تفاضل گل قهرمان لیگ برتر را مشخص می کند

با توجه به اختلاف امتیاز تیم های اول و دوم جدول، احتمال مشخص شدن قهرمان لیگ در روز پایانی وجود دارد.


سرویس خبر شماره: 1817985 |
15 فروردين 1401 ساعت 12:10 |
6,408 امتیاز خبر|

2نظرات

طبق قوانین لالیگا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیش از آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر، حسن کامرانی فر، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در فصل جدید رقابت های باشگاهی ایران، معیارهای تیم ها به در قرعه کشی با امتیاز مساوی، بازی های رو در رو خواهد بود.
دلیل این امر نتایج عجیب هفته های پایانی رقابت های دو کشور بود. مسابقات با نتایج باورنکردنی مانند 1-7 و 1-10 و بازی های ویدیویی به وضوح نشان می داد که تخلف صورت گرفته است.
با توجه به این مشکل این سوال پیش آمده که تیم قهرمان لیگ برتر در صورت تساوی امتیاز چه تکلیفی دارد. در همین راستا روز گذشته در نشست خبری رئیس کمیته برگزاری این مسابقات این سوال مطرح شد که سهیل مهدی در پاسخ به این سوال گفت که قهرمان به عنوان لیگ های معتبر اروپایی مشخص می شود.
با این حال خبرنگار “مجله اخبار فوتبال” با توجه به اختلافات در برخی کشورها، بار دیگر از سهیل مهدی پرسید که معیارهای کشور چیست و رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به طور خاص این موضوع را مشابه بودن قوانین لیگ برتر مطرح کرد. با لالیگا اسپانیا خواهد بود.
طبق قوانین لالیگا، در صورتی که دو تیم در پایان فصل امتیازات مساوی داشته باشند، نتایج «تفربه رودررو» ملاک تعیین تیم قهرمان خواهد بود و در صورت مساوی بودن نتایج بازی، چه امتیازی حاصل می شود. صرف نظر از قوانین ذکر شده در خانه حریف، “تفاوت گل” معیار تعیین کننده تیم قهرمان خواهد بود.
با توجه به اینکه بازی استقلال و پرسپولیس در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید، نیمه دوم با تساوی یک بر یک به پایان رسید، در صورتی که قرمزها لیگ را با نتیجه مساوی به پایان برسانند، ملاک «بازی» «سر» است. باطل می شود و «تفاوت گل» تیم قهرمان را مشخص می کند. اتفاقی که مطمئنا بر جذابیت و البته حساسیت بازی های قهرمانی خواهد افزود.
لازم به ذکر است که تیم استقلال در پایان فصل هشتم لیگ برتر با وجود تفاضل گل به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن قهرمان لیگ برتر شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی