بازی ایران و آمریکا تحت تاثیر دو احتمال اصلی است

تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی در 5 حضور قبلی خود در جام جهانی عملکرد متفاوتی داشت.

بازی ایران و آمریکا تحت تاثیر دو احتمال اصلی است

ایران اولین بازی خود در مرحله گروهی را مقابل انگلیس برگزار خواهد کرد. این تیم سپس به ترتیب با ولز و آمریکا دیدار خواهد کرد. رویارویی با قوی ترین تیم گروه در روز اول مسابقات هم می تواند برای ایران خوب باشد و هم برای آن تیم بد. این بازی مطمئنا سخت ترین بازی برای ایران خواهد بود و پاس دادن به آن شاید بازیکنان را با ذهن آرام تری به فکر دو بازی بعدی بیاندازد. البته از طرفی می تواند برای ایران مضر باشد زیرا شکست احتمالی این تیم را از نظر روحی در شرایط سختی قرار می دهد.

شاگردان کی روش برای صعود از گروه دوم به مرحله حذفی باید حداقل یکی از سه بازی خود را ببرند و دو بازی بعدی را به تساوی بکشانند. حذف با 4 امتیاز در جام جهانی روسیه این تجربه را به ایران داد. البته اجرای این وظیفه ماموریت بسیار سختی است که باید دید تیم ملی فوتبال ایران از عهده آن بر می آید یا خیر.

تاریخ ثابت کرده است که نتایج دو بازی اول تاثیر زیادی بر عملکرد ایران در بازی پایانی مرحله گروهی داشته است. این تیم همیشه بازی ها را خوب شروع کرده، عملکرد خوبی داشته و هر بار که در دو بازی اول نتایج غیرمنتظره ای کسب کرده، در بازی سوم چند برابر بدتر و کم انگیزه به نظر می رسد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران با قرار گرفتن در گروه دوم جام جهانی 2022 که در آن تیم های آمریکا، انگلیس و ولز حضور دارند، کار سختی را برای کسب اولین صعود خود به مرحله حذفی بر عهده دارد. این تیم در دوره قبل در گروهی که اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور داشتند 4 امتیاز کسب کرد اما از صعود بازماند و اکنون به دنبال جبران و تاریخ سازی است.


سرویس خبر شماره: 1854037
27 نوامبر 1401 ساعت 08:29
272 امتیاز خبر

0نقطه نظر

همه چیز در مورد دو بازی اول تاریخ است

ایران در جام جهانی قبلی در بازی اول مراکش را برد و در بازی دوم 1-0 مقابل اسپانیا شکست خورد و شانس صعود را در دیدار با پرتغال دانست و با ارائه یکی از بهترین بازی های خود به تساوی رسید. که البته برای تشدید تنش کافی نبود. ایران در جام جهانی 2014 با تساوی مقابل نیجریه شروع کرد اما پس از آن مغلوب آرژانتین شد و کاملا بی انگیزه با نتیجه 3-1 مغلوب بوسنی شد.

جدا از دو دوره اول جام جهانی که ایران در اولین بازی امتیازات خود را به دست آورد، در سه جام جهانی دیگر ملی پوشان در آخرین بازی تحت تاثیر نتایج دو بازی اول مرحله گروهی ظاهر شدند. اگر همه چیز مثل جام جهانی 2018 پیش برود و تیم ملی شانس صعود داشته باشد، بازی فینال با آمریکا شبیه تقابل خاطره انگیز با پرتغال خواهد بود، اما اگر مانند دو بازی قبلی (2014) و (2006) بازی اول دو بازی با باخت یا حداقل امتیاز همراه است. شرایط مبتنی بر نتایج قبلی ممکن است قابل اعتماد و قابل پیش بینی نباشد.

در جام جهانی 2006 نیز همین وضعیت را شاهد بودیم، شاگردان برونکو در دو بازی اول مقابل مکزیک و پرتغال شکست خوردند تا در بازی سوم بدون انگیزه خاصی به مصاف آنگولا بروند و علیرغم داشتن قدرت کافی برای شکست دادن تیم، با تساوی به کار خود پایان دادند. حریف به این ترتیب آخرین بازی ایران در مرحله گروهی مقابل آمریکا بسیار تعیین کننده خواهد بود. با توجه به فهرست نزدیک دو تیم، به نظر می رسد این بازی سرنوشت گروه B را رقم بزند و در اسرع وقت برگزار شود. البته همه چیز در دو احتمال خلاصه می شود که یکی از آنها محقق خواهد شد و همانطور که گفته شد روی بازی با آمریکا تأثیر می گذارد.



مجله اخبار فوتبال داخلی