باشگاه عبور از یک پیچ تند. آیا آرسنال قهرمان خواهد شد؟

این هفته در لیگ برتر، منچسترسیتی موفق شد با دو گل ناتینگهام فارست را شکست دهد و یک امتیاز کمتر از آرسنال پیدا کند. کورس قهرمانی این فصل لیگ برتر انگلیس که تا چند هفته پیش با حضور سه تیم به داغ ترین و جذاب ترین شکل دنبال می شد، حالا و پس از دور شدن لیورپول از جاده قهرمانی پس از شکست در دربی مرسی ساید، رقابت استاد و شاگرد به اوج خود رسیده و این ماراتن فوق العاده هیجان انگیز است. باید منتظر ماند و دید منچسترسیتی در دیدار معوقه خود مقابل تاتنهام چه نتیجه ای کسب خواهد کرد.

چشم بسیاری از توپچی ها به درخشش رقیب دیرینه در دربی لندن و همان رویارویی شاگردان گواردیولا برای زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی در هفته های پایانی با امتیازهای تاتنهام از منچسترسیتی است. با این اوصاف، نگاهی به عملکرد آرسنال در ماه آوریل ضرری ندارد.

آرتتا و شاگردانش برخلاف انتظار عملکرد درخشانی از خود نشان دادند و پنج برد و یک شکست در لیگ برتر ثبت کردند. آنها بدون توجه به نتایج خود در لیگ قهرمانان اروپا و تساوی و شکست در بازی برگشت مقابل بایرن مونیخ، در لیگ برتر عالی بوده اند. آنها به راحتی لوتون تاون، برایتون و وولوز را شکست دادند. آنها مقابل استون ویلا در دیدار مقابل شاگردان اونای امری با دو گل شکست خوردند و در دو بازی اخیر مقابل چلسی و تاتنهام، فوتبالی باورنکردنی فراتر از انتظار به نمایش گذاشتند. برد 5 گل مقابل چلسی و شکست مقابل تاتنهام آنژ جنبه های دیگری از پیشرفت تیم آرتتا در چند فصل گذشته را به افکار عمومی فوتبال نشان می دهد.

توپچی ها در واقع از یک تونل وحشت جان سالم به در بردند و از این آزمایش سخت پیروز بیرون آمدند. علاوه بر این موارد، ثبت رکوردهایی که تعداد کمی از طرفداران حتی تصورش را هم نمی کردند. آرسنال در این فصل به بیگ سیکس شکست نخورده است. یعنی آرتتا و شاگردانش در این فصل شکست مقابل منچسترسیتی، چلسی، لیورپول، تاتنهام و منچستریونایتد را تجربه نکرده اند! در ضمن برای اولین بار در تاریخ باشگاه چلسی را با پنج گل به خانه فرستادند! جالب ترین نکته اینجاست که پس از هشت سال، آرسنال موفق شد منچسترسیتی را با میکل آرتتا شکست دهد. وظیفه ای که خارج از مسئولیت آرسن ونگر بزرگ و اینها بود!

برای قهرمانی، آرسنال باید سه بازی باقیمانده خود را به ترتیب برابر بورنموث، منچستریونایتد و اورتون ببرد و منتظر نتایج سیتیزن ها باشد. اگرچه حریفان سیتی آنچنان که می توانستند و باید قوی نیستند، اما هیچکس نمی داند کدام تیم برای جشن قهرمانی پس از سوت پایان بازی با جام عکس می گیرد!

هواداران آرسنال برای لغزش پپ و تیمش لحظه شماری می کنند و به خوبی می دانند که پس از گذشت دو دهه از آخرین قهرمانی هایبری، جشن قهرمانی در امارات با میکل آرتتا و البته خواباندن مچ پپ گواردیولا طعم خاصی است!

باشگاه آزاد مطبوعات معین احمدوند

سرویس اخبار فوتبال خارجی