اسمار: یک ضرب المثل برزیلی برای باخت سپاهان دارم


سرویس خبر شماره: 2018157
11 مه 1403 در 3:13 ب.ظ.
16.3 هزار امتیاز خبر|

51نقطه نظر

جزئیات کوچک نتیجه این بازی را تعیین می کند.

اسمار ویرا می گوید پرسپولیس از بازی با آلومینیوم درس می گیرد و در دیدار حساس مقابل سپاهان برای گل خود می جنگد.

اسمار: یک ضرب المثل برزیلی برای باخت سپاهان دارم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس فردا در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر در دیداری حساس میزبان سپاهان است. امروز اسمار ویرا در نشست خبری پیش از این دیدار حاضر شد و درباره شرایط پرسپولیس و شکست این تیم در دیدار مقابل آلومینیوم صحبت کرد.

* اولین گفتگوها؟
عصر همگی بخیر. خیلی خوشحالم که دوباره با شما هستم. هر چه به پایان فصل نزدیک می شویم، مسابقات سخت تر می شود و تلاش همه بیشتر می شود و همه می خواهند به هدف خود برسند. از زمانی که به ایران آمدم، بازی با سپاهان همیشه برای هر دو طرف بسیار حساس و سخت بوده است و شاید جزییات کوچک شرایط را تغییر داد. امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم از موقعیت ها و جزئیات کوچک استفاده کنیم. امیدوارم فردا حمایت خوبی از سوی هواداران داشته باشیم. درست است که جام حذفی را از دست دادیم، اما انرژی مثبت بین هواداران و تیم می تواند کمک زیادی به ما کند. امیدوارم فردا هم مثل همیشه با حضورشان ما را یاری کنند.

* درس بازی با آلومینیوم چه بود؟
چه ببازیم و چه برنده شویم، باید از همه بازی ها درس بگیریم. نه تنها مربیان، بلکه بازیکنان، کادرفنی و همه اعضای تیم نیز باید از شکست یا پیروزی تیم خود درس بگیرند. خوب است که همیشه از پیروزی های خود درس بگیری، زیرا شیرین است، اما وقتی می باختی، غمگین می شوی. شکست همیشه تلخ است و همه آن را حس می کنند اما امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم جلو برویم. همه می دانند که ما قهرمانی را پیش رو داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا به هدف خود برسیم و به آنچه می خواهیم برسیم.

2016603

* تعویض های بد مقابل آلومینیوم و فشار زیاد در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس؟
من اینطور فکر نمی کنم. من به همه بازیکنانم صد در صد اعتماد دارم. اگر بازی را تماشا کنید متوجه می شوید که بعد از تعویض ها دو گل به ثمر رساندیم. بازیکنانی که به زمین آمدند کمک کردند. همانطور که قبلا گفتم دفاع تیم از مهاجم شروع می شود. دفاع باید از نفر اول جلوی زمین تا آخرین نفر در دروازه شروع شود. من هیچ وقت نظر فردی ندارم و نمی گویم آدم در دفاع ضعیف است یا در تیم مقابل قوی. همه تیم ها همیشه با هم دفاع می کنند.

2016624

* جنگ روانی قبل از بازی و داستان برجسته؟
نمی دانم در استوری خود چه گفته اند و نمی توانم نظری بدهم اما به نظرم یک بازیکن باید در زمین حاضر شود و از سوت داور تا پایان بازی به خوبی کارش را انجام دهد.

* شرایط علیرضا بیرانوند؟
هیچ تضمینی وجود ندارد که او فردا بتواند بازی کند. ما علی را روزانه در نظر می گیریم. او دیروز یک سری تمرینات انجام داد و ما امروز دوباره تمرین می کنیم. باید در پایان تمرین بررسی کنیم و ببینیم آیا او می تواند در بازی فردا شرکت کند یا خیر.

* سه بازگشت در بازی در بازی آلومینیوم و بار روانی آن روی تیم؟
اینگونه مسابقات از نظر روحی روی تیم تاثیر می گذارد، اما ما در طول هفته با بازیکنان کار کردیم و صحبت کردیم. تمریناتی که ما انجام دادیم نشان می دهد که بچه ها بر احساسات خود غلبه کرده اند و آماده اند تا فردا یک مسابقه خوب انجام دهند.

* فرصت و برد حداقلی یا بازی هجومی؟
روز اولی که به عنوان مربی به اینجا آمدم نظرم را در مورد فوتبال گفتم. بین واقعیت فوتبال و یک مسابقه خوب و فوتبال زیبا فاصله زیادی وجود دارد. کاری که ما همیشه در تمرین انجام می دهیم تمرکز بر بردن توپ به عقب، حرکت به جلو و گلزنی است. چه 2-0 جلو باشیم چه 3-0، چه بازی مساوی باشد و چه بازنده. ما همیشه می خواهیم توپ را ببریم، جلو برویم و بازی خودمان را انجام دهیم برای تیمی مثل پرسپولیس که دوست دارد با توپ بازی کند و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد، خیلی مهم است که توپ را پس بگیریم، جلو برویم و به هدفش برسیم.

2016602

* استقبال از پرسپولیس و فشار هواداران روی تیم؟
سوال خوبی بود اگر تصمیم با من باشد و بگویند همه بازی های لیگ را در ورزشگاه آزادی با 50-60 هزار تماشاگر برگزار کنم، حتما قبول می کنم.

2016625

* غیبت دانیال اسماعیلی فر و امید عالیشاه؟
بازیکنان بزرگی مثل امید عالیشاه، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، سروش، دانیال و… نه تنها در پرسپولیس، بلکه در هر تیم دیگری هم حضور نداشتند، حیف است که دانیال را در این دیدار نداریم، اما مطمئن باشید فردی که در این دیدار جانشین خواهد شد. یک جایگزین خوب است و اعتماد هواداران را جلب خواهد کرد.

* عملکرد امیررضا رفیعی در بازی با آلومینیوم و حمایت علیرضا بیرانوند از او؟
فکر می کنم امیررضا با کارش در زمین جوان به ما اعتماد کرده است. او در چهار گلی که به آلومینیوم زدیم فرصت بازیابی توپ را نداشت. خدا را شکر که این حمایت هنوز در تیم ما وجود دارد، زیرا بچه ها با هم دوست هستند، که روی کار ما تأثیر می گذارد و به بچه ها اجازه می دهد کار خود را به طور مؤثر انجام دهند.

* پرسپولیس 6 سال است که سپاهان را در آزادی شکست نداده است. آیا برنامه خاصی برای شکستن این طلسم دارید؟
در برزیل ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید هر چه بیشتر کسی را شکست ندهید، به پیروزی نزدیک‌تر می‌شوید و هر چه بیشتر کسی را شکست دهید، به شکست نزدیک‌تر می‌شوید.

مجله اخبار فوتبال داخلی