اسپرز 2-3 آرسنال: ساکا و هاورتز در پیروزی پر هرج و مرج دربی درخشیدند

گزارش مسابقهرتبه بندی بازیکنانواکنش آرتتاویدیو

همانطور که بارها گفته‌ام، فوتبال کمی ذهنی است، و شمال لندن دیروز طیف کاملی از شادی، کیفیت و وحشت را فراهم کرد – اما خوشبختانه آرسنال با هر سه امتیاز از وایت هارت لین خارج شد.

میکل آرتتا نام یک تیم بدون تغییر را نسبت به پیروزی 5-0 روز سه شنبه مقابل چلسی اعلام کرد، و فکر می کنم منصفانه است که بگوییم نیمه اول ما کمی عجیب بود. ما با آن نوع امنیتی که از این تیم آرسنال انتظار داشتید، بازی نکردیم، توپ را به شکلی ناقص واگذار کردیم، حریف را تشویق کردیم، اما در عین حال خطرناک بودیم.

کای هاورتز توپ را در پشت دروازه داشت اما پرچم بالا رفت و فقط یک دقیقه بعد ما جلو بودیم که ضربه دکلان رایس از پشت به کرنر منحرف شد. بوکایو ساکا آن را گرفت، بازیکنان آرسنال مانند غازهای مهاجر در محوطه جریمه اسپرز حرکت کردند و باعث سردرگمی زیادی شد که هاجبرگ با سر به تور خودش رفت. دست‌کشی بن وایت با دستکش‌های ویکاریو در حین زدن کرنر، هم خنده‌دار بود و هم نشان می‌دهد که آنها تکالیف خود را انجام نداده‌اند، زیرا تنها گذاشتن او برای آزار دادن دروازه‌بان در این مقطع از فصل کاملاً نادیده گرفته شده است.

در انتهای دیگر، اسپرز از کرنر برای ما مشکل ایجاد کرد. رومرو با فاصله کمی با یک ضربه سر به بیرون زد، سپس یک ضربه سر را به تیرک دروازه زد، قبل از اینکه آنها از طریق فان دی ون توپ را وارد دروازه کنند، اما به دلیل آفساید بسیار سخت مردود اعلام شد. تماس ها را ببندید آنها درست قبل از گل دوم ما دو فریاد برای پنالتی داشتند، اما برای من هیچ کدام اینطور نبود. اولین مورد این بود که کولوسفسکی پاشنه‌های خود را کوتاه می‌کرد، شاید یک لمس کوچک توسط تروسارد وجود داشت، اما اگر اتفاق می‌افتد آنقدر کم بود که مستلزم یک ضربه نقطه‌ای نبود. مورد دیگر زمانی بود که جیمز مدیسون سعی کرد تقلب کند و داور هیچ کدام از آن را نداشت. از آنجا که او می داند مدیسون یک کلاهبردار کوچک است – شاهد باشید که او و تومیاسو در حالی که بعداً از گوشه ای با هم دست و پنجه نرم می کردند، در حالی که صورتش را گرفته بود به زمین می رفت. هیچ تماسی روی صورتش نبود. او فقط یک غواص است که 6000 پوند برای بدترین کیف تاریخ خرج کرده است.

با این وجود، کاری که آرسنال انجام داد فوق العاده بود. ساکا درگیر بود و آن را به هاورتس زد و من فکر می کردم که آلمانی پاس را کمی به تعویق انداخته است. با این حال، ساکا در زمین ماند، پاس عالی بود، و اگر می‌توانید اولین لمس را دوباره تماشا کنید. این فقط کامل است. او سپس وارد محوطه شد و حتی با یک لمس ناقص داخل محوطه، به اندازه کافی توانست بن دیویس را وحشت زده کند و با پای چپش 2-0 را تمام کند.

گوشه ای دیگر کسب و کار سوم و خنده دار تر را به همراه داشت. باز هم بن وایت دروازه بان را آزار می داد بدون اینکه هیچ بازیکن اسپرز کاری در این مورد انجام نداد و وقتی رایس تحویل گرفت، هاورتز آنجا بود تا به خانه برود. 3-0 آرسنال، و سه پسر بدبختی که در هنگام زدن کرنر به رایس سوءاستفاده می کردند، خیلی سریع سکوت کردند و کمی از هافبک آرسنال عقب نشینی کردند.

