهادات بین فدراسیون های ملی غرب و شرق آسیا در حال بررسی است، سپس دپارتمان مسابقات فدراسیون قاره ای با هر منطقه جلساتی را برای تعیین نقاط توافق شده و تعیین زودترین تاریخ مناسب برای شروع این نبردها برگزار می کند.

آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از جام جهانی 2022 برای نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد داد. این مسابقات چند روز بعد در ریاض آغاز می شود. جایی که از مرحله یک شانزدهم تا نیمه نهایی با سیستم قهرمانی ترکیبی و یک مسابقه برای هر دور در فوریه 2023 به پایان می رسد.

روزنامه اماراتی الاتحاد در گزارش امروز خود نوشت: فوتبال آسیا در آستانه ورود به تورنمنت جدیدی است. با راه اندازی “سوپر لیگ” که نخبگان کشورها و باشگاه های این قاره را گرد هم می آورد، از ورود به دوره جدیدی از رقابت های قاره ای خوشحال است. این یک چشم انداز جدید برای یک جهش کیفی در لیگ قهرمانان آسیا است که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است.

گزارش روزنامه الاتحاد امارات در حالی به پایان می رسد که هیچ سابقه ای از نام ایران در میان کشورهای شرکت کننده در این مبارزات وجود ندارد، اما صفحه توئیتر امارات اسپورت مدعی شده است که این مبارزات تیم هایی از 9 کشور را گرد هم آورده است: امارات، عربستان سعودی، قطر، ازبکستان، ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا برگزار می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گفته این منابع، در جلسات بعدی که باید در ریاض یا دبی برگزار شود، تصمیم گیری خواهد شد. برگزاری مسابقات از مرحله یک هشتم نهایی با یک سیستم رالی و مسابقه تا مرحله نیمه نهایی پیشنهاد می شود.

در حالی که روزنامه اماراتی الاتحاد نامی از ایران نداشت، صفحه توئیتر امارات اسپورت از حضور ایران در سوپرلیگ آسیا خبر داد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که «سوپرلیگ آسیا» با حداقل ۳برابر درآمد کنونی مسابقات، با اقبال زیادی از سوی حامیان مالی شرکت‌ها مواجه است که انتظار می‌رود درآمد باشگاه‌های شرکت‌کننده را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

روزنامه امارات از منابع نزدیک دریافته است که تمرکز “سوپرلیگ” یا “قهرمانی باشگاه‌های نخبگان” آسیا محدود به باشگاه‌های غرب آسیا از جمله امارات، عربستان سعودی، قطر و ازبکستان است که تیم‌های آنها برتر از آنها هستند. رقبا و همچنین باشگاه ها نخبگان آسیای شرقی، ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا در قلب این مسابقات قرار دارند.


سرویس خبر شماره: 1817865 |
14 فروردين 1401 ساعت 18:13 |
12,973 امتیاز خبر|

5نظرات

پیشنهاد ویژه روی میز AFC