برادرانی که اعصاب هواداران قرمز را به هم می ریزند/ کوتاه نمی آییم; مقدارش هم همینه!

خرید سهام اقلیت در منچستریونایتد می تواند به گلیزرها زمان بیشتری برای نظارت بر موفقیت بالقوه اریک تنهاچ و تیمش بدهد. منچستریونایتد روز یکشنبه در فینال جام اتحادیه با برتری 2-0 نیوکاسل، اولین جام خود از سال 2017 را به دست آورد.

با این حال، به نظر می رسد این ارزش گذاری با سهام یونایتد که در بورس نیویورک معامله می شود، به 2.8 میلیارد پوند برسد. در حالی که ارزش باشگاه بر اساس درآمد 3.55 میلیارد پوند است.

قیمت درخواستی 6 میلیارد پوندی گلیزرها با آخرین ارزیابی باشگاه توسط ستون “لکس” فایننشال تایمز بیشتر اصلاح شد. با استفاده از محاسباتی به نام «تجزیه و تحلیل جریان نقدی تنزیل‌شده»، یونایتد فقط ۱.۳۲ میلیارد پوند ارزش دارد که کمتر از یک چهارم ۶ میلیارد پوندی است که گلیزرز می‌خواهد.

در دو هفته گذشته چندین پیشنهاد برای خرید اولدترافورد وجود داشته است. شیخ جاسم بن حمد آل ثانی و سر جیم رتکلیف هر دو حداکثر 4.5 میلیارد پوند پیشنهاد داده اند. و به گفته گاردین، فروش باشگاه تا ماه می به تعویق خواهد افتاد.

این اعداد ممکن است باعث شود پیشنهاد دهندگان قیمت های خود را کاهش دهند، به طوری که راتکلیف تنها 69 درصد از سهام گلیزر را هدف قرار می دهد در حالی که شیخ جاسم خواهان مالکیت کامل است. با این حال، پیشنهاد دیگری از صندوق تامینی Genevra Associates مستقر در لوکزامبورگ می تواند باعث شود که آنها در کنار “سهامداران عمده” گلیزرها “سهم اقلیت” را در اختیار بگیرند.

این مقاله را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

گزارش ها حاکی از آن است که فروش منچستریونایتد تا ماه می به تعویق خواهد افتاد و گلیزرها قصد دارند این باشگاه را به مبلغ 6 میلیارد پوند بفروشند.

گلیزرها قصد ندارند قیمت درخواستی 6 میلیارد پوندی خود را کاهش دهند. هر چند آخرین ارزش گذاری باشگاه توسط کارشناسان مالی، ارزش باشگاه را کمتر از این رقم می داند.