بنابراین، علیرغم اینکه در بهترین حالت خود نبودیم، در وقت استراحت 3-0 پیش بودیم، و اگر واقعاً می توانید از این بازی پشیمان شوید، این است که ما در نیمه دوم بیشتر از این روی آنها قدم نزدیم. شانس هایی وجود داشت. تومیاسو یک ضربه سر شیرجه ای ارسال کرد، بازی فوق العاده هاورتز باعث شد که ساکا با ضربه رگباری روی هدف، فقط ویکاریو یک سیو عالی انجام دهد، و چند لحظه دیگر بود که پاس/اقدام نهایی کاملاً انجام نشد.

سپس اشتباه وحشتناک دیوید رایا باعث شد رومرو 3-1 را به ثمر برساند. من می دانم که او می خواست با پاس چه کاری انجام دهد، اما حتی زمانی که آرتتا از پاسخ دروازه بان خود دفاع کرد، او اذعان کرد که این گزینه اشتباه بود. باید بگویم، ترجیح می‌دهم روی واکنش او و تیم تمرکز کنم، صحنه‌های پایانی واقعاً بین او و سایر بازیکنان خوب بود و عملکرد او پس از خطا واقعاً چشمگیر بود. هندلینگ و قاطعیت او در محوطه جریمه بسیار بسیار خوب بود، اما نمی توان از این واقعیت دور شد که دریافت آن گل کاتالیزور یک دوره پایانی ترسناک بود.

اینطور نبود که ما فوراً زیر کاوش شده باشیم، اما آنها را کمی امیدوار کرد. البته یک مکتب فکری وجود دارد که دادن راه نجات به آنها و در نهایت برتری بیشتر دردناک تر است، و من تا حدودی متوجه این موضوع هستم. اما مرتکب نشدن آن اشتباه و زدن گل دیگری به 4-0 برای آنها دشوارتر بود و این ترجیح قوی من بود. وقتی دکلان رایس یک پنالتی واضح را دریافت کرد که سون در دقیقه 87 آن را به ثمر رساند، ما در چند دقیقه پایانی عصبی بودیم.

شما را نمی دانم، اما آن دقایق طولانی و طولانی بود. ریچارلیسون تصمیم گرفت به گابریل برخورد کند، ما لحظاتی را در محوطه جریمه آنها داشتیم، آنها چند ضربه ایستگاهی و یک کرنر داشتند که باعث شد دروازه بان به سمت بالا رفت. من عاشق این تیم هستم، من عاشق کاری هستم که آنها انجام می دهند (در اکثر موارد)، اما اگر اسپرز یک تساوی را می گرفت، کیف می کردم، یادداشتی برای خانواده ام می گذاشتم، نامم را به جکی دیتونا تغییر می دادم و سر کار می رفتم. در یک شهر ساحلی کوچک که هیچ کس مرا نمی شناسد و من تا پایان روزهایم در آنجا می ماندم و نوشیدنی می کردم. مردم عادی و مردم شهر به یکدیگر می گفتند: «علیرغم رفتار شوخی او در پشت میله، فقط چیزی اساساً ناراحت کننده در او وجود دارد. نمی‌دانم چه فاجعه‌ای برای او اتفاق افتاده است؟»، فکر می‌کردم که این یک باخت بزرگ بود تا یک گل بی‌پرده در یک بازی فوتبال انجمنی، اما هرگز نخواهم گفت.

خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، من هنوز اینجا هستم، سوت پایان بازی به صدا درآمد و ما برای دومین فصل متوالی هر سه امتیاز را در جایگاه آنها گرفتیم. بی نقص نبود، اما همانطور که مدام می گویم، در این مقطع از فصل، لازم نیست اینطور باشد. شما فقط باید برنده شوید، و من فکر می‌کنم علیرغم برخی چیزها که واضح است که می‌توانستیم بهتر انجام دهیم، بردن دو دربی لندن در پنج روز، زدن 8 گل و گرفتن 6 امتیاز، روشی عالی برای پیمایش آنچه که روی کاغذ بود. هفته سخت در مقایسه، سیتی با بازی با تیم برایتون در فرم وحشتناک، و تیم ناتینگهام فارست که می‌توانست در حال حاضر همچنان بیرون باشد و گل نخورد، کار را آسان کرده است. کریس وودن، اگر از من بپرسید.

