اسکوچیچ چگونه در شطرنج به بنتو باخت؟ (آمار)


سرویس خبر شماره: 1816662 |
04 فروردين 1401 ساعت 21:10 |
887 امتیاز خبر|

0نظرات

هافبک کره جنوبی بالای چهار ایرانی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از همان دقایق ابتدایی این دیدار مشخص بود که دراگان اسکوچیچ سرمربی کرواسی علیرغم بازی در ورزشگاه حریف با جمعیت زیاد و پرشور هواداران، تصمیم گرفت توپ را در اختیار شاگردان پائولو قرار دهد. عدم وجود مهره های کلیدی 5. بنتو بدهید، بنشینید و با حداقل پاس ضد حمله کنید. بررسی آمار نهایی مسابقات همین را نشان می دهد. جایی که کره جنوبی 547 پاس با دقت تقریبا 87 درصد و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران 405 پاس با دقت حدود 81 درصد داده اند. در تعداد پاس های بلند، اسکوچیچ 62-54 است تا نشان دهد استفاده از ضدحملات با پاس های کمتر در دستور کار تیم است.
با عمیق تر شدن و نگاهی به کیفیت پاس های ارسالی در بازی به جزئیات مهمی می رسیم که شاید مهم ترین آنها تعداد پاس های ارسالی هافبک دفاعی اصلی کره جنوبی با چهار بازیکن فوتبال ملی ایران باشد. تیم هم کره جنوبی و هم ایران سیستم 1-4-1-4 را پیشنهاد کرده اند. این سیستم در حمله به ترکیب 3-3-4 تبدیل شد، اما کیفیت بازیکنان تیم دوم در زمین، با توجه به تفکرات پائولو بنتو و دراگان اسکوچیچ، برنده مسابقه را تعیین کرد.
امید نورافکن، احمد نوراللهی و احسان حاجوسفی سه هافبک دفاعی ایران در ابتدای بازی با توجه به عملکرد دفاعی ایران بودند و از سوی دیگر وو یونگ در روزی که کره جنوبی به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی بود، هدایت این بازی را برعهده داشت. . جالب اینجاست که دراگان اسکوچیچ در نیمه دوم با آوردن مهدی مهدی پور به زمین و فرستادن امید نورافکن به سمت چپ زمین سعی در رفع ایراد تیمش داشت، اما ورود آن بازیکن نیز ناموفق بود تا برتری عجیبی که کره جنوبی داشت از بین برود. هافبک دفاعی برای تیمش ساخته بود.

در واقع چهار بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در پست هافبک دفاعی در ورزشگاه جام جهانی سئول حتی نتوانستند کیفیتی برابر با یک بازیکن کره جنوبی ارائه دهند و تعداد مدافعان کناری، مهاجمان و سانترهای این 5 بازیکن نشان دهنده همان چیز .
مهم ترین نکته تعداد پاس های رو به جلو وو یانگ است که از تعداد پاس های رو به جلو چهار بازیکن ایرانی در طول بازی بیشتر است. این یعنی 46 پاس، 41 پاس در مقصد در مقابل 41 پاس با دقت بسیار کمتر.
دلیل اصلی این امر را می توان عدم تشکیل خط دفاعی تیم ایران از خط حمله دانست. جایی که سردار آزمون باید دفاع را با ایجاد مزاحمت برای هافبک دفاعی کره جنوبی آغاز می کرد، اما در طول بازی بیشتر بین دو هافبک کره جنوبی قرار می گرفت تا اینکه یک خط عقب بیفتد و مزاحم حریف شماره 5 تیم شود. نکته جالب اینکه هیچ یک از هافبک های ایرانی وظیفه ممانعت از بازی هافبک دفاعی کره جنوبی را نداشتند.
بین دو نیمه البته اسکوچیچ که آگاهانه کنارش را کنار زده بود و هافبک دفاعی حریف را آزاد کرده بود، دست به تغییر بازی و آوردن مهدی مهدی پور زد اما شاید بازیکنی لازم باشد تا به هماهنگی کره ای ضربه بزند. تیم آزار و اذیت شماره 5 کره جنوبی برای اینکه او نتواند کره جنوبی را در روزی ترک کند که تیم ملی ایران و اسکوچیچ به شدت به پیروزی نیاز داشتند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تیم ملی فوتبال در بازی مقابل کره جنوبی با دو گل در یک روز شکست خورد، اما خط دفاعی شاگردان اسکوچیچ در جریان بازی هرگز شکل نگرفت.