تراکتور فردا مربی اصلی خود را معرفی می کند!


سرویس خبر شماره: 2018246
11 اردیبهشت 1403 ساعت 22:41 |
13.5 هزار |

36نقطه نظر

به تنش ها و تمسخرها فقط روی زمین پاسخ دهید

باشگاه تراکتورسازی و هوادارانش روز سرنوشت سازی را پیش رو دارند.

تراکتور فردا مربی اصلی خود را معرفی می کند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگر در تبریز هستید، هر هفته این فرصت را دارید که سری به یک منطقه صنعتی در منتهی الیه غرب تبریز بزنید و با سرمربی (مدیر فنی فعلی) گپ بزنید. البته تنها رویداد عمومی قابل دسترسی خبرنگاران در منطقه است و طبیعتا بیش از شهرهای دیگر مورد توجه قرار می گیرد و این توجه قبل از بازی با پرسپولیس و استقلال دوچندان می شود و خبرنگاران بیشتری برای پوشش رسانه ای به بانیان دیزل مراجعه می کنند.

بعدازظهر با گذر از امنیت شدید و ناهماهنگ بانیان دیزل به باشگاه تراکتورسازی می رسید. ساعت حدود یک است و بازیکنان در هتل هستند و تعدادی از آنها در حال صحبت با خبرنگاران هستند. اکنون به تونل منتهی به اتاق کنفرانس مطبوعاتی می رسید. جایی که عکس محمدرضا زنوزی بازیکنان تراکتورسازی و سرمربیان این تیم را مشاهده خواهید کرد.

کنفرانس مطبوعاتی در تبریز عموماً به این صورت است: اول پیرمردها سؤالات خود را می پرسند، سپس نوبت به دیگران می رسد. هواداران تراکتورسازی کنفرانس های مطبوعاتی را با دقت و وسواس تماشا می کنند، سپس خبرنگاران را قضاوت می کنند و به همین دلیل فرصتی برای خبرنگاران ایجاد می شود تا با سوالات خود توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند. انتخاب برخی از آنها محبوبیت پیدا می کند و البته بسیاری دیگر به طور مستقل سؤال می پرسند.

1833442

سوال اول با لحنی دوستانه توسط یک روزنامه نگار باتجربه مطرح شد، سپس یکی از روزنامه نگاران سابق که دیگر به ندرت به کنفرانس های مطبوعاتی می رود، با سوال دوم جنجال به پا کرد: شما (حمید مطهری) رهبری تیم را برعهده دارید یا خارزوخان؟ او از امضا نشدن قرارداد یحیی گل محمدی یاد می کند.

البته این روزنامه نگار می داند که این سوال ممکن است عواقبی برای او داشته باشد و شاید به همین دلیل است که در بخشی از سوال خود به جای نام پرسپولیس از “پیروزی” استفاده می کند تا هواداران تراکتور را با خود همراه کند یا در حداقل از پایین برای از بین بردن فشار احتمالی آنها.

حمید مطهری پاسخی ساده و بی دردسر به این سوال می دهد و از آن می گذرد تا به خبرنگاران دیگر برسد. در شرایطی که رئیس شورای فوتبال تبریز از خبرنگاران می خواهد فقط یک سوال در رابطه با این مسابقه بپرسند، این روزنامه نگار باز هم با احتیاط و سعی در مورد هجوم هواداران و هواداران به همان موضوع بازمی گردد.

شما مربی تیم ملی بودید و ما برای شما احترام قائلیم و امیدواریم سوالات ما تفسیر دیگری نشود اما وظیفه ما به عنوان نماینده افکار عمومی این است که مشخص کنیم آقای مطهری که سابقه دارد چه نقشی دارد. سرمربیگری در نساجی فراتر از نتیجه بود و دستیار آقای گل محمدی بود و آیا قرارداد شما به عنوان سرمربی یا سرمربی است و باید منتظر سرمربی جدید باشیم یا خیر؟

مطهری دوباره با لحنی آرام پاسخ می دهد و می گوید اولی یا صدم بودن برایش فرقی نمی کند. شاید او انتظار نداشت که در آستانه دیدار حساس استقلال، دیداری که حتی هواداران منتقد و معترض را گرد هم آورد، چنین سوالاتی مطرح شود و احتمالا انتظار حمایت از این تیم را داشت.

1795640

مدیر فنی تراکتورسازی که از سوی باشگاه به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد، به درستی مسئولیت پاسخگویی به این سوال را بر عهده باشگاه می گذارد. باشگاه تراکتورسازی پاسخ جدیدی به این سوال نداده و در نهایت به نظر می رسد موضوع از دست آنها خارج است.

البته با معرفی مطهری هم مشخص بود که او حداقل در این دو بازی با ذوب آهن و استقلال اولین بازیکن خواهد بود و به همین دلیل انتظار می رفت که این سوالات کمتر از بازی بعدی مطرح شود. همخوانی داشتن. با این حال، بعید نیست که داستان یحیی گل محمدی بیشتر طول بکشد زیرا هنوز پاسخ روشنی برای حل مشکلات او وجود ندارد.

در نهایت باید گفت که اکثر خبرنگاران رفتار دوستانه با مطهری داشتند و همانطور که با پاکو خمس ارتباط خوبی داشتند با این مربی نیز رفتار حمایتی داشتند. روزنامه نگار منتقد پس از نشست خبری با دست روی سرمربی سرخ ها به میدان رفت و به نوعی قصد داشت پل ارتباطی بیشتری با او بسازد. البته تکنیک سوال پرسیدن با الفاظ عجیب (خورزوخان) می تواند راهی برای ماندن خبرنگار در ذهن مربی باشد و او را رها نکند.

در هر صورت بازی فردا آزمون مهم و در عین حال فرصتی طلایی برای حمید مطهری است تا با پیروزی مقابل استقلال تا حدودی خود را از این سوالات رها کند و در شرایط بهتری به استقبال آینده تراکتور برود.

مجله اخبار فوتبال داخلی