پس از آن، میکل آرتتا گفت:

این یک بازی واقعاً احساسی بود، یک مکان واقعاً سخت برای آمدن به این استادیوم و یک تیم سخت برای بازی در برابر آن. ما 3-0 جلو بودیم، کنترل بازی را در اختیار داشتیم، سپس در نیمه دوم بر بازی مسلط بودیم و موقعیت‌هایی خلق می‌کردیم. سپس یک خطای فردی رخ می دهد، که پیامی را در مغز شما قرار می دهد. ما با موقعیت ها بهتر برخورد می کردیم، یک (گل) دیگر و بعد بازی ادامه دارد. آنها بازیکنان و کیفیتی دارند که بازیکنان زیادی را به جلو متعهد کنند. ما باید رنج می کشیدیم و واکنش نشان می دادیم و من بسیار خوشحالم که این کار را کردیم.

احتمالاً این چیزی نیست که در حال حاضر نیاز به تجزیه و تحلیل بیش از حد عمیق داشته باشیم، اما در حالی که رکورد دفاعی آرسنال به طور کلی عالی است، به نظر می رسد که ما گل های زیادی را با اشتباهات فردی از دست می دهیم. مطمئنم این چیزی است که آرتتا و کادر مربیگری اش به خوبی از آن آگاه هستند، اما هر دو گل دیروز آنها توسط ما بسته بندی شد. مطمئناً آنها در نیمه اول لحظاتی داشتند، اما این بازی تا اشتباه رایا بدون هیچ اتفاقی پیش می رفت.

همانطور که گفتم، من از نحوه واکنش آنها در بازی و در پایان خوشم آمد. اشتباهات در فوتبال اتفاق می‌افتد، به نحوه برخورد شما با آن‌ها بستگی دارد، و ما خیلی با فرهنگی فاصله داریم که در آن کسی کار احمقانه‌ای انجام می‌دهد و سپس با انگشت به طرف دیگری اشاره می‌کند، در حالی که همه برای شروع بازی به نیمه راه برگشتند. از نو. بله، ما باید این امتیازات احمقانه را حذف کنیم، اما این بدون شک تیمی است که از یکدیگر حمایت می کند.

در نهایت فقط یک کلمه برای دو بازیکن که دیروز فکر می کردم فوق العاده بودند. اول ساکا، که در تمام طول روز بوت شد و به سختی یک ضربه آزاد برای آن دریافت کرد، اما یک گل درخشان در یک بازی بزرگ به ثمر رساند، و OG اولیه را با ارسال عالی مجبور کرد. مطمئناً باعث شد که برخی از طرفداران آنها خیلی سریع ساکت شوند:

همچنین کای هاورتز برای ما در این بازی یک مهاجم مرکزی عالی بود. یک گل و یک پاس گل نکات واضحی از عملکرد او هستند، اما او یک خروجی واقعی به ما داد، در دوئل های هوایی از بیرون پیروز شد، آن را به خوبی حفظ کرد تا فشار را کاهش دهد، و اخلاق کاری و دویدن سخت او بسیار چشمگیر است. او در سال 2024 برای این تیم بسیار مهم بوده است، و بیایید امیدوار باشیم که در آینده بیشتر باشد.

بنابراین، ما در صدر باقی می‌مانیم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی‌هایمان را ببریم و امیدوار باشیم سیتی به جایی برسد. شاید احساس بی‌عدالتی سوزان از سوی اسپرز باعث شود که آنها در چارچوب این مسابقه عنوان قهرمانی کار خنده‌داری انجام دهند، اما فعلاً کمی استراحت و سپس آماده شدن برای بورنموث در روز شنبه است.

درست است، فعلاً بگذاریم آنجا. ما امروز صبح در حال ضبط یک Arsecast Extra برای شما هستیم، بنابراین مراقب تماس برای سوالات در توییتر باشید @gunnerblog و @arseblog در توییتر با هشتگ #arsecastextra – یا اگر عضو Arseblog در Patreon هستید، سوال خود را در این قسمت بگذارید #arsecast-سوالات اضافی کانال در سرور Discord ما.

پادکست باید حوالی ظهر منتشر شود. تا آن موقع.



https://arseblog.com/2024/04/spurs-2-3-arsenal-saka-and-havertz-shine-in-chaotic-derby-win/ منبع: