بایرن در بحرانی خودساخته غرق شد/ اف سی هالیوود به مونیخ بازگشت

البته این بحران به هیچ وجه قابل مقایسه با آشفتگی ای که در حال حاضر در بایرن حاکم است نیست. از ابتدای سال جدید در این باشگاه مواردی مانند اخراج، دعوا در رختکن و شکست های تحقیرآمیز رخ داده است که نشان از بازگشت اف سی هالیوود پس از چندین سال ثبات نسبی دارد. در نتیجه، اکنون این نگرانی وجود دارد که فصلی که با صحبت از سه گانه آغاز شد، با شکست بایرن برای اولین بار از سال 2012 در بوندسلیگا به پایان برسد.

داستان اصلی اف سی هالیوود

هیچ گروهی از بازیکنان نمی توانست مانند این تیم چنین قدرتی داشته باشد، اما تصور می شد که مربی ضعیف ترین فرد بایرن است. اتفاقات اخیر در این باشگاه نشان می دهد که این فرض کاملا درست است.

Nagelsman، عاشق توجه است!

با ورود توماس توخل، بایرن با پیروزی 4 بر 2 مقابل دورتموند به صدر جدول بازگشت اما حضور او نتوانست اوضاع را در رختکن این تیم آرام کند. جنجالی ترین داستان به دعوای سادیو مانه و لروی سانه برمی گردد که بر شکست سنگین آن تیم مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا تأثیر گذاشت. به نظر می رسد مانه در فصل آینده جایی در ترکیب نخواهد داشت و توخل احتمالاً در ادامه فصل روی او به عنوان مهاجم اصلی تیمش حساب نمی کند. در هر صورت، بایرن همچنان در بحران است و اف سی هالیوود با قدرت کامل بازگشته است.

زمان اخراج یولیان ناگلسمن دنیای فوتبال را شوکه کرده است زیرا باشگاه این خبر را در ساعات پایانی پنجشنبه شب در تعطیلات بازی های داخلی اعلام کرد. مسلماً عملکرد بایرن در بوندسلیگا متزلزل بود و آنها در آن زمان پس از دورتموند پس از باخت 2-1 مقابل لورکوزن در رده دوم جدول قرار داشتند، اما بایرن 8 بازی از 8 بازی لیگ قهرمانان اروپا را برد که شامل دو پیروزی می شود. داخل و خارج از خانه مقابل پاری سن ژرمن و با اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود.

الطبا بازیکن باسابقه این باشگاه به یکی از ویژگی های این باشگاه تبدیل شده است. در پایان دوران اوج باشگاه در دهه 1970، یک کودتا در رختکن منجر به اخراج گیولا لوران، سرمربی تیم شد. بازیکنان می خواستند دستیار او پل سرنی سرمربی دائمی تیم شود، اما ویلهلم نودکر، رئیس باشگاه در نهایت مکس مارکل را انتخاب کرد. بازیکنان باز هم شورش کردند و 16 بر صفر به سرمربی اتریشی رای دادند. رئیس باشگاه بسیار تحقیر شده، نودکر، استعفا داد و سرنای به عنوان مربی ادامه داد، اگرچه در واقع این سه بازیکن باتجربه، پل برایتنر، کارل هاینز رومنیگه و اولی هونس بودند که تیم را کنترل می کردند. توماسل هوتلین، نویسنده ورزشی در کتاب خود نوشت: برای اولین بار در تاریخ فوتبال آلمان، چند بازیکن مدیریت کل یک باشگاه را بر عهده گرفتند.

جولیان ناگلزمن و مانوئل نویر

در سال 2020 و در اوج شایعات در مورد جدایی دیوید آلابا از بایرن مونیخ، از توماس مولر پرسیده شد که آیا فکر می کند مذاکرات طولانی مدت برای تمدید قرارداد بر عملکرد بازیکن اتریشی تأثیر می گذارد یا خیر. مهاجم باتجربه بایرن در پاسخ گفت: داوید مثل همیشه خودش در زمین است و تحت تاثیر آن قرار نگرفته است. او سپس اعتراف عجیبی کرد: “برای عموم هم جالب است که مشکلی در باشگاه وجود دارد. من عاشق شنیدن صحبت های اف سی هالیوود در مورد بایرن بودم و اکنون می توانید آن را به صورت زنده تماشا کنید.”

این نام در دهه 1990 آغاز شد که بحرانی‌ترین دوره تاریخ بایرن به حساب می‌آید، زمانی که ستاره‌هایی مانند لوتار ماتیوس، یورگن کلینزمن، استفان اوفنبرگ و ماریو باسلر در داخل و خارج از زمین جنجال به پا می‌کردند و تیتر رسانه‌ها شد و نیمکت مونیخ همسایه. بیا و برو!

در ماه مارس، ناگلسمن از اینکه برگه های تاکتیکی تیم به رسانه ها درز کرده بود بسیار عصبانی بود و گفت: “این واقعاً من را آزار می دهد. هر کسی چنین کاری را انجام دهد به کل تیم آسیب می زند. شخصی که دنبال چه بود؟ این اطلاعات را به او داد. رسانه ها چه می خواست “من واقعا نمی توانم درک کنم که انگیزه او چه چیزی می تواند باشد جز اینکه کار را برای حریفانمان راحت کند.” ناگلسمن در نهایت تاوان اخراج مربی دروازه بان ها از تیم و رابطه نامطلوب با بازیکنان و اخراج شد.

دعوای مانه و سانه

با گذشت زمان، ناگلزمن رابطه خوبی با یاشوا کیمیچ برقرار کرد و او به عنصر کلیدی تاکتیکی سرمربی تیم تبدیل شد، اما مربی هرگز نتوانست همان رابطه را با کاپیتان تیم، مانوئل نویر برقرار کند.

اما در بایرن، برخی از چهره‌های بلندپایه باشگاه فکر می‌کردند که ناگلزمن بیش از حد از “نور کانون” لذت می‌برد و خود را ستاره یک نمایش بزرگ در بایرن می‌دانست. برخی از بازیکنان بر این عقیده بودند که این مربی به راحتی پیروزی ها را به نام خود می نویسد اما به ندرت از بازیکنانش تمجید می کند.

این طلسم در اف سی هالیوود برای بایرن به خوشی ختم نشد، زیرا آلابا در نهایت به عنوان بازیکن آزاد راهی رئال مادرید شد.

در واقع تصمیم ناگلزمن برای اخراج تونی تاپالوویچ که سال ها با نویر به عنوان مربی دروازه بان ها کار کرده بود، تنش های زیادی را در باشگاه ایجاد کرد. نویر این حرکت را ظالمانه ترین چیزی که در دوران فوتبالش دیده است نامید. روزنامه بیلد نوشت که دلیل این اخراج این بوده که ناگلزمن معتقد است مکالمات خصوصی کادر فنی به گوش بازیکنان ارشد این تیم می رسد.

لروی سانه و سادیو مانه



سرویس اخبار فوتبال خارجی

اما برای هرکسی که اخبار بایرن را از نزدیک دنبال می کرد، واضح بود که اوضاع در پشت صحنه خوب پیش نمی رود. ناگلزمن همیشه در مورد علاقه اش به مربیگری بایرن صحبت می کرد و آن را رویای خود می دانست، حتی در دوران حضورش در هوفنهایم. نشان داد که این مدیر جوان جاه طلب مشکلی برای کار در چنین فضای فشاری ندارد.