بارسا شکست خورد و قهرمانی رئال را تبریک گفت/ هواداران حق دارند کری را مدیر خطاب کنند نه سرمربی!

در دنیای فوتبال، رقابتی جذاب تر، حساس تر و مهم تر از ال کلاسیکو نداریم. عظمت این دیدار به حدی است که مهمترین مسابقه هر کشور ال کلاسیکو نام دارد. در تمام قاره ها و در جام ملت ها، مسابقه بین دو مدعی اصلی، مسابقه ملی نامیده می شود.

تو مملکت خودمون اکثر فوتبال دوستان یا رئال هستن یا بارسا و گاهی این هواداری باعث توهین و خونریزی هم میشه! اما این را بدانید که در دنیای فوتبال همانطور که شعار دادن در بین هواداران پذیرفته شده و طبیعی است، رفتار حرفه ای مدیران و مسئولان، مربیان و بازیکنان نیز کاملا ثابت شده است.

بارسلونا که جدی ترین رقیب رئال برای تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم اسپانیا بود، پس از شکست 4-2 مقابل خیرونا، در سی و ششمین دوره قهرمانی رقیب خود در لالیگا حضور یافت و به عنوان تیم اصلی به آنها تبریک گفت. در تمام دنیا این اتفاق می افتد و ما فقط نمونه هایی از این دو باشگاه را در بالاترین سطح آورده ایم.

چندی پیش بایرن مونیخ نیز قهرمانی لورکوزن را تبریک گفت. هر سال در انگلیس این اتفاق می افتد و شک نکنید اگر آرتتا یا گواردیولا قهرمان شوند، تیم حریف در کنار کلوپ به آنها تبریک می گوید. چون فوتبال قانونی دارد به نام مبارزه تا آخرین نفس و آخرین ثانیه، قانونی به نام پذیرش شکست هم دارد.

بالاخره فوتبال ورزشی است که در آن مردم باید از زیبایی بازی ها لذت ببرند و از رفتار فوتبال مردان تقلید کنند. آنها همچنین در قبال شهرتی که دارند و پول زیادی که به دست می آورند، مسئولیت اجتماعی دارند. همانطور که به باشگاه متعهد هستند و باید در تمرینات و مسابقات منظم حضور داشته باشند.

و حالا بیایید فاصله بین فرهنگ فوتبال حرفه ای جهان را با آنچه در کشور خودمان به نام فوتبال حرفه ای داریم مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: عکس رفتار جالب باشگاه بارسلونا پس از قهرمانی رئال مادرید

سرویس اخبار فوتبال خارجی