برترین های هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران/ستاره های خارجی دستان سرخابی ها را گرفتند; جنگ صدر و بقا داغتر شده است


دیدارهای هفته بیست و ششم یکشنبه 26 اردیبهشت با دیدار تیم های گل گهر و شمس آذر در سیرجان آغاز شد. جدال بر سر عنوان ششم جدول که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در حال حاضر گل گهر ششمین تیم است اما اگر سه امتیاز ابتدای فصل به شمس آذر برسد، این مقام به قزوینی ها می رسد.

دوشنبه 27 اردیبهشت مسابقات این هفته با 7 دیدار به پایان رسید. ابتدا پیکان در تهران با یک گل مغلوب آلومینیوم شد، همانند دیدار گذشته عارف حاج عیدی گلزنی کرد و مجتبی حسینی تیم فصل قبل خود را برد.

در اصفهان، سپاهان با نتیجه یک بر یک مقابل استقلال خوزستان متوقف شد. با این تساوی فاصله سپاهان و استقلال در بالای جدول به 10 امتیاز رسید که شانس زردها را برای قهرمانی با 12 امتیاز باقی مانده در 4 هفته تا پایان فصل بسیار بعید کرد.

نساجی در قائم شهر با نتیجه 2-1 مغلوب پرسپولیس 10 نفره شد. حتی در نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند اما نتوانست جلوی اورونوف را بگیرد. نساجی با این شکست در امتیاز 22 باقی ماند و استقلال خوزستان را هم امتیاز فولد دید.

ملوان در انزلی با نتیجه یک بر یک مقابل هوادار متوقف شد. آنها در دقیقه اول 6 گل دریافت کردند و 6 دقیقه مانده به پایان بازی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاندند. اولین گل ملوان پس از 11 بازی در دور برگشت توسط بازیکنی غیر از سلیمانی و رضا جعفری!

تیم صنعت نفت قارنشین این هفته بار دیگر طلسم آبادان را شکست و به برائت محرم نوید کیا پایان داد. صنعت نفت اکنون با برتری یک بر صفر مس 19 امتیازی شده و تنها 3 امتیاز از سه تیم برتر فاصله دارد تا بیش از هر زمان دیگری به بقا امیدوار باشد.

فولاد هم در اهواز با دو گل مغلوب تراکتور شد تا روزهای سیاه ویسی ادامه داشته باشد. ویسی در بازگشت به فولاد هنوز طعم پیروزی را نچشیده و هر هفته نوید بقای این تیم را می دهد!

و در نهایت در آخرین دیدار استقلال در ثانیه های پایانی ذوب آهن را شکست داد تا برتری خود را حفظ کند. آبی ها در ورزشگاه آزادی زودتر از موعد مغلوب ذوب آهن شدند اما به لطف دو خارجی درخشان، نتیجه پرسپولیس را تکرار کردند و مانند هفته های گذشته رقابت برای قهرمانی را داغ نگه داشتند.

تیم منتخب هفته: صنعت نفت آبادان
فراز کمالوند پس از پیروزی مقابل سپاهان به دومین پیروزی در آبادان دست یافت و ضمن پایان دادن به روند شکست ناپذیری محرم نوید کیاروف از روی نیمکت مس، تیمش را نیز به سه امتیاز بالای سه تیم رساند. امروز صنعت نفت بیش از هر زمان دیگری امید به بقا دارد، چرا که به لطف تفاضل گل، کافی است فولاد در دیدار بعدی امتیاز از دست بدهد تا صنعت نفت با قعر جدول و در رده شانزدهم خداحافظی کند!

مربی هفته: سیروس پورموسوی (استقلال خوزستان)
نبرد برای بقا بین چهار تیم انتهای جدول داغتر از رقابت قهرمانی در بالای جدول است. اینجا چهار تیم در خطر مستقیم هستند و پیکان هم حاشیه امنیت ندارد. در بین این چهار تیم صنعت نفت در این هفته قهرمان شد و نساجی و فولاد شکست خوردند اما استقلال خوزستان در اصفهان وزنه برداری کرد. پورموسوی در نیمه اول با گل مقانلو به رختکن بازگشت اما در نیمه دوم توانست سپاهان را در خانه متوقف کند و امتیاز ارزشمندی برای بقای اهواز بگیرد.

ستاره هفته: اوستون اورونوف (پرسپولیس)
در این هفته ریکاردو آلوز با گلزنی و پاس گل اهوازی ها فاصله خود را با ابوالفضل جلالی در صدر گلزنان افزایش داد اما بدون شک این ستاره به وینگر ازبکستانی پرسپولیس می رسد که این تیم را از 10 به سه امتیاز رساند. در قائم شهر بگذار پرسپولیس برای قهرمانی زنده بماند. اورونوف در نیمه اول گل اول را به ثمر رساند و در نیمه دوم با اخراج سروش رفیعی و دریافت گل تساوی با یک فرار استثنایی، نساجی نیز گل برتری را به ثمر رساند.

برترین های هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران/ستاره های خارجی دستان سرخابی ها را گرفتند;  جنگ صدر و بقا داغتر شده است

تیم منتخب هفته (3-4-3):
دروازه بان: علیرضا جعفرپور (شمس آذر)
مدافع راست: امیرمحمد هوشمند (نساجی)
هافبک: شجاع خلیل زاده (تراکتورسازی)
مدافع چپ: پدرام قاضی پور (ملوان)
هافبک راست: بابک مرادی (هوادار)
هافبک چپ: علی یوسف (صنعت نفت آبادان)
هافبک: عارف حاج عیدی (آلومینیوم)
هافبک: ریکاردو آلوز (تراکتور)
وینگر راست: جلال الدین مشاریپوف (استقلال)
وینگر چپ: اوستون اورونوف (پرسپولیس)
مهاجم: جواد آقایی پور (استقلال خوزستان)



سرویس داخلی اخبار فوتبال