ایران چهارم لیگ برتر فوتبال آسیا (عکس)

یک نکته جالب این است که طبق این تحقیقات لیگ ستارگان قطر در جایگاه نهم قرار دارد و نسبت به لیگ کویت کمتر است. این رتبه پایین احتمالاً به دلیل تعداد بازی های کم این لیگ 12 تیمی و همچنین تیم های کم رده ای است که اختلاف فاحشی با مدعیان دارند. السیلیه در این فصل با 9 امتیاز از 18 بازی در قعر جدول قرار دارد و 41 گل دریافت کرده است.

بررسی جالب تیم های هر لیگ آسیایی، لیگ برتر خلیج فارس را در رده چهارم قرار داد.

ایران چهارم لیگ برتر فوتبال آسیا (عکس)

آنها دوم و سوم لیگ های عربستان و کره جنوبی هستند. البته نکته حائز اهمیت این است که اگرچه در مجموع رده بندی تیم های عربستانی بسیار نزدیک به ژاپن است، اما در شاخص میانی عربستان عدد کمتری را به خود اختصاص داده است که نشان از دور بودن سطح کیفی تیم های لیگ این کشور دارد. .

پس از شش تیم اول (با حضور در لیگ عراق)، لیگ دسته برتر ژاپن موسوم به G League 2 به طرز جالبی بالاتر از سایر لیگ های آسیایی قرار گرفت. این لیگ با حضور 22 تیم و گرمای زیاد برگزار می شود و از کیفیتی نه چندان چشمگیر برخوردار است. جالب است بدانید اکنون بهترین تیم های لیگ جی همین امتیاز را دارند.

لیگ ژاپن یکی از قدیمی ترین لیگ های فوتبال در آسیا است که 18 تیم دارد. تعداد کمی از ستاره های بین المللی شناخته شده در ژاپن وجود دارد و شاید فقط ویسل کوبه با خرید اینیستا، داوید ویا، پودولسکی و غیره سروصدا کرد. اما کیفیت بازیکنان و تیم ها باعث شده این لیگ در کنار حرفه ای بودن و نظم و انضباط حرف اول را در قاره آسیا بزند.

همانطور که این تحقیق نشان می دهد رده بندی تیم های ژاپنی نزدیک به 75 و میانگین رتبه آنها بین 70 تا 75 است و شاخص دوم (زرد) نشان می دهد که چقدر کیفیت تیم ها به یکدیگر نزدیک است.

البته این شاخص برای هواداران فوتبال در ایران تعجب آور نیست. چرا که در حال حاضر در لیگ برتر، سه تیم تقریباً از نظر امتیازی برابر هستند و سه تیم دیگر برای مقام چهارمی می‌جنگند. با وجود این 6 مدعی، 8 تیم انتهای جدولی نیز حریفان سرسختی برای آنها هستند و مثلا شاید اگر این هفته هوادار و مس کرمان استقلال و پرسپولیس را متوقف کنند، نتیجه تعجب برانگیز نباشد.

لیگ آزادگان هر فصل با شور و رقابت فراوان برگزار می شود و معمولاً حتی 7 تا 8 تیم بالای جدول نیز شانس صعود و شاید رسیدن به لیگ برتر در هفته های پایانی را دارند.

جالب است بدانید لیگ کره جنوبی با 12 تیم برگزار می شود که این به دلیل کوچکتر بودن این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی است. فرمت بازی ها نیز به این صورت است که پس از پایان 22 هفته، 6 تیم بالای جدول به صورت نوبتی و 6 تیم انتهای جدول به همین ترتیب تا پایان به مصاف هم می روند. در مجموع با 33 بازی (سه بازی بیشتر از ایران). ) تربیت شدن.


سرویس خبر شماره: 1900157
21 آوریل 1402 ساعت 08:00
9 هزار |

0نقطه نظر

کمتر از ژاپن، عربستان سعودی و کره؛

لیگ برتر خلیج فارس ایران در رده چهارم قرار دارد. ویژگی ایران نزدیک بودن دو نشانگر سبز و زرد است که نشان می دهد فاصله تیم ها در ایران کمتر است. اگرچه این نزدیکی کمتر از ژاپن است، اما لیگ کره جنوبی را شکست می دهد. ضمن اینکه در مقایسه با عربستان، این دو شاخص در لیگ برتر خلیج فارس بسیار نزدیکتر هستند.

در بین 20 لیگ برتر آسیا، حضور لیگ دسته اول ایران در رده چهاردهم جلب توجه می کند. لیگ آزادگان توانست بالاتر از لیگ های تایلند، عمان، لبنان، بحرین، ویتنام و سایر لیگ ها قرار بگیرد که دستاورد بسیار جالبی است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فوتبال آسیا با آمدن ستاره های جهانی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو بیش از 20 کشور در سراسر جهان را برای خرید حق پخش لیگ عربستان تحت فشار قرار داده است، اما با وجود خرید ستاره های بین المللی، تحقیقات یک وب سایت فوتبال آسیایی بر اساس آمار Opta طبقه بندی جالبی را برای لیگ ها ایجاد کرده است. از قاره کهن، که لیگ G را در صدر قرار می دهد. نقاشی اش را می بیند.

نکته جالب این است که اگرچه لیگ برتر عربستان در رده بندی بالاتر از لیگ برتر خلیج فارس قرار دارد، اما لیگ دسته اول این کشور امتیاز کمتری نسبت به لیگ آزادگان دارد و در بین لیگ های فوتبال قاره کهن در رده بیستم قرار دارد.

1840700



مجله اخبار فوتبال داخلی

رتبه پنجم این رده بندی متعلق به لیگ استرالیا است که جالب اینجاست که دو نشانگر زرد و سبز کاملا برای این تیم به هم متصل شده است. یعنی اکثر تیم های این لیگ هم سطح هستند و هیچ تیمی برتری خاصی نسبت به بقیه ندارد.