تور خبری امیر قلعه نویی و ستاره پرسپولیس را بزنید/ محرومیت سنگین 9 چهره استقلال و پرسپولیس! + عکس


استقلال و پرسپولیس در حالی اولین بازی خود را در مرحله نیمه نهایی لیگ آزادگان در 9 آذرماه 1392 برگزار کردند که دو سال از آخرین دیدارشان گذشته بود و هواداران دو تیم برای تماشای دربی پایتخت لحظه شماری می کردند. از نو.

پرسپولیس در این زمان بهترین وضعیت خود را از نظر بازیکنان مطرح و اعزام ستاره های زیادی به زمین داشت. از علی دایی، فرشاد پیوس و مجتبی محرمی گرفته تا رضا شاهرودی، بهروز درفرد و… به این نفرات باید احمدرضا عابدزاده و مجید نامجموتلق را اضافه کنیم که در میانه راه و به دلیل سابقه استقلالی به جمع قرمزها اضافه شدند. ، هواداران استقلال از این اتفاق به شدت ناراحت شدند.

در طرف مقابل، استقلال که پس از روی کار آمدن نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا دوباره شروع به کار کرد، با تکیه بر بازیکنان باتجربه ای مانند امیرقلانوی، جواد زرینچه، صدیق ورمزیار، بهزاد غلامپور و بازیکنان جوانی مانند ادموند اختر سعی در کنترل بازی داشت. و علی اکبریان این دیدار در اوج حساسیت آغاز شد و از همان ابتدا مشخص بود که احمد ابهران داور مسابقه کار بسیار سختی در پیش دارد.

پرسپولیس در نیمه اول یک گل از فرشاد پیوس به ثمر رساند که داور این گل را مردود اعلام کرد و هیاهو در سکوها به اوج رسید اما با این وجود وقت اول بدون گل به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم حملات پرسپولیسی ها که در نیمه اول بیشتر از استقلال بودند ادامه پیدا کرد و در نهایت فرشاد پیوس موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کند. دقایقی بعد بهزاد داداش زاده گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا همه چیز را برای پیروزی سرخپوشان رقم بزند اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد. خطای رضا شاهرودی روی محمد تقوی به این بازیکن کارت قرمز داد و پرسپولیس 10 نفره شد تا جواد زرینچه بلافاصله دستور تغییر موقعیت بازی را از عمق خط دفاعی استقلال به سمت راست بدهد. جناح چپ پرسپولیس ضعیف شد و استقلال با اتکا به نفوذ سمت راست و تجربه زرینچه حملات خود را آغاز کرد. آبی ها صاحب یک پنالتی شدند تا صادق ورمازیار آن را به گل تبدیل کند و اختلاف به حداقل برسد. لحظاتی پس از این گل علی اکبریان دروازه پرسپولیس را باز کرد اما داور آن را مردود دانست و ادموند اختر گل تساوی را برای استقلال به ثمر رساند تا شاهد یکی از زیباترین دربی ها باشیم. و مجتبی محرمی یکی از پرطرفدارترین بازیکنان آن زمان پرسپولیس به سمت هم گل پرتاب کردند و شروع به کتک خوردن کردند. همین جرقه کافی بود تا بازیکنان دیگر وارد نبرد شوند و البته گروهی از تماشاگران هم وارد زمین شدند!

این بازی در نیمه دوم برگزار شد و 48 ساعت بعد کمیته انضباطی بازی را 3 بر صفر به سود استقلال اعلام کرد. در این بین تعداد زیادی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس محروم شدند تا یکی از زیباترین دربی های 40 سال اخیر بسیار بد به پایان برسد. احمدرضا عابدزاده، رضا شاهرودی، مجتبی محرمی، بهزاد داداش زاده، فرشاد پیوس، امیر قلعهنویی، صادق ورمزیار، محمود فکری و مسعود غفوری از جمله بازیکنانی بودند که پس از این مسابقه چند ماه یا حتی چند سال محروم شدند. البته بعداً عده ای مورد عفو قرار گرفتند و بخش قابل توجهی از دوران محرومیتشان بخشیده شد.

بازی استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۷۳



سرویس داخلی اخبار فوتبال